پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          01 شهریور 1393 - 23 August 2014


پروژه های عمرانی نیمه تمام دانشگاه فنی حرفه‌ای در آستانه مستهلک شدن


 سرپرست معاونت اداری و مالی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور نبود بودجه را دلیل تعطیلی پروژه‌های نیمه تمام مراکز این دانشگاه بیان و اظهار کرد:‌ دانشگاه فنی و حرفه‌ای 90 پروژه عمرانی نیمه تمام دارد که بخاطر هزینه‌های جانبی بدون استفاده و مستهلک باقی مانده‌اند.

 دکتر شمس در مراسم تودیع و معارفه رییس آموزشکده فنی و حرفه ای شماره یک تبریز در رابطه با ادغام دانشگاه فنی و حرفه‌ای با دانشگاه جامع علمی و کاربردی گفت: این موضوع به آن شکل مطرح نیست ولی در برخی ظرفیت‌ها می‌توان هم پوشانی ایجاد کرده و در برخی اهداف مشترک این دو دانشگاه هم افزایی صورت گیرد و در کنار هم به صورت یک مجموعه با دوبال فعالیت و تلاش کنند.

وی همچنین با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه " کشور به موازات نیاز به علم به پنجه های کارآمد هم نیاز دارد "، اظهار داشت : فعالیت در مجموعه فنی و حرفه‌ای ارزشمند است و با توجه به اینکه این مجموعه تازه تاسیس بوده و از سال 90 احیا شده است، نیاز به حمایت‌های زیادی دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای دارای ظرفیت و توانمندی بالایی است و برای پیشرفت نیاز به تغییر نگرش دارد، افزود: به دلیل نبود فرهنگ سازی مناسب، متاسفانه روز به روز تعداد دانش آموزانی که به مراکز فنی و حرفه‌ای وارد می‌شوند کمتر می‌شود و این مراکز به دلیل عدم توجه کافی با بحران مالی مواجه هستند.

وی با اشاره به اینکه باید عظمت دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای همگان شناخته شود و این امر مستلزم تبلیغات است، ادامه داد: در حال حاضر دبیرستان‌ها در حال تقویت و هنرستان‌ها در حال تضعیف هستند و سرمایه‌های عظیمی در حال نابودی است چرا که قدمت برخی هنرستان‌ها خیلی بیشتر از دانشگاه‌هاست.

دکتر شمس تاکید کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای این ظرفیت را دارد که حتی در کوتاه مدت مسیری را بگشاید که از لحاظ مالی سایر بخش‌ها را نیز تامین کند و این امر مستلزم حمایت کافی و تلاش در این زمینه است.

وی با بیان اینکه کارآفرینی در سطح کشور موج می‌زند، گفت: به زودی نمایشگاهی از دستاوردهای کارآفرینان را افتتاح خواهیم کرد و سعی داریم این نمایشگاه به صورت دائمی باشد.

شمس افزود: ما در دانشگاه فنی و حرفه‌ای بخش آموزش آزاد را راه‌اندازی می‌کنیم تا دوره‌های تخصصی را برای کارکنان صنعت برگزار کنیم.

گفتنی است؛ در این مراسم از خدمات سید صمد صمدانی اقدم، رییس سابق آموزشکده فنی و حرفه‌ای شماره یک تبریز تقدیر و دکتر جعفر احمدی به عنوان رییس جدید این مرکز علمی معرفی شد .


پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی