پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          29 شهریور 1393 - 20 September 2014


توسعه آزاداندیشی محور فعالیت‌های وزارت علوم


 معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تمرکز ما بر توسعه فعالیت‌هایی است که به آزاد اندیشی و مشارکت گسترده‌تر اساتید و دانشجویان منجر می‌شود.

دکتر سید ضیاء هاشمی منطقه خراسان، ضمن بیان این مطلب، اظهار کرد: برای شکل‌گیری تشکل‌های دانشجویی مورد علاقه دانشجویان، به اساتید، روسا و مسئولین دانشگاه‌ها گفته‌ایم تسهیلات لازم را برای افزایش مشارکت و تقویت کرسی‌های آزاداندیشی فراهم کنند.

وی ادامه داد: با این رویکرد، در نهایت زمینه‌ای فراهم می‌شود تا دانشگاه‌ها با نشاط، مشارکت و امید افزون‌تری به فعالیت‌هایشان ادامه دهند.

هاشمی در‌خصوص برنامه‌های این حوزه برای خارج شدن فضای تشکلات دانشجویی از رخوت و ایجاد فضاهای فعال و با نشاط در دانشگاه‌ها گفت: تشکل‌ها در دوره‌ای با رخوت همراه بودند که این موضوع بر تضعیف نشاط در دانشگاه‌ها، تاثیر منفی بسیاری داشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم خاطرنشان کرد: با توسعه فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی، می‌توان شاهد افزایش نشاط و مشارکت بیشتر در فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها باشیم. بنابراین توصیه ما این است که هیئت‌های سه نفره نظارت بر فعالیت‌های تشکل‌ها، جلسات خود را تشکیل دهند.

هاشمی خاطرنشان کرد: در این راستا بخشنامه‌هایی نیز صادر شده و خواسته ایم تا حمایت‌های لازم را از تشکل‌ها داشته باشند و تسهیلات لازم برای شکل‌گیری تشکل‌های دانشجویی جدید در قالب قوانین و ضوابط موجود فراهم شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اظهار کرد: تلاش و پیگیری‌های ما معطوف به این است که بتوانیم تشکل‌های متنوع‌تر و بیش‌تری را در سطح دانشگاه‌ها داشته باشیم تا دانشجویان بتوانند شاهد حضور و فعالیت نمایندگان رسمی خود در چارچوب تشکل‌ها باشند؛ چرا که این تنوع و تکثر، موجب توسعه آرامش و قانون‌مندی هرچه بیش‌تر در دانشگاه‌ها شود.

وی در مورد تغییرات تخصیص بودجه به حوزه فرهنگی وزارت علوم گفت: در مورد بودجه معاونت مالی اداری تصمیم گیرنده است؛ با این حال چون تخصیص بودجه رشد داشته، ما نیز احتمالا شاهد افزایش بودجه در معاونت فرهنگی وزارت علوم نیز خواهیم بود.‌

هاشمی عنوان کرد: متاسفیم که سال تحصیلی جدید در شرایطی آغاز می‌شود که در راس وزارت علوم، وزیر حضور ندارد؛ فکر می‌کنم اگر وزیر در مسئولیت وزارت علوم حضور داشت، برنامه‌ دانشگاه‌ها می‌توانست قوی‌تر ادامه پیدا کند.

وی افزود: در عین حال، حضور سرپرست نیز در جایگاه وزیر، شرایط لازم را برای اینکه حرکت دانشگاه در حوزه علمی و فرهنگی تداوم پیدا کند، فراهم می‌کند که ما با آغاز سال تحصیلی جدید برنامه‌های خود را با جدیت بیشتر ادامه خواهیم داد.

هاشمی در خصوص گزینه جدید وزیر علوم گفت: طبیعتا اگر گزینه‌ای انتخاب شده باشد، از دفتر ریاست جمهوری اعلام می‌شود و هر زمان که رییس جمهور به جمع‌بندی برسد، گزینه موردنظر خود را به مجلس شورای اسلامی اعلام می‌کند.


پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی