پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          18 اردیبهشت 1393 - 08 May 2014


حمایت نمایندگان مجلس از مدیریت دانشگاه‌آزاد اسلامی



بار دیگر مخالفان دانشگاه آزاد اسلامی بهانه‌ای برای تاختن به مدیریت جدید آن پیدا کرده‌اند. مخالفانی که بعد از رسیدن حمید میرزاده به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی مترصد بودند که بهانه‌ای برای زیر سوال بردن عملکرد دانشگاه پیدا کنند حالا بهانه را پیدا کرده‌اند. بهانه‌ای که با انتصاب یک فرد در یک مدیریت درجه سوم دانشگاه که استعلام‌های لازم از مراجع ذی‌صلاح هم برای انتصاب او گرفته شده به دست آنها آمده است. آنهایی که نتوانسته‌اند عملکرد مدیریت دانشگاه را از نظر علمی و فرهنگی زیر سوال ببرند این بار سراغ انتصاب‌ها را گرفته‌اند. بهانه‌ای که‌ آنها از آن نه برای زیر سوال بردن معاونتی که حکم مدیر یاد شده را صادر کرده بلکه برای زیر سوال بردن تمام ارکان دانشگاه استفاده کرده‌اند. رسانه‌ها و نهادهایی که برای انتصاب مدیری که حتی به صورت مستقیم از رئیس دانشگاه هم حکم نمی‌گیرد، از معاونت‌ها تا رئیس دانشگاه و اعضای هیات امنا و هیات‌موسس و رئیس این هیات‌ها را هدف قرار داده‌اند. در شرایطی که مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی همواره بر پیروی از آرمان‌های امام راحل تاکید کرده‌اند چطور است که الان برخی منتقدان به بهانه دلسوزی برای اندیشه‌های رهبر کبیر انقلاب همه ارکان دانشگاه زیر سوال می‌روند؟ هنوز یک هفته هم از سخنان حمید میرزاده در نشست مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی(ره)‌ نمی‌گذرد. سخنانی که در آنها خبر داد دانشگاه آزاد اسلامی به ظرفی برای ایجاد مرکز فرهنگی امام خمینی(ره) تبدیل خواهد شد. او در این نشست ورود جامعه علمی به تبیین علمی و پژوهشی اندیشه‌های امام(ره) را ضروری و این مساله را در آشنایی نسل جوان با اندیشه‌های امام خمینی(ره) موثر دانسته بود. می‌توانید این خبر را در کنار خبر چند روز قبل از آن بگذارید. خبری که در آن آمده بود سیدحسن خمینی، مسئول موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) برای چندمین بار از رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی درخواست کرد که فرصت آشنا کردن مردم و جوانان را با اندیشه‌های امام(ره) در رادیو و تلویزیون فراهم کند. به راستی این مدعیان دلسوزی برای اندیشه‌های امام خمینی(ره) چرا به صداوسیما اعتراضی نمی‌کنند؟ جز این است که این هیاهو نه برای دلسوزی برای اندیشه‌های امام(ره) بلکه برای دلایل سیاسی است. این همه هیاهو در شرایطی انجام می‌شود که مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی هم قول پیگیری مساله این انتصاب را داده‌اند.
ماجرا چیست؟
معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی فردی را به‌عنوان سرپرست و نه مدیرکل یک دفتر زیرمجموعه خود انتخاب می‌کند. طبیعی است که دانشگاه برای انتخاب چنین فردی از مراجع ذی‌صلاح استعلام کرده است. بعد از این انتصاب جریانی رسانه‌ای علیه این انتصاب شروع می‌شود. آنها فرد منتصب را مخالف عقاید امام خمینی(ره‌)‌ و نویسنده نامه‌ای می‌داند که حاوی توهین به امام راحل است. با وجود استعلام صورت گرفته هم معاونت فرهنگی دانشگاه و هم رئیس دانشگاه از بررسی مساله خبر می‌دهند و قول می‌دهند در صورتی که اخبار رسانه‌ها اثبات شود فرد مورد نظر را برکنار خواهند کرد. این مساله حتی در نامه‌ای که رئیس دانشگاه خطاب به رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نوشته، هم آمده است. در متن این نامه که پاسخی به پیگیری محمدمهدی زاهدی است آمده است: «عطف به نامه شماره 18/6151/د مورخ 17/2/93 مربوط به مطالب منعکس شده در رسانه‌های کشور درخصوص انتصاب آقای عبدالحسین هراتی به استحضار می‌رساند کلیه انتصابات مدیران دانشگاه آزاد اسلامی از جمله ایشان از مراجع ذی‌صلاح استعلام شده که بلامانع بودن انتصاب ایشان مطابق تصویر پیوست اعلام شده است. با توجه به اینکه انتصابات در دانشگاه آزاد اسلامی در چارچوب مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و با رعایت موازین نظام و مقررات کشوری است معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در حال بررسی موضوع هستند تا در صورت اثبات صحت مطالب مندرج در رسانه‌ها از ادامه همکاری با نامبرده در دانشگاه آزاد اسلامی جلوگیری کنند.»
بدیهی است که مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی اجازه حضور فردی که مخالف آرمان‌های امام راحل باشد را در این دانشگاه نخواهند داد. اما آیا مشکل آنانی که هیاهو می‌کنند همین است؟ از قضا این بار مخالفان جایی را نشانه گرفته‌اند که چندان هم جای انتقاد برایشان باز نیست. چندی پیش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خبر داده بود که تغییرات مدیریتی در دانشگاه آزاد اسلامی حدود چهاردرصد مدیران کل دانشگاه بوده است. استفاده میرزاده از اندیشه‌های مختلف هم به‌گونه‌ای بوده است که طیف‌های مختلفی از سیاسیون و نمایندگان مجلس هم تایید می‌کنند که در به کارگیری افراد مختلف در دانشگاه، او نگاه سیاسی نداشته است.


پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی