پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          29 اردیبهشت 1393 - 19 May 2014


درخواست وزارت بهداشت از خیرین برای کمک به خوابگاه‌سازی





 معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت بهداشت از خیرین خواست در بحث خوابگاه سازی، دانشگاهها را حمایت کنند.

دکتر حریرچی در حاشیه بازدید از مجتمع کوی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: خوابگاههای مجتمع کوی فرسوده و با قدمت بالای 30 و 40 ساله می باشد، گرچه تلاش های خیلی چشمگیر و تعمیراتی از سوی مسئولین دانشگاه انجام شده و وضعیت نسبت به گذشته بهتر است، اما در شان دانشجویان دانشگاه نیست.

وی افزود: علتی که مزید بر علت شده، افزایش ظرفیت نزدیک به 3 برابری دانشجویان در 4 و 5 سال گذشته بوده و تمامی شاخص های رفاهی، ورزشی، دانشجویی، آموزشی و ... که در 20 سال گذشته اصلاح شده بود، با افزایش 2.7 برابری دانشجویان به میزان حدود 60 درصد نزول کرده و این باعث شده، ظرفیت اتاق های دانشجویان افزایش یابد. دلیل دیگر، تغییر ترکیب دانشجویان از پسر به دختر که حدوداً 65 درصد دانشجویان پذیرفته شده دختران می باشند و این در صورتی است که در گذشته، اکثر خوابگاه ها برای پسران تجهیز و جایابی شده، و در چندین سال گذشته، دانشگاه ها مجبور به ساماندهی خوابگاهها بوده اند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت بهداشت ادامه داد: الگوی استفاده از خوابگاهها در ایران هم الگوی مختص خودمان می باشد و همه هزینه ها یا اکثر آن بر عهده دولت بوده، در صورتیکه در اکثر کشورها، این الگو حاکم نیست. هر زمان که دولت با کمبود منابع مواجه باشد، این کمبودها در این بخش هم منعکس می شود و امیدواریم با نظر جدی وزیر بهداشت و با تلاش هایی که دوستان ما در معاونت دانشجویی وزارت بهداشت و دانشگاه انجام می دهند، شاهد بهبود جدی اوضاع باشیم.

وی گفت: وزارت بهداشت، خوابگاههای در دست ساخت و یکسری در دست تعمیر دارد، ولی الگوی فعلی با بودجه دولتی، جوابگوی بهبود جدی نیست. تقاضایی که داریم ورود خیرین، در این بخش است. آنها در مدرسه سازی انقلابی به وجود آورده و حالا همان دانش آموزان به جوانان دانشجویی تبدیل شده اند، که نیازمند خوابگاه هستند. همچنین در دانشگاه های بزرگ، ترکیب آموزشی به جذب دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی، دکتری تخصصی و Ph.D رفته که این عزیزان نیز شان و شئونات خود را دارند. از خیرین استدعا داریم در این بخش وارد شوند و در حال حاضر هم خوابگاههای چندصدنفری در شهرستان ها و تهران ساخته و تحویل دانشگاه ها داده اند و این یکی از موضوعات اساسی وزارت بهداشت برای حل مشکلات می باشد.

وی ادامه داد: موضوع دیگر ورود بخش خصوصی و تبدیل ساختمان های خود به خوابگاه و خرید خدمات رفاهی از ایشان در این بخش می باشد، که از افرادی که می خواهند کار اقتصادی کنند، دعوت می کنیم در این خصوص با دانشگاه ها همکاری نموده و این جنبه اشتغال زایی نیز دارد و ما هم از آن به صورت جدی حمایت می کنیم.

حریرچی در جمع بندی سخنانش گفت: ما در وزارت بهداشت به صورت جدی در سه بخش بودجه دولتی، استفاده از ظرفیت های خیرین و همچنین استفاده از ظرفیت بخش غیردولتی برای رفع مشکلات و کمبودهای رفاهی دانشجویان قدم هایی را بر می داریم.



پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی