پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          29 امرداد 1393 - 20 August 2014


متأسفیم که در آستانه هفته دولت راهی جز استیضاح نداشتیم

 علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران به عنوان نخستین موافق استیضاح وزیر علوم به بیان دلایل استیضاح کنندگان پرداخت. از جمله مواردی که زاکانی مطرح کرد: قانون شکنی، التهاب آفرینی، گروه گرایی، فعال کردن گسل‌های قومی – مذهبی و به کارگیری افراد فتنه‌گر در وزارت علوم بود.

زاکانی در ابتدای سخنان خود در جلسه علنی صبح امروز استیضاح وزیر علوم گفت: یکی از سنت‌های الهی امتحان و آزمون است و به همین دلیل استیضاح وزیر علوم که خداوند در قرآن می‌فرماید همه مورد امتحان و آزمون قرار می‌گیرند و به قول و ادعا بسنده نمی‌شود. ما متأسفیم که در آستانه هفته دولت راهی جز استیضاح نداشتیم که با بیان ایرادات اساسی دولت جلوی آسیب‌پذیری ایران، دانشگاه‌ها و مردم را بگیریم.

او ادامه داد: امروز فوریت کشور، فوریت اقتصادی و اولویت آن حوزه فرهنگی است. آموزش، تحول آفرین و شکل دهنده اقتصاد مقاومتی و مصون ماندن ایران از بدخواهان استیضاح وزیر علوم. امروز باید کمر همت بست و از آسیب‌ها و رخنه‌های موجود کاست. از این منظر نیز آموزش عالی دارای حساسیت بالا است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز روز امتحان ما است تا معلوم شود تربیت ما انقلابی و اسلامی است یا جناحی و باندی و فرقه‌ای؛ رعایت حال مردم را می‌کنیم یا توجه به جناح و گروه خود.

زاکانی گفت: استیضاح کنندگان حامیان جدی فرجی‌دانا در رأی اعتماد در سال گذشته بودند و امروز برای جهت گیری درست وزارت علوم راهی جز استیضاح نیافتند. اما سوال اینجا است که چرا استیضاح؟ آیا راه دیگری نبود؟ علت اصلی استیضاح، قانون شکنی، التهاب آفرینی، فعال کردن گسل‌های قومی- مذهبی و سیاسی، گروه گرایی به جای تولید علم و آراستن دانشگاه‌ها است.

این موافق استیضاح عنوان کرد: بکارگیری برخی از مسئولان وزارتخانه بدون رعایت قانون استعلام نظر وزارت اطلاعات برای منصوب نمودن در جایگاه‌های مدیریتی یکی از دلایل ما برای استیضاح بود. ممکن است آقای وزیر با دریافت اخیر استعلام خود را تابع قانون اعلام کند، اما چرا بعد از یک سال و بدتر از آن چرا بعد از پیگیری‌های نمایندگان.

او ادامه داد: بازگشت عناصر بی‌صلاحیت به دانشگاه نیز یکی دیگری از دلایل ماست. وزیر اطلاعات در همین دولت طی نامه رسمی به سران قوا به بکارگیری برخی سران آشوبگر توسط وزارت علوم و دانشگاه آزاد اعتراض نمودند. جلسه‌ای نیز روز 16 تیر با حضور رئیس مجلس برگزار شد و وزیر علوم با فرافکنی گفتند دانشگاه آزاد به ما پاسخگو نیست و حسابش از وزارت جدا است. ما به عنوان نمایندگان مجلس با اسامی وزارت اطلاعات کاری نداریم. بلکه سوال ما این است که چرا اقدام به جذب افراد بی‌صلاحیت در تحصیلات تکمیلی می‌کنید. اصرار ما اجرای قانون بود؛ این که این افراد حق ورود به دانشگاه ندارند؛ مگر این‌که وزارت اطلاعات بگوید که آنها حق دارند.

زاکانی افزود: منطق ما ضابطه است نه سلیقه‌ها. اعتراض دیگر ما این بود که در انتخاب روسای دانشگاه‌ها هم همین رفتار سلیقه‌ای و بی‌قانونی علیرغم اعتراض شورای فرهنگی و حتی رئیس جمهور تکرار شد. طبق آیین نامه انتخاب روسای دانشگاه وزیر علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی این وظیفه را بر عهده دارند اما وزیر علوم به بهانه نظرخواهی هیأت‌های سه نفره‌ای را به دانشگاه فرستاد که منشأ التهاب آفرینی شدند و آرامش دانشگاه را بهم زدند. ایشان با تغییر صورت نظرخواهی بدون هیچ نظارتی به اسم اساتید و گروه‌های خاص و آزمون پس داده، تغییرات مدنظر خود را دنبال کرد.

این نماینده مجلس همچنین گفت: آقای فرجی‌دانا در خصوص جذب رویه جدیدی را انجام داد که مورد انتقاد شورای عالی انقلاب فرهنگی بود. نظرخواهی مهم است اما شیوه وزیر غلط است و منجر به التهاب آفرینی و سرمایه سوزی خواهد شد. نکته دوم این‌که چه کسی بر این مسأله نظارت می‌کند که به کام گروه‌های فرصت طلب نیفتیم. این کار تا وقتی که توسط مصوبات قانونی نشود قابل انجام نیست.


پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی