پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          05 امرداد 1393 - 27 July 2014


بخشنامه حراست دانشگاه آزاد سوءتعبیر شده است


 معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه در مورد بخشنامه حراست دانشگاه آزاد سوءتعبیر شده است، گفت: این بخشنامه ناظر به این است که حراست فقط متولی حجاب در دانشگاه‌ها نیست و تمام بخش‌های دانشگاهی با محوریت معاونت فرهنگی باید به این مساله بپردازند.

سیدضیاءهاشمی، گفت: آیین‌نامه حراست دانشگاه آزاد ناظر به این مساله است که حراست با هماهنگی معاون فرهنگی و مدیریت دانشگاه‌ها در این حوزه فعالیت کند. به عبارت دیگر جایگاه حجاب به عنوان یک آموزه و هنجار فرهنگی رفیع‌تر از آن است که بخواهیم یک برخورد کنترلی نسبت به آن داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه برخورد با حجاب باید تبلیغی و ترویجی باشد، اظهار کرد: البته باید نسبت به هنجارشکنان برخورد کنترلی داشت، اما به طور کلی نباید نگاه یک بعدی به قضایا داشته باشیم.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم با اشاره به اینکه در مورد بخشنامه حراست دانشگاه آزاد سوءتعبیر شد، اظهار کرد: همانگونه مسوولان دانشگاه آزاد نیز مکررا توضیح دادند، باید نسبت به حوزه حجاب نگاه جامع داشته باشیم. اگر چنین تصوری شود که حجاب یا هر هنجار فرهنگی دیگری به آن بی‌توجهی شود، غلط است و تمام دست‌اندرکاران دانشگاه آزاد نیز چنین تصوری نداشته‌اند.

هاشمی با اشاره به اینکه در وزارت علوم نیز همین نگاه حاکم است، افزود: باید نسبت به آموزه‌های دینی توجه ویژه‌ای داشته باشیم و مدیریت هم نسبت به این حوزه احساس مسوولیت می‌کند اما نگاه ما اینگونه است که نگاه جامع داشته باشیم و در وزارت علوم نیز حراست در کنار معاونان فرهنگی و مدیران دانشگاه‌ها به این حوزه می پردازد.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم درباره میزان سرانه فرهنگی در سال جدید نیز اظهار کرد: سرانه فرهنگی در دانشگاه‌های غیرانتفاعی و پولی مشخص شده است که میزان آن از سوی سازمان امور دانشجویان اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بخش دانشگاه‌های دولتی نیز، پیشنهاد می‌شود بودجه‌های فرهنگی به صورت سرانه‌ای اختصاص پیدا کند، اظهار کرد: در نین شرایطی مدیریت بهتر خواهد شد اما فعلا سرانه‌ای برای دانشگاه‌های دولتی درنظر گرفته نشده اما نگاه این است که متناسب با ظرفیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌های مختلف ، ارتقا داشته باشیم که تعریف این مساله با وضعیتی که اکنون در حال اجرایی شدن است، متفاوت است.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم در پاسخ به این سوال که آیا در آیین‌نامه انضباطی به مساله عفاف و حجاب نیز اشاره شده است، افزود: معاونت فرهنگی در زمینه تدوین آیین‌نامه انضباطی همکاری‌هایی با سازمان امور دانشجویان دارد اما بهتر است در مورد جزییات این آیین‌نامه سازمان امور دانشجویان پاسخگو باشد


تگ ها بخشنامه حراست بخشنامه حراست دانشگاه آزاد بخشنامه

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی