پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          26 خرداد 1393 - 16 June 2014


آرزوی وزیر علوم برای روشنایی 24 ساعته چراغهای دانشگاه!

آرزوی وزیر علوم زمانی که در دانشگاه تهران بود، اولین اقدام سرپرست دانشگاه تهران برای رسیدگی به برق و چند مورد دیگر از جمله حاشیه های معارفه سرپرست دانشگاه تهران بود.
به گزارش خبرنگار مهر، جلسه معارفه سرپرست دانشگاه تهران صبح امروز با حضور دکتر رضا فرجی دانا وزیرعلوم تحقیقات فناوری، جمعی از هیات رئیسه دانشگاه تهران برگزار شد که دارای حاشیه هایی بود.

*جلسه ساعت 10 صبح طبق برنامه آغاز شد ظرفیت سالن قبل شروع برنامه تکمیل شده بود با این وجود باز هم اعضای هیات علمی دانشگاه تهران و برخی از دانشگاه های دیگر وارد سالن می شدند.

* برای ورود وزیر علوم فرش قرمزی از ابتدای درب سالن تا درب بیرونی پهن شده بود اما وزیر علوم از درب پشتی که فرشی نداشت وارد سالن وارد شد.

* تعدادی از اعضای حراست دانشگاه مقابل درب وردی سالن ایستاده بودند که میهمانان را به داخل جلسه راهنمایی می کردند و به نوعی مسئول ایجاد نظم جلسه بودند.

* بنری بر روی پرده سن سالن علامه امینی نصب شده بود که روی آن از زحمات دکتر محمد حسین امید قدردانی شده و جلسه معارفه دکتر نیلی احمد آبادی به عنوان سرپرست دانشگاه تهران را اعلام می کرد. برخی از دانشجویان وقتی وارد سالن می شدند و این متن را می خواندند از اینکه به جای رئیس باز سرپرست معرفی شده بود، ابراز تعجب می کردند.

* در اواسط جلسه دکتر الهام امین زاده معاون حقوقی رئیس جمهور نیز در جلسه حضور پیدا کرد.

* دکتر محمد حسین امید اولین سخنران جلسه بود وقتی پشت تریبون قرار گرفت گفت غافلگیر شدم ضرورت نداشت به خاطر دو سه ماه فعالیت من دوستان به زحمت بیفتند.

* در اواسط سخنرانی دکتر امید برق دانشگاه تهران و سالن علامه قطع شد و دکتر امید هرچه صدای خود را بلند تر کرد بازهم صدایی نمی رسید و جز مدعوین اول سالن کسی متوجه نشد وی سخنرانی خود را با چه موضوعی به پایان برد.

* مجری برنامه که یکی از اعضای هیات علمی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران بود عنوان کرد با این فضای معنوی بسازید تا برق دوباره وصل شود دکتر نیلی احمد آبادی سرپرست دانشگاه تهران نیز عنوان کرد در اولین اقدام به موضوع برق دانشگاه رسیدگی خواهد کرد.

*مجری برنامه بعد از آمدن برق عنوان کرد که قطع برق سراسری بوده و اشکال از سیستم برق دانشگاه نبوده است . البته قطع برق باعث شد رسانه ها سوژه ای داشته باشند.

* دکتر نیلی احمد آبادی دومین سخنران جلسه بود که باید برنامه های خود را ارایه می کرد برای همین نسبت به بقیه سخنرانان بیشتر صحبت کرد به طوریکه سه بار در یادداشت هایی کوتاه این مساله را به وی یادآوری کردند وی درپایان نیز گویی قصد نداشت سخنرانی خود را تمام کند و گفت مثل اینکه مدعوین خسته شده اند و به ساعت های خود نگاه می کنند ولی خوب ما معلم هستیم و این عادت معلمی است.

*وی درپایان عنوان کرد که وحدت باید محور همه کارها در دانشگاه تهران باشد و تربیون سخنرانی را به وزیر علوم سپرد اما پیش از وزیر علوم مجری برنامه، همان استاد مدیریت دانشگاه تهران به اینکه در یک سال برای نماد آموزش عالی کشور دو سرپرست انتخاب شده انتقاد کرد و خواستار توضیح وزیر علوم در خصوص پرسش ها دراین زمینه شد.

* وزیر علوم در بخشی از سخنان خود گفت زمانی که در دانشگاه تهران بودم یکی از آرزوهای من این بود که روزی را ببینم که چراغ دانشکده تا صبح به دلیل فعالیت های علمی و پژوهشی روشن باشد.

* وی در پایان سخنرانی خود که کمی طولانی شده بود نیز گفت میکروفن را نباید به دست دو گروه داد که بدون نام بردن گروه اول گفت گروه دومی که نباید به آنها میکروفن داد معلم ها هستند. وزیر علوم ادامه داد: در جمعی از مدیران حوزوی و مدیران تابع وزارت علوم بودیم که عنوان شد هر سخنران سه دقیقه فرصت دارد که صحبت کند هر 10 نفر از مدیران حوزوی همه این 3 دقیقه را رعایت کردند تا نوبت به مدیران تابع وزات علوم رسید اولین نفر 25 دقیقه صحبت کرد و من در آنجا لازم دیدم این این مساله را تصحیح کنم که معلم ها گروه اولی هستند که نباید به آنها میکروفن داد نه گروه دوم.

*بعد از سخنرانی وزیر علوم مجری برنامه به صحبت های وزیر علوم اشاره کرد و گفت شما در مورد رشته های علوم انسانی و دیگر رشته ها صحبت کردید ولی در ذیل رشته های فنی و مهندسی به آنها اشاره کردید که دکتر نیلی با خنده با اشاره به آخر صحبت های خود خطاب به مجری برنامه گفت آقای دکتر وحدت داشته باشید که وی نیز عنوان کرد مدیریت پیوند ناگسستنی با علوم دیگر دارد، اعتماد خوب است ولی کنترل بهتر است.

* در پایان این برنامه از دکتر امید با حضور وزیر علوم ، دکتر نیلی احمد آبادی ، الهام امین زاده تقدیر شد و لوح هایی به وی تقدیم شد.


پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی