پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          16 اردیبهشت 1393 - 06 May 2014


افتتاح پارک علم و فناوری و پردیس فناوری دانشگاه آزاد بزودی






 مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی از افتتاح پارک علم و فناوری این دانشگاه در نیمه اول سال 93 خبر داد.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از سرویس علمی ایسنا، داود ثمری با اعلام این خبر افزود: مقدمات راه‌اندازی اولین پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد نهایی شده است که تا پایان نیمه اول سال 93 افتتاح می‌شود.

وی افزود این اقدام در راستای تعامل و همکاری خوب دانشگاه آزاد اسلامی با وزارت علوم در خصوص راه‌اندازی مراکز رشد و تشکیل پارک علم و فناوری انجام می‌شود.

به گفته وی، همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با سایر دانشگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادها از جمله امیرکبیر، سازمان میراث فرهنگی، شهرداری تهران و دیگر موسسات در زمینه‌های علمی، پژوهشی و آموزشی از دیگر برنامه‌های دفتر ارتباط با صنعت و جامعه این دانشگاه است.

مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی، خروجی و مزایای این همکاری‌ها را عملیاتی شدن نیازهای تحقیقاتی دستگاه‌های اجرایی مشخص توسط دانشگاه آزاد اسلامی با ایجاد زمینه‌های لازم برای آموزش‌های ضروری به افراد در این دستگاه‌های دولتی عنوان کرد.

افتتاح پردیس فناوری دانشگاه آزاد اسلامی

ثمری، از افتتاح پردیس فناوری این دانشگاه با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز خبر داد و گفت: پردیس فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در آینده‌ای نزدیک در مجاورت پارک فناوری پردیس ریاست جمهوری افتتاح می‌شود.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد با وزارت نفت

وی در ادامه اظهار کرد: تفاهم‌نامه همکاری این دفتر با وزارت نفت نیز در راستای تبدیل علم به محصول و حمایت از طرح‌های علمی تجاری‌ساز در مرحله عقد قرارداد است.

به گفته وی، این تفاهم‌نامه همکاری در قالب دو کنسرسیوم صنایع بالادستی و پایین دستی پروژه‌های تعریف شده و با توجه به امکانات دانشگاه اعم از آزمایشگاه‌ها، اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی این پروژه‌ها اجرا می‌شود.

تاسیس دفتر تجاری سازی نتایج تحقیقات در دانشگاه آزاد برای اولین بار

ثمری با اشاره به تاسیس دفتر تجاری سازی نتایج تحقیقات برای اولین بار در چارت تشکیلاتی دانشگاه آزاد به منظور تبدیل علم به محصول و حمایت لازم از طرح‌های تجاری اعضای هیات علمی افزود: تفاهم‌نامه همکاری بین وزیر نفت و رئیس دانشگاه آزاد در راستای وظایف این دفتر منعقد می‌شود.

برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد در تشکیل شرکتهای دانش بنیان و ثبت پتنتهای بین‌المللی

ثمری تصریح کرد: دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی در کنار اجرای برنامه‌های آموزشی پژوهشی این دفتر طی هماهنگی مطلوب با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص تشکیل شرکتهای دانش بنیان و ثبت پتنتهای بین‌المللی (حق مالکیت معنوی) در توسعه این شرکتها در حال برنامه‌ریزی است.

وی مبحث ارتباط دانشگاه با صنعت را یادآورشد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی تمام این برنامه‌های علمی تحقیقاتی منجر به تولید علم و ثروت را در راستای عدم استمرار بی اعتمادی این دو بخش انجام می‌دهد.

دانشگاه با صنعت نیازمند ارتباط منسجم و ارگانیک است

ثمری با تاکید بر اینکه ارتباط دانشگاه با صنعت در کشور منسجم و ارگانیک نیست، افزود: دانشگاه تولید علم را به صورت صرف و صنعت فقط افزایش تولید با سیستم قدیمی و سنتی را پیگیری می‌کند.

به گفته وی، ایران در دنیا از نظر تولید علم در وضع مناسبی قرار دارد، اما در فرآیند تجاری‌سازی با تبدیل علم به محصول، ثروت و عرضه در بازار کشور با مسائل و مشکلات زیادی روبرو است.



پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی