پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          21 خرداد 1393 - 11 June 2014


درخواست فرجی دانا از اعضای شورا درباره دانشگاه اصفهان





عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی جزئیات جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و تذکر و تأکیدات رئیس جمهور به وزیر علوم را تشریح کرد و گفت: رئیس جمهور تاکید کرد که در زمینه انتخاب رئیس یک دانشگاه و مشورت از اعضای هیأت علمی القاء انتخابات نباید صورت گیرد.

منصور کبگانیان در حاشیه یکی از جلسات دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسش مهر در خصوص اتفاقات اخیر جلسه 13 خردادماه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره انتقاد به وزیر علوم به برخی موارد اشاره کرد.

وی در این زمینه به ورود رئیس جمهور در زمینه روند انتصاب روسای دانشگاهها اشاره کرد و درباره جمع بندی قاطبه همه اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و در نهایت رئیس جمهور به عنوان رئیس این شورا درباره معرفی سرپرستان دانشگاه به شورای عالی، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی حق وزیر علوم می داند که افرادی را برای ریاست دانشگاهها به این شورا پیشنهاد دهد و شورا هم حق خود می داند این پیشنهاد را تصویب یا رد کند. بنابراین؛ این دو حق قانونی و خیلی شفاف است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، وزیر علوم این حق را دارد که قبل از پیشنهاد فرد مورد نظر به شورای عالی انقلاب فرهنگی با هر تعداد از استادان دانشگاه مشورت کند و مشورت هم حق وزیر است.

کبگانیان در این باره به یک جمع بندی بسیار جدی رئیس جمهور اشاره کرد و اظهار داشت: اگر این مشورت طوری جلوه کند که از صندوق آرا ( فیزیکی، الکترونیکی یا هر روش دیگر رای گیری ) خارج شده، دیگر مشورت به شمار نمی آید و به شنونده القا می کند که این مشورت در آمده از صندوق رای، یک نوع رای گیری است؛ پس دست شورای عالی انقلاب فرهنگی در انتخاب یا عدم انتخاب آن فرد بسته می شود و این طور به نظر می رسد که نصف حق شورای عالی با این روش گرفته می شود.

کبگانیان با بیان اینکه رئیس جمهور در این زمینه به درستی جمع بندی کرد، اظهار داشت: رئیس جمهور تاکید کرد که القاء انتخابات نباید صورت گیرد؛ در جلسه 13 خردادماه هم انتقاداتی صورت گرفت و رئیس جمهور در این جلسه بار دیگر بر این موضوع تاکید کرد. البته موضوعاتی پیش آمد و اعضای شورا هم گلایه هایی داشتند که روی آن اختلاف نظر بود، بنابراین رئیس جمهور بار دیگر بر این جمع بندی خود تاکید کرد. درباره جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی مباحث مفصل تر است اما رسانه ای شدن برخی موارد ممکن است جلوی حل موضوع را بگیرد. ما تمایل داریم در یک جمع دوستانه وزیر علوم فرصت داشته باشد، فکر کند و برخی موارد ارزیابی همچنین روشها اصلاح شود.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه درباره تکلیف سرپرست دانشگاه تهران در این شورا به برخی موارد قابل تامل اشاره کرد و گفت: سرپرست برای این است که دوران گذاری برای مشخص شدن رئیس در نظر گرفته شود. مگر می شود دو سرپرست پشت سر هم برای یک دانشگاه منصوب شود؟ این برای نخستین بار است که چنین اتفاقی می افتد. وزارت علوم حتماً در این باره توضیحی خواهد داشت؛ معمولا در آیین نامه مدیریت دانشگاهها، سرپرستی شش ماهه است هر چند در این باره یک خلاء قانونی در آیین نامه مدیریت وجود دارد و حالا از این خلاء چیزهای جدیدی در می آید از جمله اینکه معاون وزیر سرپرست یک دانشگاه می شود و خود این سرپرست تقریباً با حضور یک سرپرست دیگر عزل می شود یا تغییر می یابد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون برخی دانشگاههای ما با سرپرست اداره می شوند و این یک خلاء مدیریتی به شمار می آید که در این زمینه ما پیشنهاداتی را مطرح کرده ایم اما هنوز در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار نگرفته است.

کبگانیان در ادامه به رویه معرفی رئیس در شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: وقتی حکم فرد مورد نظر وزیر به عنوان سرپرست صادر می شود، لازم است دو نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاهها و بازرسی همچنین وزارت اطلاعات صلاحیتهای این فرد را بررسی کنند و ما در شورای عالی انقلاب فرهنگی وارد رای گیری می شویم اما برای ریاست دانشگاه تهران این اتفاق نیفتاد. فردی که به عنوان سرپرست موقت معرفی شد در این مراحل قرار نگرفت و بعد هم عزل شد.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره تکذیبیه وزارت علوم در خصوص عدم تایید سرپرست دانشگاه اصفهان در شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: وزیر علوم از ما خواسته است برخی موارد رسانه ای نشود، ما مشکلی برای اعلام این اخبار نداریم اما وزیر علوم خواسته در این زمینه به منظور عدم تضعیف مدیریتها به موردی اشاره نشود. به همین منظور رویه هایی در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال انجام است.


پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی