پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          05 مهر 1393 - 27 September 2014


57 درصد بودجه امسال تخصیص یافت

معاون امور بودجه آموزشی و پژوهشی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: بودجه آموزش عالی در سال 94 براساس سرانه دانشجویی تخصیص می یابد .

 الهیار با اشاره به بودجه آموزش عال در سال 94 گفت: در سال 93 نیز قسمتی از بودجه آموزش عالی سرانه ای بود ، ماهیت بودجه دانشگاه ها به صورتی  استکه نمی تواند سرانه ای نباشد.

وی ادامه داد: اما سرانه مدل های مختلفی دارد یک مدل که همه دانشگاه ها بر روی آن اجماع داشته باشند و مور قبول همه آنها باشد برای بودجه آموزش عالی در سال 94 اعمال خواهد شد.

معاون امور بودجه آموزشی و فرهنگی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: بودجه آموزش عالی در سال جاری 4 هزار و 100 میلیاردتومان لحاظ شده است که طی 6 ماه اول 57 الی 58 درصد آن تخصیص داده شده است.

وی ادامه داد: بودجه آموزش عالی در سال 94 هم هنوز ابلاغ نشده است براساس سیاست های موجود آن را تنظیم کرده و تا یکماه آینده سقف بودجه مشخص خواهد شد.

درخواست از هیات امنا دانشگاه ها

الهیار از هیات های امنا دانشگاه ها خواست مواردی را که وضع می کنند و بار مالی دارد را قبل از اینکه لایحه بودجه تنظیم و نهایی شود ارایه کنند تا ما نیز بتوانیم برای این موارد پیش بینی یکساله داشته و آن را در بودجه دانشگاه لحاظ کنیم.

وی در مورد مبلغ کسری بودجه آموزش عالی در سال جاری گفت: آن مساله درحال بررسی است و رقم قطعی و مشخصی نداریم.

رفاه داشجویی نیازمند سیاست های اصلاحی

الهیار در بودجه ای که به تغذیه دانشجویان اختصاص داده می شود نیز گفت: قسمتی از بودجه به این بخش اختصاص داده می شود که باید اصلاح شود البته به یکباره نمی توانیم همه موارد را بهم بریزیم اما قسمت رفاه دشجویی نیازمند سیاست های اصلاحی است و خود دانشگاه ها می توانند پیشنهاد لازم را ارایه کنند که ما بتوانیم قانوین پیشنهاد کنیم که هم به نفع دانشگاه و دانشجو باشد و روی اعتبارت دولت نیز فشار نیاورد. 



پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی