پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          29 مهر 1393 - 21 October 2014



روحیه تحقیق و پژوهش در کشور احیا شود 


معاون امور دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت اگر چه روحیه تحقیق و پژوهش در بین جامعه دانشگاهی کمرنگ شده است اما باید تلاش شود این روحیه احیا و کشور را به درجات بالای علمی برسانیم چرا که عزت و اقتدار ما در جهان وابسته قدرت علمی است.
حجت‌الاسلام محمداسحاق مسعودی در مراسم معارفه سرپرست نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور چهارمحال و بختیاری و افتتاح دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در این دانشگاه، دین اسلام و ولایت اهل بیت(ع) را جامع‎ترین و کامل‌ترین دین و رهبری در عالم دانست.

وی با بیان اینکه دین اسلام به علم و علم آموزی اهمیت بسیاری می‎دهد، اظهارکرد: مسئله علم و عالم از بزرگترین اصول مکتب اسلام است و در هیچ کدام از ادیان رایج در جهان سراغ ندارید که این چنین به علم و دانش جویی اهمیت و جایگاه قائل باشند.

مسعودی علم مداری را یکی از شاخصه‎های انسان‏های متقی دانست و گفت متقین علاوه بر اینکه بر فضائل اخلاقی پایبند از افراط و تفریط به دور و در انجام واجبات و ترک محرمات کوشا و جدی هستند و بر علم و فراگیری دانش نیز اهتمام جدی دارند.

وی با بیان اینکه انسان عاقل متقی در تمام عمرش از کسب علم و دانش خسته نخواهد شد، گفت: انسان‎های متقی در مواجه با علم و دانش سیرناپذیر و خسته ناپذیر هستند.

به گفته مسعودی، دین اسلام و معارف الهی شاخص عقلانیت و تقوا را در انسان ها علم و دانش آنها قرار داده است بنابراین علم و دیانت توام با هم تحول آفرین خواهند بود.

وی به نظریه پوچ و عوام فریبانه غربی‎ها در خصوص تضاد علم و دین اشاره کرد و گفت: اسلام ناب محمدی شاخص دین مداری در افراد را علم مداری و عقلانیت افراد تعیین کرده حال افرادی به ظاهر روشنفکر علم را با دین در تضاد می دانند.

مسعودی با تاکید بر اینکه علم مایه اقتدار و عظمت نظام اسلامی خواهد شد، بر لزوم گسترش تولیدات و پژوهش‎های علمی در کشور تاکید کرد و گفت: اگر چه روحیه تحقیق و پژوهش در بین جامعه دانشگاهی کمرنگ شده است اما باید تلاش شود این روحیه احیا و کشور را به درجات بالای علمی برسانیم چرا که عزت و اقتدار ما در جهان وابسته قدرت علمی است.

وی یکی از عوامل به قدرت رسیدن و ابر قدرت شدن برخی از کشورها در جهان را رشد علمی آنها دانست و گفت: اگر دشمن امروز از حربه علمی علیه کشورها به ویژه جمهوری ایران استفاده می‎کند می‎خواهد جلوی پیشرفت و اقتدار نظام ما را بگیرد چرا که می داند علم مایه عزت و اقتدار است.

مسعودی با بیان اینکه فعالیت‎های سیاسی و فرهنگی در دانشگاه ها نباید مورد غفلت و بی توجهی قرار گیرد بر لزوم تحقق مطالبات رهبری و اجرای برنامه های فرهنگی در دانشگاه تاکید کرد.

وی با بیان اینکه با راه‎اندازی دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه، فعالیت‌های فرهنگی در این دانشگاه رونق بیشتری می‌گیرد، تصریح کرد دانشگاه‌ها باید دانشجویانی به معنای واقعی کلمه عالم متخصص و آگاه به تمام مسائل سیاسی و فرهنگی پرورش دهند و وظیفه نهاد رهبری در این حوزه سنگین است.

مسعودی نهاد رهبری را تنها یک زمینه ساز در اجرای فعالیت‎های فرهنگی دانست و گفت نهاد نمایندگی مشاوری امین و ناصحی دلسوز برای مدیران دانشگاه و پدری دلسوز و دغدغه مند برای دانشجویان است.



تگ ها روحیه تحقیق و پژوهش در کشور احیا شود معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه دانشگاه پيام نور نهاد رهبري

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی