پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          19 شهریور 1393 - 10 September 2014



کلاس‌های دانشگاه آزاد رودسر به نام شهدای دانشجو نامگذاری می شود

 مسئول دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد روسر و املش در آستانه سال تحصیلی جدید گفت: امسال برای اولین بار زنگی به نام زنگ فرهنگی در استقبال از دانشجویان ورودی جدید خواهیم داشت و دانشجویان موظف هستند در طول هفته 120 دقیقه در اختیار برنامه‌های فرهنگی تربیتی باشند.

حجت‌الله تقوی  منطقه گیلان، با بیان اینکه بودجه فرهنگی در دوره جدید تقریبا هشت برابر شده است، گفت: چهار درصد از کل بودجه‌ دانشگاه که رقم قابل توجهی است به بودجه فرهنگی اختصاص داده شده است.

وی افزود: بودجه فرهنگی دانشگاه تقریبا با بودجه‌ پژوهشی دانشگاه برابری می‌کند و این اقدامی میمون و مبارک است و می‌تواند روی پیشبرد اهداف فرهنگی ما که گسترده هم هست تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه برای سال تحصیلی جدید اقدامات فرهنگی ما در سه محور تقسیم بندی می شود، تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی در حوزه‌های دانشجویی، تشکیل و توانمندسازی کانون‌های دانشجویی در کنار کانون‌هایی مثل قرآن و عترت، کانون اندیشه و قلم و ادب موسیقی، برگزاری مسابقات مختلف، کرسی‌های آزاد اندیشی برای دانشجویان، برگزاری کارگاه های توانمندسازی اساتید با موضوع فرهنگی، عقیدتی، اجتماعی و سیاسی برای اساتید و برگزاری سفرهای زیارتی و سیاحتی برای کارکنان از جمله برنامه های فرهنگی این دانشگاه خواهد بود.

تقوی با بیان اینکه هفته اول دانشگاه هفته فرهنگی و با عنوان "آفتاب مهر" نامگذاری شده است، گفت: در استقبال از دانشجویان ورودی جدید زنگی به نام زنگ فرهنگی خواهیم داشت که امسال برای اولین بار جزو برنامه های تعریف شده است و دانشجویان موظف هستند در طول هفته 120 دقیقه در اختیار برنامه های فرهنگی تربیتی باشند و برای آنها نمره درنظر گرفته خواهد شد و امتیاز داده می‌شود.

وی تصریح کرد: آغاز سال تحصیلی مصادف است با هفته‌ دفاع مقدس، که با حضور اساتید، دانشجویان و با همکاری بسیج دانشجویی و سایر تشکل های دانشجویی و مسئولین شهرستان نمایشگاه دفاع مقدس، پنجمین یادواره شهدای دانشجوی شهرستان رودسر در هفته دفاع مقدس در این دانشگاه برگزار می‌شود.

وی افزود: یادمان شهدای دانشجویی را در دست اجرا داریم که مقدمات افتتاح یادمان 15 شهید دانشجو را در دانشگاه برگزار خواهیم کرد.

تقوی با اشاره به بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معنوی کردن فضای دانشگاه گفت: هر کلاس را با نام یک شهید دانشجو نامگذاری کرده ایم، همچنبن برنامه های روزهای خاص 13 آبان، 16 آذر، دهه فجر، ایام عاشورا، برگزاری مراسم تعزیه و برگزاری زیارت عاشورا را از دیگر برنامه های این دانشگاه معرفی کرد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال هر هفته مراسم زیارت عاشورا در دانشگاه برگزار می‌شود، گفت: امیدواریم با توکل به خدا برنامه های اینچنینی در همه دانشگاه ها تداوم داشته باشد.

وی افزود: آمار ازدواج دانشجویی به نسبت سال‌های قبل بهتر است و از فروردین امسال قریب به 10 ازدواج دانشجویی در دانشگاه آزاد رودسر و املش داشته ایم که به جهت تشویق دیگر دانشجویان به ازدواج دانشجویی و ازدواج آسان یک سفر مشهد هم به آنها هدیه می‌کنیم.

تقوی تصریح کرد: ما در ازدواج های دانشجویی طلاق را نداریم و با جستجویی در فضای دانشگاه طلاق در بین قشر تحصیلکرده از دیگر اقشار پایین تر است.

وی با بیان اینکه در این دانشگاه مرکز مشاوره برای دانشجویان خواهر و برادر به صورت جداگانه داریم، گفت: موضوعات مشاوره دانشجویان موضوعات مختلف فرهنگی، عقیدتی، مذهبی، اجتماعی، ازدواج و روانشناسی است.

تقوی گفت: تسهیلات وام دانشجویی از طریق صندوق رفاه مرکزی دانشگاه آزاد تامین می‌شود و به هر کدام از دانشجویان در سه مقطع کاردانی و کارشناسی و ارشد با سقف های مختلف وام در نظر گرفته می‌شود که می‌توانند بعد از فارغ التحصیلی نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.

وی تصریح کرد: بعضی از دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد و یا بنیاد شهید هستند که مورد حمایت های ما قرار می‌گیرند.

وی در ادامه گفت: همه دانشجویانی که ازدواج دانشجویی دارند از طریق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری یک سفر اردوی مشهد برای هر زوج داریم و به قید قرعه سفر عمره مفرده نیز در نظر می‌گیریم.

تقوی گفت: امسال دو زوج از دانشجویان دانشگاه ما به سفر مشهد مشرف شدند و در ازدواج دانشجویی استانی شرکت کردند. از دیگر برنامه های فرهنگی در دست اجرا در واحد رودسر و املش برگزاری همایش فرهنگی- پژوهشی «گفتمان مهدویت در اسلام» است که دی ماه امسال در دانشگاه آزاد رودسر املش برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همایش ملی فرهنگی- پژوهشی گفتمان مهدویت در اسلام، راهکارها و راهبردها برای اولین بار در استان گیلان در دانشگاه آزاد رودسر املش برگزار می‌شود. این همایش به همت دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد رودسر املش ونهادهای فرهنگی استان در دی ماه امسال در دو بخش دانشجویی و اساتید و با حضور سخنران کشوری، مسئولین استان گیلان و روسای دانشگاه های گیلان در دانشگاه آزاد رودسر املش برگزار خواهد شد.


پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی