پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          05 آبان 1393 - 27 October 2014


 فتنه گران بدنبال نا امن جلوه دادن فضای دانشگاه ها و جامعه

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از ایرنا، مسعود کثیری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به شایعات اخیر درباره حوادث اسیدپاشی در اصفهان افزود: افرادی که در این زمینه فتنه گری می کنند می خواهند چنان وانمود کنند که دانشجویان مورد ظلم قرار گرفته اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه اصفهان گفت: فتنه گران و سوء استفاده کنندگان از ماجرای اسیدپاشی در اصفهان، بدنبال ناامن جلوه دادن فضای دانشگاه ها و جامعه و تحریک کردن دانشجویان هستند.

وی تصریح کرد: دست هایی در کار است تا فضای دانشگاه ها را نا امن نشان دهند.

وی با تاکید بر اینکه امنیت یکی از ارکان اساسی فعالیت دانشگاه هاست ادامه داد: دانشگاه اصفهان در یک سال اخیر امن ترین فضا را برای فعالیت های علمی فراهم کرده و آمار بالای مقالات منتشر شده و رضایت زیاد دانشجویان و اساتید موید این موضوع است.

وی با اشاره به برخی شایعات مطرح شده درباره دانشگاه اصفهان گفت: در چند روز اخیر شایع کردند که قربانیان این حوادث، دانشجویان این دانشگاه بودند یا در خوابگاه دانشگاه نیز حادثه اسیدپاشی رخ داده یا اینکه برای اعتراض به نا امنی دانشگاه روزهای سوم و چهارم آبان کلاس های درس تعطیل است.

کثیری تصریح کرد: این در حالی است که هیچکدام از قربانیان ماجرای اسیدپاشی از دانشجویان دانشگاه اصفهان نبودند و ما هیچ مورد نا امنی در این مجموعه نداشتیم.

این استاد دانشگاه، آسیب بدتر از اسیدپاشی را شایعات مربوط به آن بیان کرد و افزود: ما باید اجازه دهیم مسئولان مربوط در فضای آرام به پیگیری موضوع بپردازند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه اصفهان همچنین در پاسخ به سوالی درباره حکم سرپرستی این دانشگاه گفت: این حکم همچنان به قوت خود باقیست و هیچ نامه ای مبنی بر عدم وجاهت قانونی آن و معتبر نبودن امضای سرپرست دانشگاه از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به ما ابلاغ نشده است.

وی با بیان اینکه موضوع بررسی حکم ریاست دانشگاه اصفهان در جلسه های آینده شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح می شود، افزود: صحبت هایی در این زمینه شده است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره فعالیت تشکل های دانشجویی اظهار کرد: از همه تشکل های دارای مجوز حمایت می کنیم.

وی درباره انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه اصفهان توضیح داد: این تشکل در سال های اخیر بدلیل برگزار نشدن انتخابات آن در موعد مقرر، فعالیتش تعطیل و مجوزش لغو شد.

کثیری افزود: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان در سالهای گذشته دچار درگیری های داخلی و در نهایت تعطیلی شد اما در یک سال اخیر، این انجمن با عنوان جدید «انجمن اسلامی پیرو خط امام (ره)» احیاء شد و فعالیت خود را از سر گرفت.

عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان همچنین در این نشست از نخستین دانش آموختگی در رشته تاریخ علم در گرایش پزشکی در این دانشگاه خبر داد و گفت: اکنون 14 دانشجو در این رشته در دانشگاه اصفهان مشغول تحصیلند.

کثیری با اشاره به بیشتر بودن دانشجویان دختر در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در ورودی سال 93 به این دانشگاه اظهار کرد: این موضوع باید آسیب شناسی شود.

به گزارش ایرنا، در دی ماه پارسال هوشنگ طالبی بعنوان سرپرست دانشگاه اصفهان از سوی وزیر علوم معرفی شد.

بر اساس آیین نامه جامع مدیریت دانشگاه ها مصوب اسفند 1389، رییس دانشگاه از سوی وزیر علوم به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد می شود و در صورت تایید شورا، وی با حکم وزیر به مدت چهار سال به انجام وظیفه می پردازد.

همچنین در این آیین نامه آمده است: وزیر می تواند تا تایید حکم رئیس پیشنهادی موسسه توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی، وی را حداکثر به مدت شش ماه بعنوان سرپرست موسسه منصوب کند.

دانشگاه اصفهان دارای 15 هزار دانشجو و 600 عضو هیات علمی است.

در مهرماه امسال انعکاس خبر اسیدپاشی بر روی زنان جوان در شهر اصفهان در رسانه ها و مطبوعات جریانی را در این شهر به راه انداخت که با شایعات و دلهره اجتماعی گسترده ای همراه شده است.

مسوولان اجرایی و انتظامی در اصفهان چهار مورد مصدومیت بر اسید پاشی به بانوان را را در ماه گذشته تایید کرده اند که دو نفر به دلیل شدت جراحات و سوختگی بستری شده و دو نفر به شکل سرپایی درمان شدند.

آنچه به عنوان اسید پاشی مطرح است دو مورد آخر است زیر در دو مورد نخست که صدما جزئی داشته علت بروز درگیری و دلیل مشخص دیگری است.

انتشار شایعات از طریق شبکه های مجازی، محافل مردمی و دامن زدن رسانه های بیگانه به آن سبب شده که مردم تصور کنند هر روز مورد جدیدی از اسید پاشی در اصفهان رخ می دهد.

آخرین مورد اسید پاشی در اصفهان 23 مهر رخ داد.

تگ ها فتنه گران نا امن جلوه دادن فضای دانشگاه ها جامعه عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی