پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          11 اسفند 1394 - 01 March 2016

 ـ  معاون برنامه ریزی و امور اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تصویب برنامه ششم 5 ساله دانشگاه با توجه به تصویب هیات امنای مرکزی در 5 اسفندماه، گفت: این سند نقشه راه دانشگاه آزاد اسلامی را برای حداقل مدت 10 سال تبیین می کند.
سایت خبری تحلیلی هنگام    Hengamnews.com:
دکتر فریدون رهنمای رودپشتی با بیان این مطلب ،به ارائه توضیحاتی درباره ضرورت تدوین سند توسعه دانشگاه پرداخت و گفت: در سال 87 با نگاهی خاصی که در هیات موسس دانشگاه وجود داشت و بالاخص حضور دکتر میرزاده که در آن زمان دبیری هیات موسس را برعهده داشت تدوین برنامه راهبردی دانشگاه در دستور کار قرار گرفت و پس از آن از سال 1389 به عنوان برنامه پنجم دانشگاه اجرایی شد.

وی تاکید کرد: تقریبا سیاست ها و چارچوب های مربوط به برنامه پنجم دانشگاه را برای اولین بار با سبک و سیاق خاصی به نام برنامه راهبردی 5 ساله با همکاری هیات موسس و هیات امنای دانشگاه تصویب کردیم. اما متاسفانه سند ابلاغ نشد. از آنجایی که واحدهای دانشگاه در تدوین سند درگیر بودند با سبک و سیاق تدوین سند آشنا بودند و علیرغم ابلاغ غیررسمی سند آن را مبنا قرار داده و براساس آن فعالیت می کردند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر ضرورت تدوین سند توسعه اظهار داشت: بعد از سال 1392 و پس از روی کار آمدن تیم مدیریتی جدید این کار را جدی تر دنبال شد. چرا که دانشگاه در آن برهه با چالش های و بحران های زیادی روبرو بود و مسئولان دانشگاه به این جمع بندی رسیده بودند که بدون برنامه نمی توان دانشگاه را اداره کرد. بنابراین با تصمیم دکتر میرزاده مقرر شد در سال های 93 و 94 برنامه سابق اصلاح و اجرایی شود.پس از تجدیدنظر این برنامه به تمامی واحدهای دانشگاهی ابلاغ شد تا هم واحدهای دانشگاهی نیز بدانند که آن برنامه احیا شده و هم اینکه براساس برنامه باید فعالیت کنند.

دکتر رهنمای رودپشتی در خصوص روند تدوین برنامه ششم توسعه دانشگاه آزاد توضیح داد: از سال 93 یک پایش برنامه ای در دانشگاه انجام شد و به برخی اشکالات رسیدیم. از سوی دیگر نگاه دانشگاه به آینده، کمی متفاوت تر شده بود. از سوی دیگر شرایط متفاوتی در دولت ایجاد شد بالاخص اینکه در برنامه ششم کشور، نگاه متفاوتی به علم و فناوری شده بود، بنابر این تمامی این موارد در تدوین برنامه لحاظ شد. ضمن اینکه یکی از موضوعاتی که در این برنامه به آن توجه ویژه ای شده تأکیدات مقام معظم رهبری درخصوص سند آمایش بود.

وی افزود: پس از پایش سال 93، اواخر 93 و اوایل 94 در قالب یک جدول زمانی منظم موضوع تدوین سند توسعه دانشگاه مبتنی بر آمایش، برنامه ششم دانشگاه و مثل هرسال، بودجه سال بعد را در برنامه خود قرار دادیم و بر این اساس بخشنامه های مربوطه، سیاست ها، چارچوب ها و مأموریت ها را مشخص و به واحدهای دانشگاهی ابلاغ کردیم، خوشبختانه در طول سالهای 93 و 94، همه معاونت های زیربط سند راهبردی خود را که شامل سیاست ها اهداف کلان، اهداف ... در شوراهای راهبردی تخصصی خودشان تصویب کردند و نهایتا به تایید شورای دانشگاه رسید.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در سال 94 موضوع تدوین سند آمایش مبتنی بر برش های استانی در دستور کار قرار گرفت و با یک کار جهادی کار را به سرانجام رساندیم.در این سند 68 شاخص پایش دانشگاه به اهداف کمی تبدیل شده اند که قابل اندازه گیری هستند.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم سند را عملیاتی کنیم نیاز است تا بودجه ای برای آن اختصاص پیدا کند. به همین سبب بودجه تلفیقی دانشگاه به تایید هیات امنای مرکزی رسید. در این بودجه ضمن توجه به برنامه و ماموریت های سال 95 دانشگاه، با بررسی عملکرد سال 93 و 94 یک نظام منطقی برای بودجه دانشگاه فراهم کردیم.

دکتر رهنمای رودپشتی ادامه داد: با بررسی هایی که انجام شد نهایتا بودجه دانشگاه از دو منظر درآمد و هزینه تهیه شد که از حیث درآمد و هزینه دانشگاه آزاد اسلامی در سال 95، 8 هزار و 300 میلیارد تومان درآمد خواهد داشت که سهم شهریه 6 هزار و 700 میلیارد تومان(حدود 80 درصد) و سهم درآمدهای غیر شهریه ای حدود 20 درصد است که شامل سرمایه گذاری، سود سپرده های بانکی، فعالیت های دانش بنیان، کمک های مردمی و ... است.

از سوی دیگر در این بودجه تناسب منطقی بین درآمدها و هزینه ها دیده شده است. در این بخش افزایش منطقی حقوق کارکنان، افزایش منطقی اعضای هیات علمی و ... همگی لحاظ شده است.

همچنین تناسب منطقی بین توزیع بودجه در بخش های علمی آموزشی، پژوهشی، اعتبارات فرهنگی، ورزشی و رفاه دانشجویان و مخارج سرمایه ای دیده شده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: پیش بینی ما در خصوص تحقق بودجه سال 95 این است که ماحصل بودجه دانشگاه در پایان سال به یک اندوخته مثبت منتهی خواهد شد. در این بودجه ریزی هم سهم جاری و هم سهم عمرانی و زیر ساختی در آن دیده شده تا به یک توزیع متوازن توسعه ای در دانشگاه منجر شود.

امیدواریم کسری بودجه دانشگاه از محل صرفه جویی و در آمدهای دیگر تامین شود. در غیر اینصورت دانشگاه می تواند با توجه به مجوز هیات امنای مرکزی از وام استفاده کند.

به گفته وی، دانشگاه آزاد در سال 95 از حیث منابع و مصارف بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان در اقتصاد کشور گردش مالی خواهد داشت که اثر قابل ملاحظه ای است که تقریبا نیمی از گردش اقتصادی بخش علم و فناوری را می تواند عهده دار شود. همچنین چند مجوز احکام بودجه ای از هیات امنا دریافت کردیم که براساس آن واحدهای دانشگاهی اجازه نخواهند داشت ردیف بودجه ها را تغییر دهند مگر با اجازه سازمان مرکزی.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر رهنمای رود پشتی در پایان با بیان این که قبل از پایان سال برنامه به تفکیک هر استان ابلاغ خواهیم کرد که راهنمای عمل کاری ما در سال پیش رو باشد، خاطرنشان کرد: در بودجه امسال سهم بودجه های علمی، آموزشی و فرهنگی افزایش و عمرانی و سرمایه گذاری بودجه 15 درصد در نظر گرفته شده تا طرح های نیمه تمام را به اتمام برسانیم.

تگ ها بودجه سال جدید دانشگاه آزاد اسلامی ربرنامه ششم توسعه

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی