پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          24 مهر 1393 - 16 October 2014



نهادینه‌سازی فرهنگ پژوهش و مطالعه در جامعه


معاون امور دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با اشاره به اینکه فرهنگ پژوهش مطالعه باید در جامعه نهادینه شود، گفت: تا زمانیکه این فرهنگ در جامعه نهادینه نشود هرچقدر که اعتبار به این مبحث اختصاص یابد کاری مفید انجام نمی‌شود.

 حجت‌الاسلام محمداسحاق مسعودی در مراسم افتتاح دفتر نهاد رهبری در دانشگاه پیام‌نور خراسان جنوبی گفت: اسلام دین و مکتبی است که علم و عالم بزرگترین محورهای این دین است.

وی با بیان اینکه پیشوایان این مکتب عالم و دانشمند بودند، اظهار کرد: چنین دینی که در آن علم بسیار مورد توجه قرار گرفته و در راستای علم است را نمی‌توان به راحتی متهم کرد.

معاون امور دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه متن و بطن اسلام علم است، گفت: امامان مناظراتی که تشکیل می‌دادند همه ادیان حضور داشتند و تشویق‌هایی برای دانش و دانش‌طلبی می‌کردند.

مسعودی تصریح کرد: مقصود از دانش تمام دانش‌های مورد نیاز جامعه است و امام صادق(ع) شاگردانی چون "جابر‌حیان" را تربیت کرده‌اند و اگر در اروپا قبل از رنسانس در کلیسا‌ها با وجود عالمان مخالف بودند اما اسلام با وجود عالمان هیچگونه مشکلی ندارد.

وی افزود: پیامبر(ص) در روز عید غدیر دست حضرت علی(ع) را گرفتند و فرمودند: “من شهر علم هستم و علی در آن است و هر کس بخواهد وارد شود باید از این ورودی بگذرد" و این حدیث را تمام اهل سنت و شیعیان در کتاب‌های خود ذکر کرده‌اند؛ که این حدیث حاکی از اهمیتی است که اسلام برای علم قائل است.

معاون امور دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با اشاره به اینکه یکی از شاخص‌های تقوا دانش‌افزایی است، گفت: بعد از انقلاب توجه زیادی به بحث علم و دانشگاه شد.

مسعودی ادامه داد: در حال با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص پژوهش و انجام کار پژوهشی اعتبارات خوبی به این امر اختصاص یافته است و نیاز است برای تحقق این امر فرهنگ پژوهش و مطالعه از همان دوران کودکی در کودکان نهادینه شود.

در پایان طی حکمی حجت‌الاسلام و المسلمین جواد اکبری‌مطلق به عنوان سرپرست دفتر نهاد رهبری دانشگاه‌پیام‌نور خراسان جنوبی منصوب شد و دفتر نهاد رهبری دانشگاه پیام‌نور خراسان جنوبی نیز افتتاح شد.





تگ ها نهادینه‌سازی فرهنگ پژوهش و مطالعه در جامعه فرهنگ پژوهش پیام نور

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی