پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          23 تیر 1393 - 14 July 2014



گنجاندن واحدهای اختیاری در برنامه های درسی دانشگاه فرهنگیان



 سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به لزوم گنجاندن واحدهای اختیاری در برنامه‌های درسی دانشگاه فرهنگیان برای انعطاف این برنامه‌ها و داشتن حق انتخاب بیشتر برای دانشجو معلمان، خواستار توجه به مبانی زیست شناختی و زیبا شناسی تربیت شد.

دکتر مهر محمدی در چهارمین جلسه شورای برنامه ریزی درسی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به گستردگی طیف شایستگی‌های معلمی، تأکید کرد: در بازنگری برنامه‌های درسی این دانشگاه، باید به عمق و وسعت برنامه‌ها توجه ویژه‌ای شود.

وی با بیان اینکه نباید در تدوین برنامه‌های درسی عمق، فدای وسعت شود، خاطرنشان کرد: با منطقی درست و استفاده از خلاقیت، باید برنامه‌ای جامع تهیه شود تا معلمانی شایسته و متناسب با نیازهای آموزش و پرورش تربیت شوند.

وی کلیات برنامه درسی پیش بینی شده برای دانشگاه فرهنگیان را قابل قبول و مورد تأیید شورای برنامه ریزی دانشگاه دانست و تصریح کرد: این برنامه تا زمان تصویب در شورای دانشگاه، مورد بازبینی و اصلاح دوباره قرار خواهد گرفت.

دکتر موسی پور معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان نیز، طولانی بودن عمر برنامه‌های درسی این دانشگاه و تغییرات در عرصه علم و سیاست‌های کلان نظام اجتماعی را از عوامل لزوم بازنگری در برنامه‌های درسی برشمرد و افزود: دانشگاه فرهنگیان به عنوان یکی از نمادهای بارز تحول بنیادین در آموزش و پرورش، اقدام به بازنگری برنامه‌های درسی نموده است.

وی تبیینی از شایستگی‌های کلیدی و اساسی، شرح اهداف و پیامدها، اصول راهنمایی و طراحی برنامه‌های درسی، معرفی عناوین برنامه‌های درسی یا برنامه دروس به طور کلی، تعیین چارچوب و تنظیم برنامه‌ها و سر فصل‌ها را از جمله مطالب پیش‌نویس سند برنامه درسی تربیت معلم برشمرد و تصریح کرد: با ادراک درست و توجه به اسناد بالادستی، یعنی مبانی نظری تحول آموزش و پرورش و برنامه درسی ملی، امر بازنگری برنامه درسی را شروع کرده‌ایم.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان در ادامه به تبیین فرآیند تهیه و تصویب بازنگری در برنامه‌های درسی این دانشگاه پرداخت و افزود: بازنگری در هر رشته‌ای انجام و منجر به برنامه و سرفصل جدید آن رشته می‌شود و پس از بحث وتصویب آن در این شورا، به شورای برنامه ریزی عالی وزارت علوم عرضه و اگر آنجا به تصویب برسد، راهنمای عمل آموزش در دانشگاه فرهنگیان خواهد شد.

وی، با اشاره به تعریف تربیت در پیش نویس سند برنامه‌های درسی دانشگاه فرهنگیان، گفت: در این سند، عنوان شده معلمان ارکان اصلی در نظام تعلیم و تربیت هستند و آنان باید به طور حرفه‌ای تربیت و شایستگی حرفه‌ای آنان براساس مجموعه‌ای از شایستگی‌ها دنبال شود.

موسی پور ادامه داد: آن چه ما از شایستگی معلمان دنبال می کنیم، یک توان پیچیده و درهم تنیده‌ای، برای فعالیت موقعیتی معلم در شرایط تربیتی که با آن مواجه است، می باشد.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان، با تبیین چهار شایستگی معطوف به دانش موضوعی، دانش تربیتی، عمل تربیتی موضوعی و دانش عمومی، تصریح کرد: اگر این چهار شایستگی تحقق پیدا کند، آن زمان شایستگی حرفه‌ای معلم محقق می شد.

وی، افزود: شایستگی حرفه ای معلم فقط از کلاس درس حاصل نمی شود، بلکه آموزش‌های غیررسمی و خارج از کلاس درس هم در خدمت آموزش و برنامه قرار می‌گیرد.


پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی