پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          22 اردیبهشت 1393 - 12 May 2014


اتحادیه مهمانپذیران برای خوابگاهها حکم پلمپ صادر می‌کند





عدم همکاری دانشگاه های مادر با خوابگاه داران غیردولتی، لغو معافیت مالیاتی، عدم احتساب تعرفه آب به صورت آموزشی، عدم ارایه تسهیلات بانکی به خوابگاه سازان غیردولتی و دخالت اتحادیه اماکن مهمان پذیران در فعالیت خوابگاه دارن غیردولتی و ارسال نامه پلمپ از جمله مسایلی بود که در نشستی توسط خوابگاه داران غیردولتی استانی به عنوان مشکلات مطرح شد.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از  خبرنگار مهر، گردهمایی استانی خوابگاه داران غیردولتی کشور با حضور مسئول امور تغذیه و خوابگاه های وزارت علوم برگزار شد دراین مراسم نمایندگان استانی خوابگاه داران غیردولتی کشور به طرح مسائل و مشکلاتی که با آن مواجه هستند پرداختند.

عدم همکاری دانشگاه‌ها با خوابگاه داران غیردولتی

ابوالقاسم عبدی- مدیرعامل شرکت تعاونی خوابگاه دارن غیردولتی و  نماینده استانی از ملایر گفت: دانشگاه های مادر خوابگاه های غیر دولتی را با آنکه دارای مجوز هستند به رسمیت نمی شناسند.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها قانون را دور می زنند یادآورشد: برخی از مسئولان دانشگاهی یک ساختمان بیرون از دانشگاه اجاره کرده و با پیمانکار قرارداد بسته و پیمانکار پول را دریافت کرده و باز به حساب دانشگاه واریز می کند.

نماینده استانی خوابگاه داران غیردولتی ملایر خواستار نظارت بیشتر بر دانشگاه های مادر شد .

لغو معافیت مالیاتی خوابگاه داران

در ادامه منیره محسنی - نماینده استانی خوابگاه دارن غیردولتی گیلان به گران بودن آب و تعلق نگرفتن تعرفه آموزشی به آن اشاره کرد و گفت: در گذشته خوابگاه داران از مالیات معاف بودند ولی اکنون این قانون لغو شده و مالیات هایی که از خوابگاه داران دریافت می شود مبلغ زیادی است و برای همین برخی از خوابگاهدارن که خوابگاه های استیجاری داشته اند همه را تعطیل کرده اند. برخی نیز ورشکست شدند.

معرفی سلیقه ای دانشجو توسط دانشگاه ها به خوابگاه‌های غیردولتی

علیزاده - نماینده استانی خوابگاه داران غیردولتی تبریز نیز گفت: افرادی هستند که به دلیل نفوذی که دارند خوابگاه هایی بدون استاندارد های لازم راه اندازی کرده و حتی مجوز نیز دریافت می کنند و بدون اینکه نظارتی صورت گیرد و به صورت سلیقه ای به تمام این خوابگاه ها دانشجو معرفی می شود که باید نظارت لازم دراین خصوص صورت گیرد. وی همچنین خواستار رتبه بندی خوابگاه های غیر دولتی شد.

عدم اجرای قانون واگذاری خوابگاه های دولتی به بخش خصوصی

از دیگر مسایلی که مطرح شد عدم توجه دانشگاه های مادر به واگذاری خوابگاه های دولتی به بخش خصوصی بود.

معصومه قطبی - نماینده استان قم در این خصوص گفت: دانشگاه‌های مادر حمایتی از خوابگاه دارن غیردولتی ندارند براساس قانون برنامه پنجم توسعه مقرر شده بود خوابگاههای دولتی به بخش خصوصی واگذار شود ولی این کار صورت نگرفت و بیشتر دانشجویان در خوابگاه های دولتی اسکان می یابند و این مساله باعث می شود تعداد کمی دانشجو جذب خوابگاه های غیردولتی می شوند.

دخالت اتحادیه مهمان پذیران و ارسال نامه پلمپ

علیرضا شوکتی نماینده استانی خوابگاه داران غیردولتی تهران یکی از مشکلات اساسی خوابگاه داران در این استان را دخالت اتحادیه مهمان پذیران و فرستادن نامه پلمپ از طرف این اتحادیه به برخی از خوابگاه‌های غیردولتی عنوان کرد وی خواستار رایزنی بین مسولان وزارت علوم و اتحادیه در این خصوص شد.

وی گفت: برخی از خوابگاه ها با وجود اینکه مجوز نیز داشتند حکم پلمپ دریافت کرده بودند.

عدم پذیرش  تعاونی خوابگاه داران غیردولتی توسط اماکن

محسن امامی - مدیرعامل شرکت تعاونی غیردولتی اصفهان خواستار اصلاح دستورالعمل اجرایی خوابگاه های غیردولتی که دست و پاگیر هستند شد.

وی همچنین عنوان کرد: اماکن تعاونی خوابگاه داران غیر دولتی را قبول ندارند و تنها خوابگاه هایی را که دانشگاه ها معرفی کنند به رسیمت می شناسند که این مساله مشکلاتی را برای خوابگاه ایجاد کرده است.

وی همچنین خواستار تنظیم قرارداد یکسان بین دانشجو و خوابگاه دار شد.

عدم ارایه تسهیلات بانکی به خوابگاه داران

از دیگر مسایلی که مطرح شد عدم همکاری بانک ها با خوابگاه داران در ارایه تسهیلات بانکی به این افراد بود. علی مرادی نماینده استانی خوابگاه داران غیردولتی کرمانشاه گفت: سه سال پیش زمینی برای ساخت خوابگاه خریداری کرده و مجوزه های لازم را دریافت کرده ام ولی بانک تسهیلات ارایه نمی کند.

راه اندازی اتحادیه خوابگاه داران غیردولتی، ایجاد شرکت های تعاونی خوابگاه داران غیردولتی استانی، اضافه شدن عوارض شهرداری علاوه بر مالیات، وتعیین قیمت اجاره بهای خوابگاه های غیردولتی توسط دانشگاه ها از دیگر مسایلی بود که در این نشست مطرح شد.



پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی