پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          25 خرداد 1393 - 15 June 2014


طوفان 120 روزه در دانشگاه تهران / وضعیت بحرانی

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ تقریبا چند ماهی نگذشته که قرعه تغییر روسای دانشگاه‌ها یکی یکی در گوی افتاده تا اینکه نوبت به دانشگاه تهران رسید. دانشگاهی که یکی از برترین‌های کشور محسوب می‌شد و طی چند سال اخیر گرد و خاک زیادی در رابطه با مسائل سیاسی ایجاد کرده بود.

طوفان 120 روزه دانشگاه تهران که با تغییر ریاست دانشگاه آغاز شد این مرکز علمی معتبر را در وضعیت بحران قرار داد.

بنابر این گزارش، بالاخره بعد از گذشت کش و قوس‌های فراوان قرعه به نام محمد حسین امید، معاون اداری و مالی وزارت علوم تحقیقات و فناوری زده شد و سپس بحث‌های رئیس جدید دانشگاه با حاشیه‌های زیادی تمام توجه مسئولان را به دانشگاه تهران کشاند که ناگهان دوباره از سوی وزیر علوم حکم سرپرستی برای محمد نیلی احمد آبادی افتاد، با انتخاب سرپرست دوم از سوی وزیر علوم، بحث‌های زیاد در خصوص منع وجود 2 سرپرست در یک دانشگاه شروع شد و بالاخره از سوی مسئولان وزارت علوم پاسخ‌های متفاوتی به این مسئله داده شد. غافل از اینکه انتخاب پشت سر هم سرپرست برای یک دانشگاه لطمه‌‌ای به وضعیت علمی یکی از دانشگاه‌های برتر کشور ایجاد می‌کند.

مشکلات وزیر علوم راهکاری جز انتخاب سرپرست دوم را در پی نداشت

در ادامه علی آهومنش، رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیر انتفاعی و غیر دولتی گفت: من خود را محقق نمی‌دانم که در این رابطه اظهار نظری داشته باشم، چون بخش خصوصی هستم، اما درکی که از این مسئله دارم، این است که وزیر علوم در شرایط حاضر دچار مشکلاتی شده که باید بررسی شود.

وی افزود: باید یک تعاملی بین دانشگاه، وزیر علوم و شورای انقلاب فرهنگی ایجاد شود و وضعیت رئیس این دانشگاه هرچه سریع تر مورد بررسی و در نهایت انتخاب قرار گیرد.

در ادامه مزینی استاد دانشگاه علم و صنعت در رابطه با وضعیت دانشگاه تهران و انتخاب سرپرست دوم دانشگاه اظهار داشت: حکم وزیر علوم و انتخاب سرپرست دوم اقدامی بود که فضای دانشگاه را سنگین‌تر کرد و گویا انتخاب دوم سرپرست دانشگاه تهران برداشتی بود که وزیر علوم چاره‌ای در این مورد نداشته است.

وی افزود: با توجه به وضعیت موجود اگر شورای انقلاب فرهنگی حکم بر تایید ریاست دانشگاه تهران ندهد وضعیت این دانشگاه بحرانی می‌شود.

دانشگاه تهران در حالت تزلزل قرار دارد

در ادامه ابوالفضل حسنی استاد دانشگاه تربیت مدرس گفت: در رابطه با بحث کاهش علمی دانشگاه تهران با توجه به وضعیت موجود نمی‌توانیم به این زودی قضاوت کنیم، اما بحث اصلی این است که از لحاظ قانونی 2 سرپرست برای یک دانشگاه منع قانونی وجود دارد و با توجه به مباحث مطرح شده بحث‌های موجود به نفع دانشگاه نیست، چنانچه وزیر علوم زودتر می‌توانست خارج از این مباحث صورت گرفته کار خود را انجام دهد، با توجه به اینکه رئیس جمهور نیز در این رابطه به وزیر علوم تذکر داده است.

حسن مسلمی نائینی مدیر کل بورس سابق وزارت علوم در ادامه به این مسئله اشاره کرد. این وضعیت باید هرچه سریعتر بررسی و حل شود، چنانچه وضعیت این دانشگاه هم اکنون تقریبا در حالت تنزل قرار گرفته است، باید هرچه سریعتر رئیس این دانشگاه تعیین شود.

دانشگاه تهران بازیچه اختلافات وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی/ بی توجهی وزارت علوم به تذکرات مجلس

با توجه به اینکه مدتی است دانشگاه تهران بدون ریاست با سرپرستی افراد مختلف اداره می‌شود، هنوز پس از چند ماه ریاست این دانشگاه معرفی نشده است.

دکتر رضا صابری عضو هیات رئیسه کمیته آموزش عالی مجلس اظهار داشت: مدتی است که دانشگاه تهران بدون ریاست با سرپرستی افراد مختلف سپری می‌شود، این موضوع نشان دهنده عدم توجه و مسئولیت پذیری وزارت علوم در خصوص رسیدگی به این دانشگاه است.

وی گفت: اختلافات ما بین وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی منجر شده دانشگاه تهران بازیچه شود و در امر انتخاب ریاست دانشگاه تهران این همه تعلل شود.

وی تصریح کرد: مجلس نسبت به این بی توجهی بارها به وزارت علوم و شخص وزیر تذکر داده است، به خصوص آقای زاهدی رئیس کمیسیون آموزش در این خصوص نطق مفصلی داشتند و برخی دیگر از نمایندگان از جمله بنده نامه‌ای در این خصوص به شخص وزیر ارسال کرده‌ایم.

وی یادآور شد: موضوع دانشگاه تهران به عنوان یک دانشگاه مادر چیزی نیست که مورد بی توجهی مسئولان واقع شود و باید نسبت به آن حساسیت بیشتری داشته باشند.


تگ ها طوفان 120 روزه در دانشگاه تهران وضعیت بحرانی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی