پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          19 خرداد 1393 - 09 June 2014


 500 هزار صندلی خالی در دانشگاه های کشور





یدالله رجایی شامگاه یکشنبه در مراسم تودیع رئیس قبلی دانشگاه آزاد واحد زنجان و معارفه خود، دانشگاه آزاد زنجان را دارای ظرفیت بالا دانست و اظهار داشت: بعد از موسوی، نجمی، ابطحی، زرگری، منادی، پرتویی و فیروزفر به عنوان هشتمین رئیس این دانشگاه مشغول فعالیت می‌شود.

وی با اشاره به سابقه فعالیت خود در دانشگاه آزاد واحد زنجان اضافه کرد: با اطلاع از وضعیت و ظرفیت این دانشگاه مسئولیت ریاست این دانشگاه را پذیرفته‌ است.

رئیس دانشگاه آزاد واحد زنجان به وجود 300 عضو هیئت علمی این دانشگاه اشاره و تصریح کرد: استفاده از ظرفیت علمی برای تاسیس رشته‌های جدید در این دانشگاه در دستور کار قرار دارد.

این مسئول با اشاره به چالش‌های سال‌های اخیر در مورد جمعیت دانشجویی کشور ادامه داد: روند کاهشی جمعیت کشور و تکثر دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی چالش‌هایی را موجب شده است.

رجایی با بیان اینکه اقدامات انجام شده در مورد افزایش ظرفیت دانشگاه‌ها منجر به ایجاد ظرفیت بیش از یک میلیون نفری دانشگاه‌ها شده است، بیان داشت: در حال حاضر جمعیت پشت کنکوری‌های ایران 800 هزار نفر است که بیانگر خالی بودن حدود 500 هزار صندلی در دانشگاه‌های کشور است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر 70 درصد ظرفیت دانشگاه‌های غیر انتفاعی کشور خالی است.

رئیس دانشگاه آزاد واحد زنجان با اشاره به کاهش جمعیت دانشجویی دانشگاه آزاد ابهر افزود: جمعیت دانشجویی این دانشگاه از 11 هزار نفر به هشت هزار نفر کاهش یافته است که به همین اندازه منابع مالی کمتری برای توسعه کیفی در اختیار مسئولان دانشگاه قرار می‌گیرد.

این مسئول بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام دانشگاه آزاد واحد زنجان تاکید کرد و گفت: در این راستا از ظرفیت‌های سخت افزاری و و نرم افزاری هم استفاده می‌شود.

رجایی بر علاقه خود برای ترویج فرهنگ اسلامی در محیط دانشگاه‌ها تاکید کرد و ادامه داد: ترویج فرهنگ اسلامی همواره از اولویت‌های من بوده است.

وی، تکریم و حفظ استقلال دانشگاه‌ را از اولویت‌های خود برشمرد و تاکید کرد: استفاده از ظرفیت درون دانشگاهی، توجه به بهره‌وری و ایجاد رشته‌های جدید در تحصیلات تکمیلی را از دیگر اولویت‌های من در دوره مدیریت در دانشگاه آزاد واحد زنجان محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد واحد زنجان، ایجاد رشته‌های جدید در دوره تکمیلی را از راه‌های کسب درآمد محسوب می‌شود.

این مسئول، تجاری کردن تحقیقات و تاسیس شرکت‌های دانش بنیان را از دیگر برنامه‌های مسئولان دانشگاه آزاد عنوان کرد.

نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه آزاد در دانشگاه‌های آزاد زنجان، اردبیل و آذربایجان غربی در این مراسم با اشاره به مطالب مطرح شده در مورد مدیون و مرهون بودن اظهار داشت: آشنایی با سرگذشت والدین شهدا بیانگر مدیون بودن همه ما به آنها و خون فرزندان شهید آنها است.

رسول خدابخش با اشاره به مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: بر اساس این مصوبه رئیس دانشگاه‌های جامع آزاد نباید کمتر از دانشیار باشند.

این مسئول با تاکید بر رعایت قانون در همه امور از جمله پاسخگو بودن اضافه کرد: رئیس دانشگاه در مورد مسائل درون دانشگاه مسئول است و باید پاسخگو باشد.

در این مراسم مسئول نمایندگی دفتر ولی فقیه در دانشگاه آزاد زنجان نیز جایگاه انسان در زندگی را به اندازه معرفتی دانست که در زندگی کسب کرده است.

حجت‌الاسلام عنایت‌الهی شامی توفیق حضور در جایگاه علم و معرفت و خدمت به متقاضیان کسب علم و آگاهی را شایسته شکرگزاری به درگاه خداوند متعال دانست و ادامه داد: محیط‌های علم نقش موثری در آگاهی بخشی به جامعه ایفا می‌کند.

این مسئول با تقدیر از اقدامات انجام شده توسط رئیس قبلی دانشگاه آزاد واحد زنجان یعنی علی رضا فیروز فر تاکید کرد: در دوران مدیریت وی کوچک‌ترین مشکلی در دانشگاه بروز نکرده است.

وی با اشاره به سابقه طولانی همکاری یدالله رجایی در دانشگاه‌های آزاد میانه و ابهر برای وی در ادامه مسئولیت در دانشگاه آزاد واحد زنجان آرزوی موفقیت کرد.




پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی