پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          21 دی 1396 - 11 January 2018


دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی از داوری و اعتباربخشی دانشکده های پزشکی کشور توسط سازمان های بین المللی در آینده ای نزدیک خبر داد.
به گزارش پرتال دانشگاهی به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر آبتین حیدرزاده با بیان این خبر افزود: این اعتباربخشی به منظور ارتقای سطح علمی دانشکده های پزشکی کشور، در آینده ای نزدیک باید توسط سازمان های بین المللی صورت گیرد و در غیر این صورت اگر اعتباربخشی فرآیند آموزش دانشگاهها توسط این سازمانها مورد تائید قرار نگیرد آموزش دانشگاه های علوم پزشکی اعتباری نخواهد داشت.

وی یادآور شد: بر این اساس تعدادی از دانشگاه های مادر مامور تدوین و طراحی برنامه اعتباربخشی پزشکی عمومی به شکل استاندارد شده اند که در نتیجه آن هر بخش آموزش پزشکی دانشگاه که توسط نظام اعتباربخشی وزارت بهداشت اعتبارسنجی شود از نظر سازمانهای بین المللی معتبر خواهد بود.

دبیر شورای پزشکی عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اقدامات دبیرخانه شورای پزشکی عمومی در دو سال اخیر و تغییر ماهیت پزشکی عمومی سنتی و گسترش روابط ماشینی و فضای مجازی و عوامل اقتصادی، اجتماعی موثر بر این امر، بر کاهش زمان تحصیل در آموزش پزشکی عمومی تاکید کرد. 

وی اظهار داشت: ارتباط منطقی و ملموس بین بخش های علوم پایه با بخش های بالینی است که دانشجویانی که وارد دوره تخصص می شدند از این موضوع به نحوی دچار ضعف بودند. بر این اساس دبیرخانه شورای پزشکی عمومی از حدود دو سال پیش تدوین فرآیند اصلاح برنامه ملی آموزش پزشکی عمومی را در دست بررسی داشت که در تابستان سال جاری به تصویب شورای عالی برنامه ریزی و توشیح وزیر بهداشت رسید و جهت اجرا به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شد.

حیدرزاده با تاکید بر اهمیت بحث صلاحیت های بالینی و مهارتهای بالینی حرفه ای پزشکان افزود: مقرر شد دانشجویان برای ورود به دوره تخصصی آزمون صلاحیتهای بالینی را بگذرانند که این آزمون برای کسانی که از سال ۹۴ به بعد فارغ التحصیل شدند الزامی است.

وی گفت: براین اساس در کوریکولوم جدید آموزشی، آزمون صلاحیت بالینی شرط فارغ التحصیلی دانشجویان قرار داده شده که گنجاندن واحد درسی آداب در پزشکی دروس دانشجویان نشان از اهمیت بحث استدلال بالینی و تصمیم گیری در کنار دانش پزشکی دارد.

دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی پاسخگویی به نیازهای سلامت جامعه و بحث آموزش در عرصه سلامت را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به اینکه این موضوع جزو استانداردهای آموزش پزشکی عمومی است خاطرنشان کرد: هر دانشکده پزشکی موظف است حداقل یک مرکز آموزش در عرصه استاندارد برای دانشجویان فراهم کند تا آنها با واقعیت های نظام سلامت روبرو شوند. 

وی گفت: با توجه به این موضوع از این پس دانشجویان یک دوره ۶ ماهه را برای کارورزی و کارآموزی سپری خواهند کرد که فرصت بسیار ایده آلی برای کسب تجربه بالینی خواهد بود.

حیدرزاده افزود: به همین منظور کمیته ای تحت عنوان کمیته پزشکی عمومی دانشگاهها در دبیرخانه شورای پزشکی عمومی تشکیل شده است که بالغ بر ۲۵۲ نفر عضو هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی که نمایندگان ۶۶ دانشکده پزشکی هستند در این کمیته مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به طرح تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی و بسته آموزش پاسخگو، برنامه ملی آموزش پزشکی عمومی را در همین راستا ارزیابی کرد و بر پاسخگو بودن و در بستر جامعه بودن نظام آموزش پزشکی عمومی تاکید کرد.

دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی گفت: یکی از بسترهای مناسبی که جزء ماموریت های ویژه قطب ۱ و ۵ نظام سلامت است، بحث پزشک خانواده است که براین اساس دانشجویان در بخش هایی مانند کلینیک های پزشک خانواده و مراکز جامع خدمات سلامت که امکان آموزش در آنها فراهم است آموزش ببینند.

وی خاطرنشان کرد: ارتقاء نظام ارزشیابی هم از طریق افزایش تعداد آزمون های پیش کارورزی و علوم پایه به ۶ مورد در سال و گردآوری بانک سئوالات آزمون پیش کارورزی هم در دستور کار قرار دارد.


جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی