پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          28 اردیبهشت 1393 - 18 May 2014


 توضیح درباره تغییر رئیس دانشگاه صنعتی شریف


به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از پارس : نصیری قیداری با یادآوری زمزمه های تغییر رئیس دانشگاه صنعتی شریف، گفت: وزیر علوم برای تعیین تکلیف این دانشگاه و همچنین برای اینکه درگیر معطلی برای ریاست جدید نباشد، در حال رایزنی برای این است که فردی را به صورت شورای مشورتی یک باره به عنوان رئیس این دانشگاه انتخاب کند.

وی ادامه داد: رئیس دانشگاه صنعتی شریف با رای ۵۱ نفر از اساتید این دانشگاه به عنوان شورای مشورتی انتخاب می شود و وزیر از بین افراد یک نفر را انتخاب و به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی خواهد کرد.

نماینده ادوار مجلس تاکید کرد: در انتخاب روسای دانشگاه تهران و صنعتی شریف هدف کارشکنی نیست بلکه هدف انتخاب رئیسی است که بتواند پشتیبانی قاطبه دانشگاهیان که  فرهیختگان این جامعه هستند را داشته باشد.

وی ادامه داد: به طور حتم این روش انتخاب چون با نظر و خرد جمع صورت می گیرد و به ویژه با نظر نهایی وزیر علوم، بهتر خواهد بود.

نصیری قیداری تاکید کرد: تا به حال نیز روسای برخی دانشگاه ها البته نه با این صورت بلکه با استمزاج از هیات مشورتی، نظر وزیر علوم و افرادی که پشتیبانی بیشتری از سوی دانشگاهیان داشته منصوب شده اند.

وی با بیان اینکه انتخاب روسای دانشگاه ها به صورت مشورتی به ایجاد فضای بانشاط و شاداب در مراکز آموزش عالی کشور کمک می کند، تصریح کرد: باید فضای مشورتی در دانشگاه ها باز شود تا کارها به خوبی پیش برود.

نماینده ادوار مجلس ادامه داد: تعداد بی شماری از نمایندگان مجلس نیز به ما مراجعه کرده و از این شیوه انتصاب روسای دانشگاه ها تشکر کردند.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، یادآور شد: مراجعه به عقل جمعی و اخذ نظر مشورتی برای انتخاب روسای دانشگاه ها بی شک راهی برای ارتقا سطح علمی کشور خواهد بود


تگ ها رئیس دانشگاه صنعتی شریف

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی