پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          17 تیر 1393 - 08 July 2014


حاصل تلاش‌های جهاد دانشگاهی پیشرفت‌های علمی کشور پس از انقلاب است


 نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشرفت های علمی کشور پس از انقلاب اسلامی حاصل تلاش های محققان جهاد دانشگاهی است.

محمد اسماعیل سعیدی  منطقه آذربایجان شرقی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی نهادی است که توانسته است در طول 36 سال گذشته در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی و تحقیقاتی کارهای بزرگی انجام دهد.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حرکت شتابنده ای در حوزه های علمی کشور اتفاق افتاد که سر منزل این حرکت ها جهاد دانشگاهی بود.

وی افزود: این حرکت های علمی در زمان جنگ تحمیلی و بعد از آن فواید بسیاری برای کشور در پی داشته و امروز نیز این مجموعه انقلابی با قدرت فعالیت های رو به رشد خود را هر روز بهتر از گذشته عرضه می کند.

سعیدی خواستار ورود جهاد دانشگاهی به مباحث ارتباط علم و صنعت شد و گفت: با توجه به پتانسیل های موجود در این مجموعه شکاف بین دانشگاه و صنعت با همکاری این نهاد انقلابی قابل رفع است.

وی ابتکار جهاد دانشگاهی در تجاری سازی درمان و خدمات را یادآور شد و گفت: جهاد دانشگاهی تجربه موفقی را در حوزه درمان دارد و نشان داده است می تواند در عرصه های مختلف نیز حضور پررنگی را داشته باشد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: انتظار می رود در خصوص تجاری سازی ایده و خدمات جهاددانشگاهی خود را به نحو شایسته شناسانده و توانمندی های خود را به مردم و مسئولین اثبات کند.

وی ادامه داد: توجه به کیفیت ارائه خدمات و بومی سازی از جمله مولفه هایی است در فرآیند فعالیت های جهاد دانشگاهی نمایان است.

وی با اشاره به بازدید خود از جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان شرقی گفت: اگر مسئولین از اقدامات صورت گرفته در این مجموعه حمایت های کافی داشته باشند در آینده نزدیک شاهد کارهای بزرگی از سوی جهادگران این مجموعه خواهیم بود.

سعیدی اظهار کرد: جهاددانشگاهی در صورت حمایت های کافی با پتانسیل موجود می تواند چهره استان را متحول کرده و در توسعه استان نقش آفرینی کند.

وی با اشاره به لزوم ورود جهاد دانشگاهی به مشکلات اساسی کشور اظهار کرد: برای مثال کمبود آب از مشکلات اساسی کشور و استان آذربایجان شرقی است و جهاد دانشگاهی این توانمندی را دارد که به صورت علمی و تخصصی به این حوزه وارد شده و در موضوعات مدیریت آب، تحقیقات آب و مطالعات میان رشته ای وارد عمل شود تا راهکارهای مناسب برای رویارویی با این مشکل اساسی از طریق این نهاد انقلابی به مدیران استانی ارائه شود.

سعیدی با اشاره به فعالیت های فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: فرهنگ سازی در محیط دانشگاه از جمله اقداماتی بود که جهاد دانشگاهی از اوایل انقلاب در دانشگاه بر عهده داشته و این نقش با توجه به شرایط روز کشور و هجمه های فرهنگی می تواند پر رنگ تر شود.

وی ادامه داد: این نهاد فرهنگی، علمی و انقلابی در انجام فعالیت های خود جهت گیری ارزشی و اصولی را مد نظر داشته است و در همه فعالیت ها خود آرمان ها نظام را سر لوحه خود قرار داده و همسو با منویات رهبری عمل کرده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: خبرگزاری ایسنا که از زیر مجموعه های جهاد دانشگاهی محسوب می شود نیز در طول سالیان گذشته با عملکرد مناسب خود توانسته است فعالیت های فرهنگی این نهاد انقلابی را به صورت نمادین برای جامعه مشخص کند و از سوی دیگر تاثیر گذاری این خبرگزاری در جامعه بر هیچ کس پوشیده نیست.


پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی