پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          10 اردیبهشت 1397 - 30 April 2018


معاون فرهنگی دانشگاه تهران از تهیه طرح رادیو فرهنگ دانشجویی خبر داد و گفت: این رادیو توسط دانشجویان فعالیت می کند.
به گزارش پرتال دانشگاهی به گزارش خبرنگار مهر، مجید سرسنگی ظهر امروز در نشست خبری در دانشگاه تهران گفت: طرحی در این دانشگاه تدوین شده است که بر اساس آن سخنرانی‌های ویژه‌ای در سطح دانشگاه برگزار خواهد شد.

وی افزود: برنامه داریم از ترم آینده تحصیلی هر ماه یک سخنرانی ویژه در دانشگاه تهران برگزار شود؛ به نحوی که این سخنرانی‌ها جریان‌ساز باشد.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: قرار است برای این سخنرانی‌ها از افراد شاخص ایرانی و غیرایرانی دعوت به عمل آید.

وضعیت دانشگاه‌ها در زمینه دخانیات بهتر از جامعه است

سرسنگی گفت: در حال حاضر وضعیت دانشگاه‌ها در خصوص مصرف دخانیات و مواد الکلی بسیار بهتر از جامعه است.

وی اظهار داشت: اما این روندی راضی‌کننده نیست و حتی اگر یک نفر از دانشجویان نیز مواد دخانی مصرف کنند، ما باید برای آن برنامه‌ریزی داشته باشیم.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران عنوان کرد: طرحی در این دانشگاه برای جلوگیری از مصرف مواد دخانی تدوین شده که امیدواریم طی چند ماه آینده آغاز شود.

اجرای طرح گفتگوی دانشجویان ایران و جهان در دانشگاه تهران

سرسنگی تصریح کرد: طرح گفتگوی دانشجویان ایران و جهان در دانشگاه تهران بر اساس نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی و آمریکایی تدوین شده است.

وی گفت: هدف از اجرای این طرح، فراهم‌سازی زمینه برای حضور دانشجویان و جوانان خارجی به ایران در قالب دوره‌های کوتاه مدت ۱۰ تا ۱۵ روزه است.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران افزود: بر اساس این طرح دانشجویان و جوانان کشورهای اروپایی و آمریکایی به ایران دعوت می‌شوند تا از نزدیک با فرهنگ و ارزش‌های دینی و پیشرفت‌های علمی کشور آشنا شوند.

سرسنگی اظهار داشت: امیدواریم این طرح از ترم تحصیلی آینده اجرایی شود.

وی از راه‌اندازی دبیرخانه حمایت از طرح‌های ویژه علمی و فرهنگی در دانشگاه تهران خبر داد و گفت: در این دبیرخانه از طرح‌های ویژه دانشجویان، حمایت‌های مالی و معنوی صورت می‌گیرد.

اجرای طرح جامع هدایت تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر

معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: برنامه داریم طرح جامع هدایت تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر را در این دانشگاه برگزار کنیم.

سرسنگی اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح، افزایش سطح علمی و آموزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر است.

وی از تدوین طرح جامع ورزش‌های همگانی در دانشگاه تهران خبر داد و گفت: این طرح در شورای عالی ورزش دانشگاه مطرح شده و پس از تصویب، اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: این دانشگاه در حوزه ورزش قهرمانی جایگاه خوبی دارد اما در زمینه ورزش همگانی باید تلاش‌های بیشتری انجام دهیم؛ البته اکثر دانشگاه‌های کشور با مشکل ورزش همگانی مواجه هستند.

سرسنگی از اجرای طرح ساماندهی امکانات ورزشی دانشگاه تهران در قالب یک نرم‌افزار خبر داد و افزود: بر اساس این طرح، دانشجویان می‌توانند فضاهای خالی ورزشی دانشگاه را مشاهده کرده و از آن استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در کوی دانشگاه تهران تنها دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری استقرار دارند و خوابگاه‌های دانشجویان کارشناسی در سطح شهر است که برنامه داریم بستری را فراهم کنیم تا دانشجویان کارشناسی خوابگاهی این دانشگاه بتوانند از نزدیک‌ترین امکانات ورزشی خوابگاه استفاده کنند.

راه‌اندازی سامانه مولتی‌مدیا دانشگاه تهران

معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: سامانه مولتی‌مدیا این دانشگاه حدود یک ماه آینده راه‌اندازی می‌شود.

سرسنگی تصریح کرد: این سامانه در بستر فضای مجازی است و در آن تولیدات فرهنگی و علمی دانشگاه قرار داده می‌شود.

وی اضافه کرد: به طور مثال جلسات دفاع پایان‌نامه‌های دانشجویان تصویربرداری خواهد شد و در این سامانه بارگذاری می‌شود. همچنین سخنرانی‌ها و برنامه‌های علمی نیز در این سامانه قابل مشاهده خواهد بود.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران با اشاره به راه‌اندازی رادیو فرهنگ در این دانشگاه گفت: به دنبال راه‌اندازی این رادیو هستیم که طرح آن، آماده و به هیأت رئیسه دانشگاه ارائه شده است.

سرسنگی اظهار داشت: تیم‌های دانشجویی در این رادیو فعالیت خواهند کرد و علاوه بر اطلاع‌رسانی برنامه‌ها، زمینه فرهنگ‌سازی نیز در این رادیو دنبال خواهد شد.

وی از اعطای طرح امتیاز به نشریات حرفه‌ای در این دانشگاه خبر داد و گفت: دانشگاه تهران دارای ۳۷۰ نشریه دانشجویی است که تعدادی از این نشریات به عنوان نشریات خوب علمی به شمار می‌رود.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران اضافه کرد: طرحی داریم که از دانشجویان ممتاز در این نشریات که به صورت حرفه‌ای فعالیت و اقدام به چاپ مقاله می‌کنند، امتیازات و تسهیلاتی را ارائه می‌دهیم.

سرسنگی از اجرای طرح «خبرنگار ـ دانشجو» نیز در دانشگاه تهران خبر داد و گفت: بر اساس این طرح از دانشجویان کمک خواهیم گرفت تا بتوانیم برنامه‌ها و اقدامات علمی و آموزشی دانشگاه را اطلاع‌رسانی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برای این طرح تاکنون ۶۰ دانشجو، انتخاب و آموزش‌های لازم به آنها داده شده است.

توجه به هویت ایرانی موجب تقویت شعار سال می‌شود

معاون فرهنگی دانشگاه تهران با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی گفت: برای رسیدن به این آرمان، باید هویت ایرانی مورد توجه قرار گیرد.

سرسنگی اضافه کرد: باید بتوانیم فرهنگ ایرانی اسلامی را تقویت کنیم که یکی از وظایف دانشگاه‌ها به شمار می‌رود.

وی اظهار داشت: نزدیک کردن طیف جوان به آرمان‌های انقلاب و نظام نیز از دیگر وظایف دانشگاه‌ها به شمار می‌رود، چرا که باید بستری فراهم شود تا دانشجویان و قشر جوان بتوانند در فعالیت‌های اجتماعی مشارکت بیشتری داشته باشند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: اگر نسل جوان یک کشور را از خود نداند و برای کشور خود فکر نکند، آن کشور موفق نخواهد بود؛ بنابراین در راستای منویات مقام معظم رهبری باید تلاش کنیم توجه به فرهنگ ایرانی اسلامی و مشارکت‌های اجتماعی در بین جوانان افزایش یابد.

سرسنگی تأکید کرد: دانشگاه تهران در سال جاری برنامه دارد که موضوع تقویت هویت ایرانی و اسلامی را در میان جوانان توسعه دهد.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی