پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          17 امرداد 1395 - 07 August 2016


افزایش همکاری‌های دانشگاه فردوسی مشهد با دانشگاه‌های لبنان



رئیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان دانشگاه فردوسی به منظور امضای توافق‌نامه‌های مشترک به ویژه در زمینه آموزش زبان فارسی، در بیروت با تعدادی از روسای دانشگاه‌های لبنان دیدار کرد.

در دیدار احسان قبول، نماینده رئیس دانشگاه فردوسی با عدنان سیدحسین، رییس دانشگاه لبنان، که با هماهنگی رایزن فرهنگی ایران در بیروت صورت گرفت، تمدید برخی توافق‌نامه‌های قبلی دو دانشگاه که با همکاری و پی‌گیری رایزنی فرهنگی کشورمان در لبنان منعقد شده بود، بررسی شد.

در این دیدار عدنان سید حسین، آمادگی خود را برای همکاری با دانشگاه‌های ایران اعلام کرد و در پایان دو طرف توافق کردند که سومین کنفرانس ادبیات تطبیقی (عربی و فارسی) با همکاری دانشگاه‌های فردوسی و لبنان سال آینده در بیروت برگزار شود.

همچنین احسان قبول، با همراهی ویکتور الکک، سردبیر مجله «الدراسات الابیه» و از چهره‌های سرشناس ادبی لبنان، با یوحنا عقیقی، معاون رئیس دانشگاه روح‌القدس، در محل این دانشگاه دیدار کرد.

در این دیدار مقرر شد در سفر رئیس دانشگاه فردوسی تفاهم‌نامه‌ای امضا شود و در برخی حوزه‌ها از جمله زبان فارسی و ترجمه آثار اقدامات اجرایی انجام شود.

در ادامه این بازدیدها، دکتر قبول با مسئولان دانشگاه معارف از جمله محسن صالح دیدار داشت و راه‌های گسترش همکاری‌ها و مبادلات علمی بین دو دانشگاه به ویژه در زمینه آموزش زبان و ادبیات فارسی را بررسی کرد و تصمیم بر آن شد بر اساس تفاهم‌نامه دانشگاه المعارف لبنان به نماینده مرکز فردوسی در توسعه زبان فارسی در لبنان فعالیت کند.

و به نقل از روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، همچنین با برنامه‌ریزی رایزنی فرهنگی کشورمان در لبنان، احسان قبول در ادامه سفر خود به لبنان، کارگاه‌های روش‌شناسی آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان را در شهر بیروت برگزار کرد. در مجموع بیش از 60 تن از مدرسان زبان فارسی و فارغ‌التحصیلان این رشته از دانشگاه لبنان و نیز برخی فارغ‌التحصیلان لبنانی دانشگاه‌های ایران، در این کارگاه‌ها به مدت 20 ساعت شرکت کردند.


تگ ها دانشگاه فردوسی مشهد دانشگاه لبنان همکاری دانشگاه فردوسی با دانشگاه لبنان

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی