پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          11 اسفند 1394 - 01 March 2016

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به رتبه اول خوزستان در تعاون کشور گفت: برگزاری اولین جشنواره تعاونی‌ها، دانشگاه و کارآفرینان برتر استان خوزستان برای اولین بار در کشور یکی از مهمترین اقدامات انجام‌شده توسط این ادار‌ه‌کل در سال جاری بوده است.

هوشمند صفایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه‌خوزستان، اظهارکرد: در راستای اجرای تفاهم نامه منعقده فی مابین معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاون پژوهش دانشگاه آزاد اولین جشنواره با عنوان تعاونی‌ها، دانشگاه و کارآفرینان برتر استان خوزستان در 27 بهمن ماه امسال در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول برگزار شد.

وی افزود: در این جشنواره 7 شرکت تعاونی کارآفرین در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، پزشکی، خدمات، آموزش، فرهنگ و هنر و زیست محیطی و 3 ایده‌پرداز پس از طی مراحل داوری از بین 99 شرکت‌کننده منتخب و مورد تجلیل قرار گرفتند؛ افتتاح نمایشگاه و کارگاه آموزشی با عنوان شرایط احراز نخبگی و نقش خبرگان در توسعه کارآفرینی استان نیز در حاشیه این جشنواره انجام شده است.

صفایی تصریح کرد: پیگیری اجرای هفت راهبرد اساسی برای تحول در بخش تعاونی اقتصاد کشور یکی دیگر از اقدامات انجام‌شده در سال جاری بوده که شامل ترویج فرهنگ تعاون، توسعه مدیریت و توانمندسازی منابع انسانی تعاونی‌ها، تحکیم معاملات شبکه‌ای، تقویت همکاری‌های بین‌دستگاهی ،تامین مشوق‌ها و منابع مالی، توسعه بازار تعاونی‌ها و تقویت برند تعاونی و نظارت بر تعاونی‌ها است.

وی عنوان کرد: ثبت اولین تعاونی توسعه و عمران شهرستانی در کشور، در شهرستان خرمشهر در سال 94، برگزاری کارگاه‌های آموزشی جهت تعاونی‌ها و کارشناسان تعاون استان، برگزاری همایش حجاب و عفاف جهت تعاونی‌های بانوان استان بخش دیگری از اقدامات انجام‌شده در سال 94 بوده است.

صفایی با اشاره به برگزاری پنجمین نمایشگاه عرضه مستقیم کالای تعاون و اولین نمایشگاه فرا استانی بیان کرد: برگزاری این نمایشگاه‌ها در محل دایمی نمایشگاه‌های بین المللی اهواز با حضور تعاونی‌های 8 استان، استان‌های ایلام، آذربایجان غربی، اصفهان، کرمان، لرستان، بوشهر، یزد و کهگیلویه و بویر احمد که با استقبال خوب مردم مواجه شد، از دیگر اقدامات بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان خاطرنشان کرد: با پایلوت شدن این اداره کل در تشکیل تعاونی‌های توسعه روستایی در زمینه‌های حمل و نقل، کشاورزی، آبزی پروری، صنایع دستی و گردشگری و... طرح توجیهی جامع آن تدوین و به وزارت ارسال شد که مقرر است برای 100 روستای بالای 700 نفر این استان تشکیل تعاونی شود.

وی ادامه داد: تشکیل تعاونی های مرزنشین ویژه گروه‌های شغلی به منظور ساماندهی وضعیت فعالیت تعاونی‌های مرزنشین و ارتقای معیشت ساکنان مناطق مرزی این اداره کل در سال جاری یکی دیگر از اقداماتی است که با همکاری استانداری خوزستان، اداره‌های مرتبط، اتحادیه‌ها و تعاونی‌های مرزنشین استان انجام شده است که ماحصل آن نهایتاً منجر به انجام طرحی مشترک از طریق استانداری خوزستان، سازمان مدیریت برنامه ریزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و این اداره کل بود.

صفایی با اشاره به پیگیری فاز دوم دو طرح آبزی‌پروری شهرک شهید احمدیان خرمشهر و مجتمع آزادگان اهواز عنوان کرد: در فاز دوم شهید احمدیان تمام مزارع مشتمل بر 88 قطعه 20 هکتاری در قالب تعاونی و در راستای طرح توسعه بخش کشاورزی به افراد فارغ التحصیل کشاورزی و شیلات واگذار شد و تعداد کل اعضای تعاونی‌ها 700 نفر و با اشتغالزایی مستقیم برای حداقل 700 نفر و غیر مستقیم برای حداقل 3000 نفر و ظرفیت تولید حداقل 3960 تن ماهی در سال است و ‎همچنین برآورد ارزآوری طرح حداقل 15 میلیون دلار می‌باشد.

وی ادامه داد: سهم آورده هر متقاضی 900 میلیون ریال و سهم تسهیلات بانکی از صندوق توسعه ملی 4 میلیارد ریال است و تعداد زیادی از مزارع این طرح آبگیری و عملیات پرورش ماهی را شروع کرده‌اند و امید است در سال آتی برداشت ماهی‌های پرورشی از این مزارع آغاز شود.

صفایی گفت: فاز دوم مجتمع پرورش ماهی آزادگان اهواز بزرگترین مجتمع پرورش ماهی در ایران است که دارای دو بخش علوفه کاری به مساحت 1500 هکتار و پرورش ماهی به مساحت 6940 هکتار است و در دو فاز مجزا طراحی شده که در فاز اول 44 مزرعه 15 هکتاری به بهره‌برداری رسیده است.

وی تصریح کرد: در فاز دوم این مجتمع تعداد 207 مزرعه 20 هکتاری با مساحت 14 هکتار مفید در دست ساخت است و تعداد کل اعضای تعاونی‌ها 1450 نفر با اشتغالزایی مستقیم برای حداقل 1500 نفر و غیر مستقیم برای 3000 نفر است و سهم آورده هر متقاضی 1200 میلیون ریال و سهم تسهیلات بانکی هر تعاونی از صندوق توسعه ملی 4 میلیارد ریال بوده است.

صفایی با بیان پیگیری انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری در راستای اجرای اصلاحات قانون بخش تعاون در سال 93 و افزایش سهم این بخش در اقتصاد به 25 درصد اظهار کرد: انعقاد تفاهم نامه معاون تعاون وزارت با استانداری خوزستان، تفاهم نامه با دانشگاه آزاد اسلامی، تفاهم نامه سه جانبه معاون امور تعاون، فنی و حرفه‌ای و بهزیستی، تفاهم نامه با سازمان آموزش و پرورش، تفاهم نامه با سازمان محیط زیست، تفاهم نامه با میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی و تفاهم نامه با اتاق صنایع بازرگانی کشور عراق از اقدامات در این زمینه بوده است.

وی در خصوص حمایت از فعالیت تعاونی‌های سهامی عام استان عنوان کرد: مشارکت تعاونی سهامی عام منطقه ویژه اقتصادی آپادانای شوش با کارخانه تولیدات تراکتورسازی شوش و پیگیری تولید لوله‌های فلزی حفاری و نفت توسط شرکت تعاونی اسپادکنگان شهرستان اهواز از جمله حمایت‌های این اداره از تعاونی‌های سهام عام استان بوده است.

صفایی با اشاره به میزان صادرات بخش تعاون استان گفت: با توجه به اینکه بخش اعظم حجم صادرات در استان توسط تعاونی‌های مرزنشین انجام می‌شود، در حال حاضر 23 تعاونی مرزنشین با جمعیت بیش از 64 هزار خانوار و 230 هزار نفر عضو در استان فعال هستند و میزان صادرات این تعاونی‌ها از ابتدای سال 1394 تاکنون بیش از 55 میلیون دلار شده است.

وی درباره فعالیت 20 شرکت تعاونی خدمات صیادی در استان خاطرنشان کرد: 20 تعاونی خدمات صیادی در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، ماهشهر، بندرامام، شادگان، هندیجان، هویزه و دشت آزادگان فعال هستند که کلیه امور صیادی استان به این تعاونی‌ها واگذار شده و خدماتی نظیر توزیع سوخت شناورها را ارائه می‌دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، برگزاری جشنواره شتر در 24 و 25 فروردین ماه، برگزاری همایش ملی بررسی راهکارهای توسعه و افزایش بهره‌وری در تعاونی‌های خوزستان 8 و 9 اردیبهشت ماه، برگزاری ششمین نمایشگاه عرضه مستقیم کالای تعاون در آذرماه، تشکیل تعاونی‌های روستایی برای اشتغال روستاییان، ایجاد حداقل 2 شهرک جدید تعاون در شهرستان‌های شمالی خوزستان را از برنامه‌های در حال پیگیری حوزه تعاون استان برای سال آینده عنوان کرد.

تگ ها صادرات خوزستان عاوني

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی