پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          21 اردیبهشت 1394 - 11 May 2015


  بیانیه دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه و پاسخ مسئولین


در این بیانیه بر اهمیت فرهنگ و فعالیت فرهنگی در محیط دانشگاه تاکید شده و آمده است: فعالیت های فرهنگی و برنامه های متنوع فرهنگی موجب بیمه شدن دانشجویان از گزند آسیب های دوران دانشجویی، ضامن سلامت روانی و نشاط سالم دانشجویان که همان آینده سازان ایران اسلامی اند، خواهد بود. بدیهی است که کوتاهی در این مورد زیان بار بوده و موجب گرفتار شدن دانشجویان در انواع آسیب های روحی، روانی و جسمی خواهد گشت.

در قسمت دیگر این بیانیه از بی‌توجهی متولیان فرهنگی دانشگاه صنعتی ارومیه به بحث های فرهنگی انتقاد شده و آمده است: آقایان در ممانعت بر سر راه فعالیت های فرهنگی از هیچ چیز کوتاهی نمی کنند. با بهانه گیری ها و ایراد تراشی ها جلوی فعالیت های فرهنگی قانون مند را می گیرند و به هر طریقی از انجام چنین فعالیت هایی جلوگیری می نمایند. برای مثال روال سخت ارائه مجوز پخش فیلم به کانون فیلم دانشگاه (آن هم فیلم هایی که مجوز وزارت ارشاد دارند) ، به بحران کشیدن انتخابات شورای صنفی دانشجویان و به بازی گرفتن دانشجویان، برنامه عکاسی از دریاچه ارومیه کانون خیریه حامی دانشگاه و مشکلاتی که ایجاد شد، عدم ارائه مجوز به کانون های شمس، تئاتر و موسیقی سنتی با وجود پیگیری های فعالین یا اتفاقاتی که پس از شب شعر پاییز کانون ادبیات دانشگاه رخ داد و... مصداق این گفته است.

در ادامه بیانیه به عدم وجود امکاناتی نظیر سالن اجتماعات، سالن های ورزشی و...در دانشگاه اشاره شده و گفته شده: این مساله مورد توجه مجموعه استانداری آذربایجان غربی بوده و فرهنگ سرای خانه جوان که اسم فرهنگ را به دوش می کشد، حاضر شد امکانات خود را با شرایط مناسبی در اختیار دانشجویان و فعالین دانشجویی قرار دهد. اما آقایان به هر ترتیبی در تلاشند مانع استفاده دانشجویان از امکانات این مجموعه شوند. حتی چند ماه پیش قرار بود فعالین دانشجویی جهت استفاده از مجموعه خانه جوان بازدیدی از این مجموعه داشته باشند که این بازدید با سنگ اندازی ها، انجام نشد. مدتی بعد قرار شد دانشجویان در محل دانشگاه دیداری با ریاست خانه جوان، مشاور استاندار و ریاست دانشگاه داشته باشند و ضمن اطلاع از نحوه استفاده از امکانات آن مجموعه، موارد خود را به مشاور استاندار و ریاست دانشگاه منتقل نمایند. اما این دیدار هم از گزند سنگ اندازی ها در امان نماند که شاید آقایان در دانشگاه توان دیدن تعامل دانشجویان با نماینده های دولت در زمینه فرهنگ و دانشگاه را ندارند.

در نهایت امضا کنندگان حقیقی و حقوقی این نامه از ریاست دانشگاه صنعتی ارومیه، نمایندگان مردم شریف ارومیه ، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی، استاندار آذربایجان غربی، وزیر علوم و ریاست محترم جمهور درخواست دارند تا یک بار برای همیشه قاطعانه با این رفتارها برخورد نمایند. باشد که آرامش و ثبات به دانشگاه صنعتی ارومیه بازگردد تا بتواند مسیر رشد و تعالی خود را طی کند و همگان در پناه قانون قرار گیرند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه صنعتی ارومیه هرگونه جلوگیری از فعالیت های فرهنگی در این دانشگاه را تکذیب کرد و گفت:ممکن است سرعت انجام فعالیت های فرهنگی در دانشگاه کم باشد اما جلوی هیچ فعالیت فرهنگی در دانشگاه گرفته نشده است.

با اشاره به مباحث مطرح شده در بیانیه دانشجویان مبنی بر عدم صدور مجوز برای اکران فیلم،اظهار کرد:جلوی اکران هیچ فیلمی در زمان ریاست جدید دانشگاه گرفته نشده و هر فیلمی که مجوز ارشاد داشته اکران شده است.

وی درمورد تعامل دانشگاه با فرهنگ سرای خانه جوان نیز توضیح داد: برگزاری برنامه های دانشگاه،در محیط خارج از دانشگاه نیازمند اخذ مجوز است، فعلا تفاهم نامه ای بین فرهنگسرا و دانشگاه امضا نشده است اما همه دانشجویان در صورت تمایل می توانند به صورت آزاد از امکانات این فرهنگسرا بهره ببرند،چنانچه دانشجویان پیشنهاد برگزاری برنامه های دانشگاه در این فرهنگسرا را داشته باشند،این پیشنهاد مورد بررسی قرار گرفته و پاسخ داده می شود.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه صنعتی ارومیه در پایان تاکید کرد: بطورکلی از انجام هیچ فعالیت فرهنگی در دانشگاه جلوگیری نشده است.


تگ ها بیانیه دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه و پاسخ مسئولین بیانیه دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه پاسخ مسئولین

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی