پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          24 تیر 1393 - 15 July 2014


دانشگاه دولتی گلستان  با بیش از 3000 دانشجو  خوابگاه ندارد


 تحصیل و به تبع آن پیشرفت، همان آرزویی است که دانش آموزان پس از گذراندن تحصیلات متوسطه در ذهن می پرورانند و از موضوع دوری از خانواده دَم برنمی آورند؛ بلکه در دانشگاه شهر دور، آینده ای موفق برای خود رقم بزنند.

 

در این میان خانواده ها نیز ضمن خوشحالی از قبولی فرزندشان در دانشگاه، نگرانی های جدیدی اعم از محل خواب و خوراک، سختی تحصیل، مشکلات اجتماعی و شخصیتی که دانشجویان به دور از خانه و خانواده ممکن است با آن درگیر شوند پیدا می کنند.

 

از این رو «خوابگاه»، «کیفیت غذا»، «امکانات رفاهی» و مواردی از این دست جزو فاکتورهای مهمی است که علاوه بر سطح علمی دانشگاه، مدنظرِ دانشجویان و خانواده های آنان قرار می گیرد و در برخی موارد ممکن است عطای تحصیل را به لقایش ببخشند و اصلا در دانشگاه مورد نظر ثبت نام نکنند!

 

دانشگاه دولتی و نوپای «گلستان» با بیش 3000 دانشجو از دانشگاه های مهم استان گلستان به شمار می رود که سالانه عده کثیری از اقسی نقاط کشورمان برای ادامه تحصیل به سمت آن عزیمت می کنند.

 

در این گزارش امکانات رفاهی و صنفی این دانشگاه را جویا شدیم تا علاوه بر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، مسئولان برای رفع و رجوع مشکلات موجود پا به عرصه بگذارند.

 

دانشگاه گلستان دانشگاهی بدون ترم تابستان و خوابگاه دولتی

 

بابک مظهری، دبیر شورای صنفی دانشگاه گلستان در پاسخ به این پرسش که آیا امکانات رفاهی برای دانشجویانی که در تابستان به خصوص ماه مبارک در دانشگاه می مانند ارائه می شود یا خیر، گفت: هیچگاه در دانشگاه گلستان ترم تابستانه ارائه نمی شود، پس در ماه مبارک عملا دانشجو در دانشگاه وجود ندارد.

 

وی افزود: مگر اندکی از دانشجویانی که برای تحویل پروژه یا پایان نامه هنوز مانده باشند که طبق قانون به آن ها امکانات دانشجویی تعلق نمی گیرد؛ زیرا 28 خرداد عملا پایان تقویم آموزشی دانشگاه در سال تحصیلی 92-93 است.

 

دبیر شورای صنفی دانشگاه گلستان ادامه داد: این دانشجویان به صورت آزاد با پانسیون ها قرارداد می بندند و مسئله اینجاست که دانشگاه گلستان از معدود دانشگاه های دولتی است که خوابگاه دولتی ندارد و در طول ترم نیز با پانسیون های خصوصی قرارداد می‌بندد که هزینه آن را خود دانشجو پرداخت می کند.

 

کیفیت غذا در دانشگاه گلستان در مقایسه با دیگر دانشگاه ها خوب است

 

مظهری در رابطه با کیفیت غذا در این دانشگاه خاطرنشان کرد: اگر بخواهم به حق صحبت کنم با توجه به شناختی که از دیگر دانشگاه‌ها دارم، کیفیت غذا در دانشگاه گلستان از دیگر دانشگاه ها بالاتر است.

 

وی گفت: در کیفیت غذا نقص وجود دارد، کم هم نیست؛ اما اگر بخواهیم قیاس کنیم و با انصاف داشته باشیم، می بینیم که کیفیت غذا در دانشگاه به نسبت دیگر دانشگاه ها خوب است.

 

حذف غذای روز پنج شنبه در دانشگاه گلستان!

 

دبیر شورای صنفی دانشگاه گلستان در ادامه بیان داشت: مسئله مهم کیفیت نیست؛ بلکه کمیت غذاست که طبق سیاستی بسیار نادرست از سال تحصیلی 90-91 دورچین غذا از وعده های غذایی دانشجویان و همچنین غذای روز پنج شنبه حذف شد.

 

این دانشجو با بیان اینکه حذف غذا و دستور وزارتخانه فشار مضاعفی را بر دانشجویان وارد کرد، گفت: امیدوارم هرچه زودتر مسئولان  وزارت علوم راه کاری برای آن پیدا کنند تا حداقل اوضاع مانند سال 89 شود؛ در این سه سال واقعا به دانشجویان و کسانی که در دانشگاه در این حوزه فعالیت می کردند، ظلم شد؛ زیرا ما نیز فشار را بر آنها وارد می کردیم.

 

«خوابگاه» یکی از حادترین چالش های دانشجویی در دانشگاه گلستان

 

مظهری در پاسخ به این سوال که دانشجو در مدت تحصیل چه مقدار هزینه برای خوابگاه های غیردولتی پرداخت می کند، ادامه داد: دانشجو و خانواده دانشجو به هزار امید برای ثبت نام می آیند؛ اما می بینند دانشگاه فاقد امکانات خوابگاهی است و باید ترمی نزدیک چهار میلیون ریال برای پانسیون خصوصی هزینه کنند.

 

وی تاکید کرد: واقعا برخی پانسیون ها در ازای مبلغی که از دانشجو دریافت می کنند، فاقد امکانات لازم هستند.

 

این دانشجو ادامه داد: واقعا حادترین موضوع ممکن در دانشگاه گلستان همین وضعیت خوابگاه است که از دست مسئولان دانشگاه هم خارج است، متاسفانه کسانی که دانشگاه گلستان را بدون زیر ساخت های لازم تاسیس کردند، باید نسبت به ظلمی که به دانشجویان این دانشگاه به اصطلاح جامع دولتی کرده اند، پاسخگو باشند.

 

هزینه خوابگاه «خصوصی» علت عدم ثبت نام در دانشگاهی «دولتی»!

 

مظهری گفت: بسیاری از خانواده ها وقتی برای ثبت نام به دانشگاه می آیند، باید ترمی 400 هزار تومان برای پانسیون خصوصی آن هم در دانشگاهی که فقط نام آن دولتی است، بپردازند؛ بنابراین از ثبت نام انصراف می دهند و می روند و خدا می داند سر آن فردی که در آینده می توانست یکی از مدیران لایق این کشور شود و به این علت از درس خواندن انصراف داد چه می آید.

 

وی در رابطه با تعداد پانسیون ها گفت: پنج پانسیون برای خواهران و یک پانسیون برای برادران طرف قرارداد با دانشگاه هستند و فاصله‌های آن نیز پیاده تا دانشگاه حداکثر حدود 15 تا 20 دقیقه است و مسیرهای بدی ندارد.

 

دبیر شورای صنفی دانشگاه گلستان در رابطه با سرانه دریافتی از وزارتخانه و هزینه کردن آن برای دانشجویان نیز تصریح کرد: مسئولان دانشگاه گلستان واقعا درستکار هستند و من این را به یقین می گویم تمام سرانه ای که از وزارت دریافت می شود، فقط و فقط برای خود دانشجو خرج می شود.

 

مظهری افزود: هرچقدر از لحاظ زیرساختی مشکل داریم؛ اما از لحاظ هزینه سرانه رفاهی دانشجویی واقعا با توجه به انسان های درستکاری که در دانشگاه داریم، هیچگاه هیچ مشکلی نبوده است


پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی