پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          16 دی 1393 - 06 January 2015


اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه وزارت علوم و سازمان محیط زیست

 رئیس دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران از عزم جدی این دانشکده برای اجرایی کردن مفاد تفاهم نامه وزارت علوم و سازمان محیط زیست خبر داد.

 عبدالرضا کرباسی با اشاره به تفاهم نامه اخیر وزارت علوم و سازمان محیط زیست با حضور دکتر فرهادی و سرکار خانم دکتر ابتکار ، اظهار داشت : دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران به عنوان یکی از مراکز دانشگاهی و پژوهشی فعال و باسابقه در حوزه محیط زیست آماده اجرای مفاد این تفاهم نامه برای رسیدن به اهداف کلان زیست محیطی کشور است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی ویژه در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی به منظور کاهش آلاینده‌های زیست‌ محیطی از جمله اهداف این تفاهم نامه است ، در باره طرح های اجرایی دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران در این حوزه اظهار داشت : راه اندازی آزمایشگاه پسماند و انرژی ، تولید انرژی از جلبک ها به عنوان سوخت پاک ، استفاده از زیست فناوری نظیر جلبک ها در تصفیه پساب و خصوصاً پالایش نیترات و فسفات ، از جمله طرح هایی است که در دانشکده محیط زیست به ثمر رسیده است.

کرباسی افزود : فناوری بازیافت بطری های پت و تبدیل آن به ترفتالیک اسید در دانشکده محیط زیست کسب شد و آماده عرضه به بازار است. این دانشکده هم چنین تبدیل زائدات پالایشگاهی نظیر گوگرد به کود سولفاته جهت افزایش راندمان محصول به هکتار در بخش کشاورزی آزمایشات مقدماتی خود را با موفقیت به پایان رسانده است.

وی گفت : یکی از ایستگاه های سنجش آلودگی هوا نیز در محوطه دانشکده محیط زیست قرار دارد و داده برداری می شود.

رییس دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران هم چنین از تخصیص چهار واحد درسی محیط زیست برای تمام رشته‌های تحصیلی دانشگاه تهران در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری خبر داد.

عبدالرضا کرباسی در این باره گفت: طبق مصوبه دویست و شصت و چهارمین جلسه شورای برنامه ریزی آموزشی دانشگاه تهران در دی ماه 92، درس «شناخت محیط زیست»‌به ارزش دو واحد (دروس اختیاری) در دوره کارشناسی و درس «شناخت و تحلیل مسایل محیط زیست» معادل دو واحد درسی (اختیاری دروس پایه) در مقاطع تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) برای تمام رشته‌های تحصیلی گنجانده و لازم الاجرا می‌شود.

وی ادامه داد:‌ در اجرای این تصمیم گیری، دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران موظف به تهیه و ارایه سرفصل این دروس شده است که از آغاز سال تحصیلی 93 برای مقاطع تحصیلی کارشناسی و تحصیلات تکمیلی به مورد اجرا گذاشته می شود.

رئیس دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران با بیان اهداف اجرایی این برنامه آموزش گفت: هدف اصلی از اجرای این طرح آشنایی فارغ التحصیلان سایر رشته‌های دانشگاهی با مسائل زیست محیطی کشور است.

وی همچنین افزود: می‌توان انتظار داشت تا مدیران آتی کشور که عمدتا از دانشگاه‌ها هستند در تصمیمات خود مسائل محیط زیستی را رعایت نمایند.

کرباسی در مورد ویژگی این طرح گفت: پیرو تاکید ریاست محترم سازمان محیط زیست این برنامه آموزشی برای نخستین بار در دانشکده‌های دانشگاه تهران در بین تمامی رشته‌های دانشگاهی به اجرا گذارده خواهد شد.

رئیس دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران افزود: امید می‌رود تا تمامی دانشجویان کارشناسی و تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکتری) در دانشگاه تهران که بالغ بر 23 هزار دانشجوی کارشناسی، 9 هزار ارشد و 3 هزار دکتری هستند موفق به گذراندن این واحدهای درسی در خصوص محیط زیست شوند.

کرباسی در پایان با اشاره به سایر برنامه‌ ریزی‌های آموزشی در حوزه محیط زیست عنوان کرد: در نظر است تا دانشجویان ارشد و دکتری دانشکده محیط زیست با حضور فعال خود در مدارس کشور نسبت به برگزاری دوره های خاص آموزش محیط زیست با همکاری وزارت آموزش و پرورش اقدام نمایند.

به گزارش روابط عمومی دانشکده محیط زیست، تفاهم نامه همکاری های علمی ، پژوهشی و آموزشی فی ما بین وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری و سازمان حفاظت محیط زیست در 6 ماده و 26 بند به امضا رسیده است که بر این اساس، اجرای تدابیر و منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه علمی و بهره برداری همه جانبه از ظرفیت دانشگاه ها و مراکز پژوهشی در زمینه توسعه فناوری های پیشرفته، هم افزایی ظرفیت های علمی، تحقیقاتی و اجرایی دو طرف و بهره وری از توان بالقوه و بالفعل مراکز دانشگاهی، پژوهشی و انجمن های علمی در خصوص ارتقای کیفی و کمی حوزه محیط زیست، بومی سازی و کاربردی ساختن پروژه های زیست محیطی پایان یافته یا در حال اجرا در دانشگاه ها، از جمله مفاد این تفاهم نامه است.

تگ ها تفاهم نامه وزارت علوم تفاهم نامه سازمان محیط زیست

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی