پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          11 دی 1388 - 01 January 2010


سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای : جذب خارجی ها در آموزشکده های همجوار مرز

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از خبرگزاری مهر، ،دکتر مسعود شفیعی در بازدید از آموزشکده شهید شمسی پور تهران خطاب به دانشجویان گفت: شما باید به عنوان سفرای دانشگاه فنی و حرفه ای در مجامع علمی و مجلات معتبر حضور پیدا کنید و تلاش می کنم اساتید و دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای بتوانند مقالات و مطالب علمی خود را در مجلات علمی و پژوهشی و پایگاه های دانشگاهی دیگر به ثبت برسانند.

ایجاد آزمایشگاه ها و کارگاه های مجهز منطقه ای

شفیعی با اشاره به اینکه در صدد ایجاد آزمایشگاه ها و کارگاه های مجهز منطقه ای در کشور هستیم، گفت: در این مدت حدود یک میلیارد تومان برای تجهیز آزمایشگاه های برق و الکترونیک اختصاص داده شده است که از این مبلغ حدود 300 میلیون تومان از محل بودجه معاونت علمی و فناوری رییس جمهور و کمک شرکت های سازنده تجهیزات، تأمین شد.

مراحل تبدیل آموزشکده شمسی پور به دانشکده در اولویت است

وی با تأکید بر جایگاه علمی آموزشکده شمسی پور، اظهار داشت: مراحل تغییر آموزشکده شمسی پور به دانشکده را با اولویت در دستور کار قرار خواهیم داد .

جذب دانشجوی خارجی در آموزشکده های فنی و حرفه ای همجوار با مرز

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای با اعلام اینکه اقدامات اولیه جهت جذب دانشجوی خارجی در آموزشکده های فنی و حرفه ای در حال انجام است، افزود : دانشکده و آموزشکده های شهرستان های همجوار با مرز در آینده خواهند توانست از کشورهای همسایه، دانشجوی فنی و حرفه ای پذیرش کنند.

وی با بیان اینکه کارکردهای متفاوتی از دانشگاه در دوره های مختلف انتظار می رود، اظهار داشت: هم اکنون دانشگاه کارآفرین مد نظر است و برای تحقق آن، باید حمایت هایی برای تولیدات دانشجویان فنی و حرفه ای صورت گیرد.

به ازای هر یک نفر لیسانس حداقل باید 6 تکنسین داشته باشیم

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای در جمع مسئولان، اساتید و دانشجویان آموزشکده شمسی پور افزود: استانداردها از وجود 6 تکنسین یا کاردان در ازای یک لیسانس خبر می دهد، در حالی که در کشور ما به ازای هر تکنسین حدود 10 فارغ التحصیل لیسانس داریم . برداشت ذهنی کاردان یعنی کارگر به لحاظ فرهنگی اشتباه است و در کشوری مانند ایران نیاز به نیروی فوق دیپلم فنی و حرفه ای بیشتر از مقاطع تحصیلات دیگر است.

وی اضافه کرد: البته این بدان معنا نیست که جایگاه دانشگاه فنی و حرفه ای تنها در تربیت دانشجوی کاردانی است بلکه با توجه به پیشرفت فناوری نسبت به گذشته، ما نیز باید به سمت توسعه کارشناسی فنی و حرفه ای و مقاطع تحصیلات تکمیلی حرکت کنیم .

شفیعی با اشاره به افتخار آفرین بودن تحصیل دانشجویان کاردان و لیسانس در دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: یک کاردان با شغل و اثر گذار در کشور بهتر از یک پرفسور بدون شغل و فاقد اثر بخشی است.

رد شایعات مربوط به دانشگاه فنی و حرفه ای

وی با اشاره به مسایل و شایعات اخیر در خصوص دانشگاه فنی و حرفه ای گفت : همه این مسایل انحرافی است و ما همه باید با انسجام به کار خود برای اعتلای این نهاد آموزش عالی کمک کنیم. اگر وزیر علوم اعتقادی به دانشگاه فنی و حرفه ای نداشت بنده به عنوان سرپرست دانشگاه معرفی نمی شدم و اگر هم بنا باشد کاری صورت گیرد مطمئناً در جهت ارتقای جایگاه دانشگاه فنی و حرفه ای خواهد بود.

توانایی دانشگاه فنی و حرفه ای برای انجام پروژه های ملی

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای با اشاره به انجام طرح های ملی توسط دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: برنامه ما این است که دانشگاه فنی و حرفه ای توسط اساتید و دانشجویان خود بتواند مسوولیت انجام بخشی از پروژه های حوزه های نظامی، مخابراتی، انرژی و ... را عهده دار شود و در این موضوعات مانند دانشگاه های طراز اول مشارکت کند.

همگون سازی دروس هنرستان ها و دانشکده ها

وی با تأکید بر متعادل سازی دروس هنرستان ها و دانشکده های دانشگاه فنی و حرفه ای، افزود: با توجه به 320 هزار فارغ التحصیل هنرستانی و ظرفیت 80 هزار نفری دانشگاه فنی و حرفه ای، بر خلاف دانشگاه های نظری که گفته می شود توسعه کمَی نباید داشته باشند ما باید بتوانیم با توسعه امکانات دانشگاه نسبت به جذب فارغ التحصیلان هنرستان ها اقدام کنیم.

جذب بودجه سرانه دانشجو در سال آینده

شفیعی با اشاره به برنامه این دانشگاه برای جذب بودجه سرانه دانشجو در سال آینده از مجلس، گفت : متأسفانه حدود 90 درصد بودجه دانشگاه صرف پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و اساتید می شود که باقیمانده این بودجه توانی برای ارتقای کیفیت مطلوب را ندارد.

وی با بیان کمک دولت و مجلس در خصوص اعتبارات دانشگاه فنی و حرفه ای اظهار داشت: همه باید با انسجام و نمایش توانمندی های خود، دولت را متقاعد کنیم که با صرف بودجه در این دانشگاه و تربیت نیروی فنی و حرفه ای می تواند بخش بزرگی از معضل بیکاری را حل کند.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای با اشاره به بیان دغدغه ها از سوی اساتید ،دانشجویان و کارکنان این دانشگاه در خصوص حقوق و امکانات رفاهی، تاکید کرد : اعتقاد بنده بر این است که همه دست اندرکاران دانشگاه فنی و حرفه ای باید از بهترین جایگاه معیشتی و رفاهی برخوردار باشند که رسیدن به این اهداف با توجه به ضعف بودجه و بدهکاری های پیشین کمی زمان احتیاج خواهد داشت.

آیین نامه ارتقاء برای اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای باید متفاوت از دانشگاه های نظری باشد

وی با اشاره به اینکه انتظار ما از مدرسین و اعضای هیات علمی این دانشگاه ،چاپ مقاله ISI نیست، افزود: ساز و کارها و معادل سازی هایی برای ارتقای مدرسین باید تعریف شود که برای مثال مستند سازی، تدوین، ایجاد و راه اندازی یک آزمایشگاه، کارگاه و یا تولید یک محصول با ارزش به مثابه چاپ یک مقاله ISI و حتی با ارزش تر از آن منظور شود.

شفیعی از راه انداری مجمع بازنشستگان و کانون فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای در آینده نزدیک خبر داد.



تگ ها دانشگاه فنی و حرفه ای جذب دانشجوی خارجی آموزشکده های مرزی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی