پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          13 دی 1396 - 03 January 2018


دبیر ستاد راهبردی نقشه جامع علمی کشور گفت: ساماندهی نظام سنجش و پذیرش دانشجو نیز از وظایف ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور است و پیشنهاد ما جدا شدن سنجش از پذیرش است.
به گزارش پرتال دانشگاهی به گزارش خبرنگار مهر، منصور کبگانیان در حاشیه یکصدمین جلسه ستاد راهبردی نقشه جامع علمی کشور گفت: در این جلسه، عملکرد ستاد در سه حوزه تدوین اسنادملی و سیاست اجرایی سازی سند و پایش و رصد شاخص های علم و فناوری گزارشی ارائه شد.

وی ادامه داد: وزیر علوم، به ماموریت معاونت های این وزارت خانه برای ارزیابی پیشرفت سند نقشه جامع علمی کشور اشاره کرد،  به نظر می رسد ارتباط ستاد با وزارت علوم در این دوره در حال فعال تر شدن است.

دبیر ستاد راهبردی نقشه جامع علمی کشور با اشاره به گزارش دبیر هیات عالی جذب اساتید در این جلسه اضافه کرد: استخدام اعضای هیات علمی تسریع یافته است. همچنین معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گزارشی از روند اقدامات در ستادهای این معاونت ارائه داد.

وی گفت: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی هم ضرورت تدوین روش شناسی ارزیابی نقشه جامع علمی کشور را به صورت علمی خواستار شد تا عدد و رقم به جامعه اعلام کنیم.

کبگانیان به تدوین سند روابط علمی بین الملل جمهوری اسلامی ایران در ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور اشاره کرد و افزود: تمام بندهای این نقشه در حضور رییس جمهوری طرح و آخرین بند در جلسه هفته آینده عنوان می شود که این نقشه به چالش های موجود در علم و فناوری، پرداخته است.

وی ادامه داد: این سند روابط کشور ما را با خارج تسهیل می کند. دستگاه های علمی، امنیتی و وزارت خارجه در شکل گیری آن کمک می کنند و آخرین ماده جلسه آینده خواهد بود.

کبگانیان به موضوع اشتغال دانش آموختگان اشاره کرد و گفت: با توجه به مشکلات هماهنگی بین مرکز آمار و سایردستگاه‌ها، نمی توان آمار دقیقی از این موضوع ارائه داد.

وی تاکید کرد: ساماندهی نظام سنجش و پذیرش دانشجو نیز از وظایف ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور است؛ پیشنهاد ما جدا شدن سنجش از پذیرش است از ۴ سال قبل روی آن کار کارشناسی کرده ایم و باید در جلسه روسای ستاد سه قوه طرح و قبل از آن در جلسه های ستاد نهایی شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به گزارش آمایش آموزش عالی اشاره کرد و گفت: وزارت بهداشت گزارش رسمی مربوطه دراین خصوص را ارائه داده و وزیر علوم نیز اعلام کرد که به زودی گزارش وزارت علوم دراین خصوص را ارائه خواهد داد.

وی با ابراز نگرانی در مورد دانشجویان دکتری تاکید کرد: بار دیگر در این مورد نگرانی خود را به وزیر علوم منتقل کردیم و وزیر علوم نیز قول مساعدت داد.

کبگانیان افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌تواند با هماهنگی دستگاه های مختلف از جمله سازمان مدیریت، وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری این مشکل را حل کند؛ مهم تدوین آیین نامه و چگونگی حمایت از این دانشجویان است.

کبگانیان گفت: موضوع مالکیت فکری را هم شروع کرده ایم ولی هنوز به نتیجه نرسیده، به مشارکت بیشتر دولت و قوه قضاییه نیاز است.


جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی