پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          27 مهر 1393 - 19 October 2014



ارزیابی مصوبات 26 سال اخیر شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی


معاون شورای عالی انقلاب فرهنگی از ارزیابی کلیه مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی طی 26 سال گذشته خبر داد و گفت این ارزیابی با راه اندازی معاونت نظارت و راهبری مصوبات شورای عالی، انجام شده است.

بابک نگاهداری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در آستانه‌ آغاز دوره‌ جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: در حکم جدید اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان نخستین بند، اولویت‌های کاری شورا تاکید شده، شورا در کنار تلاش هایی که برای تهیه و تنظیم اولویت های ابلاغی سال های گذشته داشته، تمرکز بیشتری در زمینه اجرای سریع و کامل تصمیمات و مصوبات و پیگیری آنها را انجام دهد.

وی ادامه داد دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی  در دو سه سال گذشته با راه اندازی معاونت نظارت و راهبری مصوبات شورای عالی، یک ارزیابی در خصوص کلیه مصوبات شورا در 26 سال گذشته انجام داده است .

معاون شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در این ارزیابی یک دسته بندی براساس مکانیزیم راهبری و نظارت ارزیابی مصوبات و همچنین نوع و ماهیت مصوبات انجام گرفته و تمام مصوبات دسته بندی شده و میزان اجرایی شدن کلیه مصوبات ارزیابی شده است.

وی تاکید کرد: این کار سال گذشته صورت گرفت و گزارش کاملی از مجموع مصوباتی که نیاز به راهبری داشته و آخرین وضعیت اجرای آنها تنظیم و آماده شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در کنار مصوبات 26 سال گذشته،  تمام تصمیم و تذکرات اعضای شورا طی 8 سال گذشته که در جلسات شورا مطرح شده پی گیری شده و در مجموع جداگانه به عنوان مجموعه پی گیری ها و نظارت و راهبری درخصوص تصمیم‌ها و تذکرات اعضای شوار است در مجموعه جداگانه ای گردآوری شده است.

نگاهداری افزود: در مورد هر یک از مصوبات هم پیشنهادهایی برای راهبری بهتر مصوبه و اجرایی شدن کامل مصوبه تهیه و ارایه شده است.

معاون راهبردی و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در مرحله بعد دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی می تواند براساس این کار گسترده و کارشناسی که انجام شده است برروی پیشنهاد ها برای رفع موانع و بهینه سازی وضعیت اجرایی شدن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی تمرکز کند.

وی تاکید کرد: به اعتقاد من فعالیت هایی که صورت گرفته زیربنای خوبی است تا دبیرخانه شورا، به دستور مقام معظم رهبری لبیک گوید و در راستای اجرایی شدن سریع تر و کامل مصوبات شورا حرکات لازم را طراحی کند.

نگاهداری افزود: در مورد، بند پنج رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص نقشه جامع علمی کشور، ستاد راهبری نقشه جامع علمی بیش از  40 جلسه را داشته، در این جلسات سعی می شود هم اسناد و سیاست های بخشی متناظر با نقشه جامع علمی کشور تهیه شود و هم هماهنگی‌های کلان مدیریتی بین نهادهای مختلف که در تحقق اولویت های نقشه جامع علمی کشور سهمی دارند انجام شود.

وی یادآورشد: در این 40 جلسه سعی شده، تاثیرگذاری ها و اقدامات لازم صورت گرفته و بحث تحقق نقشه جامع علمی کشور به عنوان سند بالادستی علم و فناوری با شتاب بیشتری پیگیری و دنبال شود.

نگاهداری افزود: یک دغدغه ای که در جامع دانشگاهی کشور مطرح است و به نوعی در دستور مقام معظم رهبری نیز  انعکاس یافته است این مساله است که به علت تحریم و محدودیت های اقتصادی و کمی هم به علت کاهش اعتبار پول ملی ممکن است در تامین اعتبارات تحقیقاتی و تجهیزاتی آزمایشگاهی برای حوزه علم و فناوری وقفه ایجاد شود و جریان جهش علم و فناوری کشور به سمت رکود علمی حرکت کند که مقام معظم رهبری تاکید کردند هیچ بهانه ای در این زمینه قابل پذیرش نیست، به هرشکلی کشور باید شتاب علمی و رتبه و جایگاه خود را در منطقه حفظ کند.

معاون شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: اگر دچار رکود شویم رقبا در این صحنه از ما پیشی خواهند گرفت و اهداف چشم انداز 20 ساله نظام محقق نمی شود.

وی در خصوص بند ششم رهنمودهای مقام معظم رهبری که در خصوص تحول و نوسازی نظام علمی و آموزشی کشور به ویژه تحول در علوم انسانی نیز گفت:  این مسائل در سال های گذشته در دبیرخانه شورا در سطح کلان در حوزه تحول و نوسازی نظام آموزشی پیگیری شده است و به طور مستقیم با راه اندازی شورای تحول علوم انسانی اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است.

نگاهداری افزود: ولی ما هنوز شاهد رسیدن به نتایج قابل قبول و مطلوب در این حوزه نبودیم و مقام معظم رهبری تاکید کردند با جدیت بحث تحول علوم انسانی و نظام آموزشی دنبال شود که دبیرخانه شورا باید با بازآرایی صحنه کار خود در عرصه تحول نظام آموزش عالی و تحول علوم انسانی آغاز کند و رشد و سرعت حرکت خود را با جهت گیری درست پیش برد تا دراین دوره موفقیت چشمگری دراین عرصه بدست آوریم.



تگ ها دانشگاه دانشجو انقلاب فرهنگی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی