پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          15 خرداد 1393 - 05 June 2014


سامانه ارتباطی دو طرفه ارتباط صنعت و دانشگاه





رییس اداره فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: برقراری ارتباط بین دانشگاه و صنعت نیازمند یک سامانه ارتباطی دو طرفه است.
خبرگزاری فارس: ارتباط صنعت و دانشگاه نیازمند یک سامانه ارتباطی دو طرفه است

به گزارش پرتال دانشگاهی از اصفهان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اصفهان، نادر فتحیان‌پور در یازدهمین جلسه شورای هماهنگی راهبردی پژوهشی و راهبردی کمیسیون آموزش و پژوهش‌های کاربردی اتاق اصفهان، از آماده‌سازی سامانه اینترنتی در دانشگاه صنعتی اصفهان خبر داد که مسایل و مشکلات صنعتگران به محض ورود به گروه‌های کارشناسی معرفی شده و بر اساس بخش‌های صنعتی تقسیم‌بندی و طرح پیشنهادی ارایه می‌شود.

وی وظایف کلیدی این بخش در دانشگاه صنعتی اصفهان را شامل شناسایی و پیاده‌سازی الگوهای ارتباط با صنعت در داخل و خارج کشور، نظام‌مند نمودن نحوه ارتباط دانشگاه با مراکز خارج از دانشگاه در سطح ملی و استانی و رصد نیازهای صنعت و انتقال آن به همکاران دانشگاهی برشمرد و گفت: اخذ ایده‌های نوآورانه همکاران هیأت علمی و انتقال آن‌ها به صنایع مربوطه، حضور فعال در نمایشگاه‌های تحقیقاتی با هدف ارایه طرح‌های تحقیقاتی منتخب دانشگاه و هماهنگی برای بازدیدهای علمی و تحقیقاتی اساتید و دانشجویان از صنایع کشور از دیگر وظایف این مرکز است.

 وی از تشکیل گروه‌های ثابت و دایمی صنعت‌محور (پتانسیل‌های بومی، استانی و توانمندی‌های بالقوه و بالفعل دانشگاه) در بخش‌های گروه انرژی، گروه مواد، گروه حمل و نقل و عمران شهری، گروه آب، کشاورزی، محیط زیست و توسعه پایدار، گروه برق، الکترونیک، مخابرات و ICT، گروه مکانیک، صنایع دریایی و هوافضا، کنترل و اتوماسیون صنعتی، گروه صنایع دفاعی، گروه صنایع شیمیائی، نساجی، دارویی و غذایی خبر داد.

رییس اداره فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی اصفهان مهم‌ترین برنامه‌های راهبردی این اداره را شامل تهیه بانک اطلاعاتی صنایع دارای پتانسیل و یا سابقه همکاری با دانشگاه، تهیه بانک اطلاعاتی شناسه تخصصی صنعتی اساتید به منظور بهره برداری حداکثری از ظرفیت‌های صنعتی همکاران هیأت علمی در اجرای پروژه‌های صنعتی، فعالسازی گروه‌ها و کارگروه‌های مشترک ارتباط با صنعت، اصلاح ساختار و چارت سازمانی به منظور تسهیل ارتباط با صنعت و تسریع فرایندهای اداری و مالی دانشگاه با واحدهای صنعتی، بازنگری در فلوچارت فعالیت‌ها و فرایندهای عملیاتی آن‌ها، نظام‌مند نمودن فرایند رصد مستمر صنعت (کلینیک صنعت) به منظور اطلاع‌رسانی سیستماتیک، پایدار و هدفمند نیازهای تحقیقاتی صنعت به همکاران هیأت علمی، تلاش در مکانیزاسیون نرم‌افزاری فرایندهای اداره فناوری و ارتباط با صنعت از طریق به‌کارگیری نرم‌افزار جامع چندمنظوره پژوهشی – صنعتی منطبق بر مهندسی خواسته‌های اداره فناوری و ارتباط با صنعت، همکاری و بهره برداری حداکثری از راهکارهای پیشنهادی کار گروه دستاوردهای تقاضا‌محور به عنوان اتاق فکر، چالش‌های پیش روی اداره فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه برشمرد.

مرتضی بیشه رییس کمیسیون آموزش و پژوهش‌های کاربردی اتاق اصفهان کاهش بوروکراسی اداری جهت تعامل صنعت و دانشگاه را مهم دانست و گفت: ارتباط دو طرفه بین واحدهای صنعتی و واحدهای دانشگاهی باید از ساختار اداری پیچیده رهایی یابد.

وی تصریح کرد: اتاق به عنوان یک مرکز هم‌اندیشی می‌تواند ارتباط بین بخش خصوصی و دانشگاه‌ها را در قالب تجاری‌سازی پایان‌نامه‌ها و ارایه طرح‌های تحقیقاتی دانشگاه به واحدهای صنعتی برقرار کند.

وی خاطرنشان کرد: صنایع کوچک و متوسط استان یکی از بخش‌های مهم هستند که باید با دانشگاه ارتباط تنگاتنگی برای حل مسایل و مشکلات داشته باشند. 

بیشه اظهار داشت: صنعتگران به نحوی از به‌روز شدن تکنولوژی دور مانده‌اند و ارتباط بین صنعت و دانشگاه می‌تواند واحدهای صنعتی را با تکنولوژی‌های جدید آشنا کند.

وی کلینیک صنعت را یکی از پروژه‌های در دست مطالعه این کمیسیون برشمرد و گفت: در گام نخست این پروژه، عارضه‌یابی از صنعت صورت گرفته است.

بیژن رفیعی مدیر توسعه صنعتی و توسعه بنگاه‌های شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان در این جلسه گفت: شهرک فناوری اصفهان آماده گشایش دفتری از دانشگاه‌های پیشرو در زمینه فناوری استان است.

وی خواستار معرفی دانشجویان دانشگاه‌های استان برای انجام پایان‌نامه در شرکت شهرک‌های صنعتی شد و گفت: استان اصفهان با 78 شهرک صنعتی آماده انعکاس مسایل و مشکلات واحدهای صنعتی به دانشجویان و پژوهشگران است.

محمدرضا عبادی عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: این مرکز با داشتن 16 ایستگاه تحقیقاتی در استان می‌تواند همکاری نزدیکی با رشته‌های کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه‌ها داشته باشد.

محمدرضا بحرینیان مدیر اجرایی شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان خواستار ارایه بسته جذاب برای صنعتگران از سوی دانشگاه با هدف افزایش تعامل صنعت و دانشگاه شد.




پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی