پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          22 تیر 1393 - 13 July 2014


2 راه مجازات استادان متخلف


معاون حقوقی وزارت علوم از 3 روش مقابله این وزارتخانه با تقلبهای علمی، امضای لایحه برخورد با تقلبهای علمی و ارسال آن به دولت خبر داد و به اشد مجازات برای بنگاههای متخلف اشاره کرد.

سعداله نصیری قیداری  با اشاره به تازه ترین تصمیمات وزارت علوم در خصوص برخورد با تقلبهای علمی و پایان نامه های جعلی، اظهار داشت: برخورد با تقلبهای علمی در قالب لایحه ای که به امضای وزیر علوم رسیده برای بررسی در مجلس به زودی به دولت ارسال می شود.

وی درباره دو راهکار در نظر گرفته شده برای مقابله با تقلبهای علمی که در این لایحه گنجانده شده، گفت: نخستین راهکار درون آموزش عالی و نحوه برخورد با تخلفات احتمالی دانشجویان و استادان است. برای برخورد با این تخلفات قانون داریم و نیازی به تصویب قانون دیگری نیست. بند 18 ماده 7 مقررات انتظامی استادان که در مجلس هشتم تصویب شده، برای برخورد با استادان متخلف کافی است، همچنین با افزودن دو بند به مقررات کمیته انضباطی دانشجویان، نحوه برخورد با خاطیان مشخص شده است.

معاون حقوقی وزارت علوم درباره این دو بند، خاطرنشان کرد: دانشجویانی که کار خود را به غیر، واگذار یا دانشجویانی که از یافته های دیگران استفاده می کنند، مشمول برخورد تخلف شده اند. برای این دو نوع تخلف پیش از این در آیین نامه انضباطی که به امضای وزرای بهداشت و علوم رسیده، موارد برخورد اعلام شده و نیازی به قانون جدید نیست.

نصیری قیداری درباره برخورد با بنگاهها و اشخاص حقیقی که خارج از دانشگاه به قصد انتفاع به آموزش و پژوهش می پردازند، تاکید کرد: این دسته از افراد و بنگاهها که بدون مجوز و خلاف قانون از یافته های پژوهشی افراد سوء استفاده می کنند و به متقاضیان به صورت غیرقانونی می فروشند، مشمول برخوردهای قانونی می شوند که لازم است برای این موارد قانون وضع شود.

وی در این زمینه از تدوین لایحه ای خبر داد و افزود: این لایحه در سه قسمت تهیه شده است. قسمت نخست به برخورد با اشخاص حقیقی می پردازد که مجازاتی در حد بند 7 ماده 9 قانون مجازات اسلامی برایشان در نظر گرفته شده است. بند دوم به برخورد با بنگاههایی اشاره دارد که اقدام به خرید و فروش پایان نامه می کنند و مطابق با بند 1ماده 9 قانون مجازات اسلامی (اشد مجازات) با آنان رفتار می شود. در قسمت سوم وزارت علوم اجازه فعالیت این بنگاهها را با همکاری ناجا تا زمان مشخص شدن وضعیتشان از سوی مراجع قضایی، ممنوع می کند.



پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی