پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          18 آذر 1396 - 09 December 2017


معاون آموزشی وزارت بهداشت از برنامه ایجاد بانک سئوالات آزمون های علوم پزشکی خبر داد و گفت: فراخوان عام طراحی سئوالات برای همه دانشگاههای علوم پزشکی کشور ارسال شد.
به گزارش پرتال دانشگاهی به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر باقر لاریجانی با اعلام این خبر افزود: برای ارتقای کیفیت آزمون های علوم پزشکی و همچنین بانک سوالات این آزمون ها در نظر داریم تا از نظرات تمامی اعضای هیات علمی دانشگاهها استفاده کنیم.

وی افزود: طی فراخوانی از دانشگاهها و مناطق آمایشی خواسته شده تا با مشارکت گروه های آموزشی سئوالات خود را برای تمام آزمون های علوم پزشکی طراحی کنند و به مرکز سنجش ارسال کنند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت آزمون های علوم پزشکی گفت: برگزاری آزمون های با کیفیت علاوه بر اینکه باعث می شود افراد با صلاحیت علمی و شرایط مناسب وارد دانشگاه های علوم پزشکی شوند، کیفیت آموزش در مقاطع مختلف را نیز مشخص می کند.

وی گفت: سالیانه تعداد زیادی آزمون در حوزه علوم پزشکی برگزار می شود، به طوری که در تقویم سال ۹۶ مرکز سنجش آموزش پزشکی ۳۲ آزمون قید شده است.

لاریجانی خاطرنشان کرد: حوزه آموزش علوم پزشکی کشور به عنوان متولی تربیت نیروی انسانی حوزه سلامت مسئولیت پاسخگویی به نیازهای جامعه در این حوزه را بر عهده دارد و لازم است آزمون های علوم پزشکی نیز متناسب با این نیازها طراحی شود.

وی افزود: ارتقای آزمون های علوم پزشکی موضوعی است که در بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی مورد توجه قرار گرفته است.

معاون وزیر بهداشت، استانداردسازی آزمون های علوم پزشکی را یکی از اقدامات ضروری برای ارتقای نظام آموزش عالی سلامت ذکر کرد و گفت: برای استانداردسازی آزمون ها اولین گامی که باید برداشته شود ایجاد بانک سوالات آزمون ها در تمام مقاطع است.

وی اضافه کرد: این کار باید طی مراحل مختلفی اجرایی شود. در اولین مرحله کار طی مکاتبه ای از دانشگاههای علوم پزشکی کشور خواسته شده تا با هماهنگی دبیرخانه منطقه آمایشی مربوطه شان و با همکاری اعضای هیات علمی دانشگاه در تمامی گروه ها سئوالاتی را جهت درج در بانک سئوال آزمون های علوم پزشکی آماده کنند.

لاریجانی با بیان اینکه زیرساخت های لازم برای ایجاد بانک سئوال آزمون ها در مرکز سنجش آموزش پزشکی ایجاد شده است، اظهار داشت: در این مرحله از کار دانشگاهها متناسب با گروه های آموزشی که دارند در تمام مقاطع به طرح سئوال می پردازند.

وی خاطرنشان کرد: هدف این است که از ظرفیت تمامی اعضای هیات علمی دانشگاهها در طراحی سئوالات آزمون های مختلف استفاده شده و از این طریق از سئوالات با کیفیت بیشتری در آزمون های علوم پزشکی استفاده شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: طی فراخوانی که برای ارسال سئوالات به دانشگاهها ارسال شده از ایشان خواسته شده سئوالات در قالب های مختلف اعم از چهارگزینه ای، نکات کلیدی KFP،PMP ، ایستگاه OSCE طراحی و ارسال شود. فرم های مربوط به طراحی هر دسته از این سئوالات نیز در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار گرفته که می توانند استفاده کنند.

وی افزود: بانک سئوالات آزمون های علوم پزشکی در سطوح مختلف فراگیران پزشکی مشتمل بر سئوالات آزمون های جامع پیش کارورزی، پذیرش دستیاری تخصصی و فوق تخصصی، ارتقا و گواهینامه و دانشنامه تخصصی، فوق تخصصی طراحی می شود و دانشگاهها نیز می توانند سئوالات خود را برای تمامی این آزمون ها طراحی کنند.

لاریجانی تاکید کرد: طراحی سئوالات در دانشگاهها لازم است با دبیرخانه کلان منطقه آمایشی مربوطه صورت گیرد و حتما سئوالات در قالب فرم های قرار گرفته در سایت مرکز سنجش طراحی شود.

وی گفت: سئوالات ارسالی از دانشگاهها طی مراحل مختلف ارزیابی می شود و تمامی تلاش ما در معاونت آموزشی این است که سئوالاتی استاندارد و با کیفیت بالا در بانک سئوالات آزمون های تمامی سطوح درج شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: قاعدتا در این فرایند دانشگاهها حتما باید تدابیری را برای رعایت امنیت سئوالات و محرمانگی آن اتخاذ کرده و سئوالات را به  مرکز سنجش آموزش پزشکی ارسال کنند.


جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی