پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          23 مهر 1393 - 15 October 2014



 انتقاد از عدم حمایت از 10 دانشگاه برتر

 رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت ما نمی توانیم به بودجه دولتی متکی باشیم و این کمبود بودجه باعث شده که برخی از دانشگاه ها به سمت و سویی حرکت کنند که در رسالت آنها نیست و دانشگاه شریف نیز دانشگاهی نیست که به این سمت و سو سوق یابد.
دکتر محمود فتوحی، صبح امروز در مراسم کنفرانس فارغ‌التحصیلان دانشگاه شریف گفت: اگر نگاهی به تاریخ 50 ساله دانشگاه صنعتی شریف داشته باشیم، این دانشگاه با تحولات زیادی روبرو بوده، فقط یک نقطه مشترکی این سال ها داشته و آن هم رشد مطلوب این دانشگاه بوده، این دانشگاه در سال 45 فعالیت خود را با 400 دانشجو آغاز کرد و امروز دارای 13 هزار دانشجو و 13 دانشکده است که رشد خیلی خوبی داشته است.

وی با بیان این پرسش که آیا بودجه دانشگاه نیز به همین نسبت رشد خوبی داشته است؟ افزود: متاسفانه اینگونه نبوده است. برای دانشگاه ها ماموریت خاصی تعریف نشده است و دانشگاه ها تنها به دنبال جذب دانشجو در مقاطع مختلف هستند، بدون اینکه به ظرفیت های علمی و پژوهشی دانشگاه ها توجه شده باشد.

هیچ اتفاق خاصی برای 10 دانشگاه برتر کشور رخ نداد!

رئیس دانشگاه صنعتی شریف تاکید کرد: در یک مقطعی قرار شد 10 دانشگاه برتر کشور به صورت خاص دیده شوند که در این زمینه هم اتفاق خاصی رخ نداد.

وی تاکید کرد: البته دانشگاه شریف با وجود همه این کمبودها توانسته همیشه بهترین استعدادها را جمع کند و در این زمینه پیشتاز بوده و آن هم بخاطر ضابطه‌مندی آموزش یعنی دانشگاه بوده و همچنین بخاطر فارغ‌التحصیلان این دانشگاه که در سطح ملی و بین‌المللی فعالیت می کنند.

فتوحی اضافه کرد: بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاه شریف در بهترین دانشگاه های دنیا در حال فعالیت هستند و نقش موثری در سطح ملی و بین‌المللی دارند که ما باید از ظرفیت این فارغ‌التحصیلان استفاده کنیم، اگرچه گام های موثری در این زمینه برداشتیم، ولی باز دچار ضعف هستیم.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف در ادامه به کمبود بودجه دانشگاه اشاره کرد و گفت: ما نمی توانیم به بودجه دولتی متکی باشیم و این کمبود بودجه باعث شده که برخی از دانشگاه ها به سمت و سویی حرکت کنند که در رسالت آنها نیست و دانشگاه شریف نیز دانشگاهی نیست که به این سمت و سو سوق یابد.

وی خاطر نشان کرد: ارتباط با فارغ‌التحصیلان در جنبه های مختلف می تواند به دانشگاه کمک شایان توجهی کند و ضرورت استفاده از ظرفیت فارغ‌التحصیلان در دانشگاه بسیار احساس می شود.

در ادامه، دکتر محمود گلستانی، رئیس کنفرانس فارغ‌التحصیلان شریف گفت: ارتباط وسیع و محکم و همه‌جانبه‌ای بین فارغ‌التحصیلان و دانشگاه ها باید وجود داشته باشد. انجمن فارغ‌التحصیلان دانشگاه شریف در چند سال گذشته گام هایی در این زمینه برداشته اند.

وی به اهداف کنفرانس فارغ‌التحصیلان شریف اشاره کرد و افزود: ایجاد ارتباط بین فارغ‌التحصیلان دانشگاه در زمینه های فرهنگی، علمی، اجتماعی و عاطفی از جمله اهداف تشکیل این کنفرانس بود.

رئیس کنفرانس فارغ‌التحصیلان شریف از اهداف دیگر تشکیل این کنفرانس به ایجاد اتاق فکری برای بررسی مسائل کلان مملکت اشاره کرد و اظهار داشت: در اینگونه کنفرانس ها در مورد مسائل مختلف هم‌اندیشی صورت می گیرد و یافته های علمی و صنعتی به کشور منتقل می شود و امیدواریم با دنبال شدن این ایده، این کنفرانس ها در دانشگاه ها و سطح علمی برگزار شود که موجب می‌شود جامعه علمی کشور قدرت یابد.

گلستانی افزود: به علت انتخاب نامناسب زمان با توجه به دعوتی که از فارغ‌التحصیلانی که در خارج از کشور هستند، صورت گرفت، عده کمی توانستند به جمع ما بپیوندند. امیدواریم در برنامه‌ریزی‌های سال‌های آینده زمان خوبی در نظر گرفته شود تا ما بتوانیم از جمع فارغ‌التحصیلان بیشتری برخوردار شویم.



تگ ها انتقاد از عدم حمایت از 10 دانشگاه برتر دانشگاه شریف دانشجویی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی