پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          11 شهریور 1393 - 02 September 2014


با وام مسکن استادان پیمانی موافقت نشد

در حالیکه اعضای هیأت علمی شانس دریافت وام صد میلیون تومانی مسکن را با همکاری وزارت علوم پیدا کرده اند اما با اختصاص این وام به استادان پیمانی، موافقت نشده است. استدلال شورای پول و اعتبار این است که هنوز تکلیف استخدام و قرارداد این گروه از استادان مشخص نشده است.

هادی نظرپور - مشاور معاونت اداری مالی وزارت علوم  گفت: درخواست اختصاص وام مسکن به استادان پیمانی به منظور بررسی در شورای پول و اعتبار، توسط ریاست جمهوری به بانک مرکزی ارسال شده است. نزدیک به 8 هزار استاد پیمانی جوان داریم که بیشتر از سایر استادان دچار مشکل هستند و ارتقاء آنان به رسمی آزمایشی 5 سال طول می کشد.

وی تاکید کرد: عدم اختصاص این وام تا پنج سال آینده نوشداروی بعد از مرگ سهراب برای این گروه از استادان به شمار می آید. حرفمان این است که بانکها برای اختصاص وام به سایر مشتریان خود چه می کنند؟ همان روش را برای استادان پیمانی در پیش گیرند.

وی همچنین درباره اختصاص وام 100 میلیون تومانی به سایر استادان، اظهار داشت: برخی بانکها از جمله بانک تجارت همکاری مناسبی با دانشگاهها و وزارت علوم دارد، روزانه تعداد زیادی از استادان برای انجام امور اداری دریافت این وام به وزارت علوم مراجعه می کنند تا از طریق اداره کل اعتبارات بانک تجارت مرکزی نسبت به دریافت وام خود اقدام کنند.

مشاور معاونت اداری مالی وزارت علوم در ادامه از عدم همکاری برخی بانکها از جمله بانک ملی خبر داد و افزود: بر اساس مصوبه موجود در این زمینه، بانکها موظف هستند ابلاغیه وام مسکن استادان را به تمام شعب استانی اعلام کنند اما متاسفانه در این زمینه با تاخیر عمل می شود.

به گفته نظرپور، بانکهای سپه، ملی، تجارت، کشاورزی، کشاورزی و برخی دیگر از بانکها لازم است در دانشگاههایی که شعبه دارند نسبت به اختصاص وام اعضای هیأت علمی اقدام کنند.

وی درباره بازپرداخت وامها، گفت: مدت بازپرداخت این وامها 20 سال اعلام شده اما در تلاشیم بهره 22 درصدی این وام را برای استادان کاهش دهیم.

مشاور وزارت علوم با بیان اینکه در جامعه آماری ما 20 هزار استاد می توانند از شرایط وام مسکن برخوردار شوند، گفت: استادانی که 10سال پیش وام گرفته و تسویه حساب کرده اند، می توانند بار دیگر این وام را دریافت کنند. این آمار، ثبت شده در وزارت علوم است.



پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی