پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          04 خرداد 1393 - 25 May 2014


تحصیل 16 هزار دانشجو در دانشگاه سمنان





علی خیرالدین ظهرشنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل دانشگاه سمنان ضمن اشاره به سفر یک روزه  جعفر میلی منفرد یکشنبه هفته جاری به سمنان، افزود: وی ابتدا با حضور در پردیس شهدا دانشگاه سمنان، به مقام شامخ ایشان ادای احترام کرده و سپس ساختمان معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی این دانشگاه در پردیس اصلی را افتتاح می کند.

وی با یادآوری اینکه این ساختمان در زمینی به مساحت دو هزار و 500 متر مربع و با بیش از 20 میلیارد ریال احداث شده است، تصریح کرد: با بهره برداری از این ساختمان، رفت وآمد برای دانشجویانی که برای پیگیری امور آموزشی خود به پردیس شماره دو دانشگاه واقع در دانشکده هنر مراجعه و مسافت طولانی را طی می کردند تسهیل می شود.

به گفته رییس دانشگاه سمنان 50 میلیارد ریال هزینه ساخت این ساختمان توسط خیرین پرداخت شده است.

افتتاح پردیس 20 هکتاری پارک علم و فناوری

خیرالدین افزود: بازدید از پروژه های عمرانی در حال احداث دانشگاه، شرکت در شورای دانشگاه، بازدید از پارک علم و فناوری دانشگاه و برگزاری نشست تخصصی از دیگر برنامه های سفر یک روزه معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه سمنان است.

وی افزود: افتتاح پردیس 20 هکتاری پارک علم و فناوری، همایش ملی رویکردهای نوین آمایش سرزمین در ایران، افتتاح مرکز ارتقای دانشگاه ساختمان شهید احمدی روشن، زمین چمن شماره دو، زمین ساحلی دانشگاه پروژه هایی هستند که در سال 93 به بهره برداری می رسند.

به گفته رئیس دانشگاه سمنان اعتبار این دانشگاه در سال 93، 82.5 میلیارد ریال است که از این مبلغ 150 میلیارد ریال آن به اعتبار طرح های عمرانی اختصاص داده شده است.

خیرالدین با انتقاد از برنامه پنج ساله که 20 درصد سالانه تامین اعتبارات رفاهی دانشگاه را به بخش خصوصی واگذار می کند، یکی از مشکلات اساسی دانشگاه سمنان را تامین خوابگاه ها و مقاوم سازی آن عنوان کرد و گفت: در صورتی که خوابگاه ها توسط  دولت ساخته شود امکان مدیریت و نظارت آن توسط دانشگاه بهتر خواهد شد.

تحصیل  16 هزار و 500 دانشجو در دانشگاه سمنان

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دانشگاه سمنان نیز در این نشست با یادآوری اینکه در حال حاضر یک هزار نفر از 16 هزار و 500 دانشجوی دانشگاه سمنان در مقطع دکتری مشغول به تحصیل هستند، گفت: در مهر ماه امسال هم بیش از 300 دانشجوی دکتری به جمع هزار دانشجوی دکتری این دانشگاه می پیوندند.

حمید رضا محمدیان افزود:  تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان هم اکنون پنج هزار و 200 دانشجوست که بالاتر از نرم کشوری است.

وی با بیان اینکه دانشجویان تحصیلات تکمیلی 31.2 درصد کل دانشجویان دانشگاه سمنان را به خود اختصاص می دهند خاطر نشان کرد: دانشجویان دکتری دانشگاه سمنان در 75 رشته گرایش و دانشجویان کارشناسی ارشد در 108 رشته گرایش مشغول به تحصیل هستند.

ایجاد چهار رشته جدید تحصیلات تکمیلی در دانشگاه سمنان

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان از موافقت شورای گسترش آموزش عالی با ایجاد چهار رشته جدید در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری و افزایش تعداد رشته ها در این دانشگاه خبر داد و گفت: از این تعداد یک رشته در مقطع کارشناسی ارشد و سه رشته در مقطع دکتری است.

محمدیان افزود: رشته مهندسی صنایع گرایش صنایع در مقطع کارشناسی ارشد و رشته های ریاضی محض گرایش  هندسه، رشته الهیات گرایش فقه و مبانی حقوق  اسلامی و رشته اقتصاد گرایش اقتصاد توسعه اقتصادی از رشته هایی هستند که به رشته های مقطع دکتری اضافه شدند.

وی ضمن بیان اینکه، با افزوده شدن این تعداد رشته، رشته های دانشگاه سمنان به 255 رشته گرایش افزایش یافت اظهار داشت: تعداد رشته های مقطع دکتری تخصصی و حرفه ای این دانشگاه به 75 رشته گرایش، تعداد رشته های کارشناسی ارشد به 108 رشته گرایش رسید.

کسب رتبه برتر جشنواره شیخ بهایی توسط شرکت فناور پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان نیز در این نشست از کسب رتبه برتر یکی از شرکت های فناور این پارک در جشنواره شیخ بهایی یکی از معتبرترین جشنواره های فناوری کشور خبر داد و افزود: شرکت کیان بلور کویر به مدیر عاملی مهندس احسان امیرجان  توانست در بخش فن آفرینان این جشنواره با ارائه طرح فناورانه تولید تک بلورهای صنعتی در صنایع مختلف با کاربردهای گوناگون شرکت و رتبه برتر را کسب کند.

سیف الله سعدالدین، داشتن برنامه کاری مناسب را در موفقیت این شرکت مهم دانست و افزود: این شرکت دارای گواهینامه های معتبر اروپائی و آمریکائی است.

وی در خاتمه با بیان اینکه فناوران مرکز رشد دانشگاه سمنان در جشنواره شیخ بهایی حضوری  فعال داشتند افزود: در دوره نهم این جشنواره هم یکی از شرکت های فناور این پارک توانست رتبه سوم را از آن خود کند.




پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی