پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          29 خرداد 1393 - 19 June 2014


3698 جوان قدسی در امتحانات ورودی دانشگاه ها شرکت می کنند


نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان قدس با حضور فرماندار و دیگر مسئولان با هدف تهیه و تدوین برنامه های ویژه به منظور غنی سازی اوقات فراغت جوانان و جوانان در فصل تابستان برگزار شد.

در این نشست فرماندار قدس اظهار داشت: یکی از مسایلی که تعطیل بردار نیست، تربیت است، تربیت تنها مقوله ای است که حتی قبل از تولد نوزاد تا آخرین روز حیات بر شخصیت وی تاثیر دارد، بخشی ارثی و میزان قابل توجهی از آن اکتسابی است.

نورمحمد فردی، وظیفه همه مسئولان را ایجاد بستر مناسب و برنامه ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان عنوان و اعلام کرد: با توجه به بافت اجتماعی منطقه، تعداد زیادی از اولیای دانش آموزان توان مالی مناسبی برای هزینه های تعطیلات تابستان ندارند، از سوی دیگر هزینه کردن برای جوانان در هر زمانی سرمایه گذاری برای آینده است.

وی با تشکر از زحمات مسئولان اداره آموزش و پرورش طی سال تحصیلی گذشته و برگزاری امتحانات موفقیت آمیز پایان سال افزود: نتیجه و خروجی سال تحصیلی به امتحانات و نتایج آن مربوط است که این کار در اداره آموزش و پرورش قدس مثل هر سال به خوبی انجام گرفت.

فردی با اشاره به وظیفه ذاتی همه دستگاه های ذیربط در مورد توجه به اوقات فراغت جوانان و نوجوانان گفت: در این میان وظیفه آموزش و پرورش از همه سنگین تر است، چون فکر و اندیشه که اساس و پایه همه امور است در مدارس و توسط مربیان آن ساخته می شود.

این مسئول با تاکید بر تراکم دانش آموزی در این شهرستان به عنوان یکی از مشکلات شهرستان به خصوص اداره آموزش و پرورش، افزود: بنا بر استاندارد کشوری تعداد متوسط دانش آموزان در هر کلاس، 25 نفر است اما در شهرستان قدس این تعداد به 32 نفر می رسد.

وی ادامه داد: در حال حاضر پنج مدرسه در قدس در حال احداث است با ساخت این مدارس حدود 70 کلاس درس به ظرفیت آموزشی شهرستان اضافه می شود، امید است این پنج مدرسه در سال تحصیلی جدید به بهره برداری برسند.

فردی وجود مشکلات ناشی از تراکم بالای دانش آموزی را به دلیل مهاجر پذیر بودن شهرستان دانست و یادآور شد: سال گذشته هزار و 700 دانش آموز به جمع دانش آموزان قدس اضافه شدند که 60 درصد آنها مربوط به پایه اول دبستان بودند و پیش بینی می شود امسال نیز تعداد آنها افزایش داشته باشند.

شرکت 3698 دانش آموز قدسی در آزمون ورودی دانشگاه ها

فردی با اشاره به برگزاری امتحانات ورودی دانشگاه ها در قدس اعلام کرد: سه هزار و 698 نفر برای شرکت در این آزمونها ثبت نام کردند که در سه روز با یکدیگر به رقابت می پردازند.

وی از ادارات ذیربط نظیر نیروی انتظامی، آب، برق و مخابرات درخواست کرد: برای برگزاری هرچه بهتر این کنکور نهایت همکاری را با اداره آموزش و پرورش داشته باشند.

در ادامه این نشست رییس شورای اسلامی شهرستان قدس نیز اظهار داشت: با توجه به وجود مشکلات مالی، در همه ادارات دولتی باید برنامه ریزی هایی صورت بگیرد تا مدارس و آموزشگاه ها به خودکفایی مالی برسند.

احمد خراسانی افزود: در مراسم کلنگ زنی مدرسه خیر ساز پیشنهادی مطرح شد که در هنگام ساخت مدارس بخشی به عنوان قسمت تجاری در آن ساخته شود تا مدارس ضمن برآوردن نیازهای دانش آموزان، برای پرداخت برخی هزینه ها بتوانند درآمد زایی داشته باشند.

وی با تاکید بر نیاز جدی به برنامه ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر همه نگاه ها به سمت شورای اسلامی شهر و شهرداری برای دریافت کمک های مالی است، در حالی که همه ادارات و مدارس فضاهای خوبی برای ایجاد امکانات و استفاده از آنها در ایام تعطیلات تابستان دارند.

این مسئول تصریح کرد: کمک مالی از سوی شورای اسلامی را پیشنهاد نمی کنم اما می توان از تخفیفاتی امکانات و فضاهای آموزشی، ورزشی و فرهنگی شهرداری استفاده کرد.

برگزاری امتحانات ورودی دانشگاه ها در 19 نقطه قدس

رئیس آموزش و پرورش قدس نیز در نشست شورای اداری از اجرای برنامه های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان خبر داد و اعلام کرد: یکی از این برنامه ها برپایی پنج کارگاه تابستانی زیباسازی مدارس با همکاری سپاه پاسداران است که در آنها از دانش آموزان علاقمند نیز استفاده می شود.

کاظمی افزود: این اداره پنج سالن ورزشی دارد که این سالنها به صورت دوشیفته در خدمت دانش آموزان علاقمند به ورزش خواهند بود، همچنین کانون فرهنگی تربیتی، پژوهش سرا و 5 مدرسه در نقاط مختلف شهر برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان آماده هستند، 10 پایگاه تابستانی دیگر در مدارس، با برنامه های متنوع نظیر کلاسهای زبان، آموزش هنرهای تجسمی، قرآن پذیرای دانش آموزان در تعطیلات تابستان است.

وی با اشاره به همکاری نیروی انتظامی با اداره آموزش و پرورش قدس اعلام کرد: به منظور پیشگیری از آسیبهای اجتماعی مقرر شد کلاسهایی به منظور آشنایی جوانان و نوجوان با انحرافات و راه های جلوگیری از آنها با همکاری کارشناسان این نیرو برگزار شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش قدس برگزاری اردوهای تفریحی آموزشی خارج از شهرستان را یکی دیگر از برنامه های تدارک دیده شده برای اوقات فراغت دانش آموزان ذکر کرد و با اشاره به برگزاری امتحانات ورودی دانشگاه ها در 19 نقطه این شهرستان و یادآور شد: : 10 مرکز مربوط به دختران و 9 محل برای پسران آمادگی برگزاری این آزمون را در چهار رشته تحصیلی ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، زبان خارجی و هنر دارند.

این مسئول از کلنگ زنی مدرسه خیر ساز هشت کلاسه در هفته گذشته، توسط نمایندگان مرحوم محمودی خبر داد و افزود: امید است مراحل ساخت این مدرسه برای مهر سال تحصیلی پیش رو به اتمام رسیده و آماده بهره برداری شود.


پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی