پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          14 تیر 1397 - 05 July 2018


دانشگاه پیام نور به مطالب منتشر شده در برخی رسانه ها مبنی بر اخراج بیش از ۸۰۰ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه پاسخ داد.

به گزارش پرتال دانشگاهی به گزارش خبرگزاری مهر، دانشگاه پیام نور در جوابیه ای اعلام کرد: حقوق و مزایای افرادی که به عنوان دستیاران آموزشی در این دانشگاه مشغول فعالیت هستند، تعیین و پرداخت شده است و هیچ یک از آنان اخراج نشده اند.

در این جوابیه آمده است:

دانشگاه پیام نور، با گستره آموزشی و پژوهشی ملی و بین المللی از نظر تعداد اعضای علمی و رشته‌های حضوری و نیمه حضوری با حدود ۳۹۰۶ عضو علمی و حدود ۵۰۰ هزار دانشجو یکی از زیرنظام‌های اساسی وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری محسوب می‌شود.

حدود ۹۰۰ نفر با عناوین قراردادی، دستیار آموزشی و پیمانی مشروط در سنوات عمدتا بین سال‌های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۲ جذب شده اند.

اغلب این افراد بدون در نظر گرفتن شاخص‌های مرکز جذب اعضای علمی و حتی بدون طی مراحل گزینش عمومی شروع به کار و تدریس کرده اند.

با این وجود در طی سنوات ۹۳ به بعد با برگزاری بیش از ۴۰۰ ساعت جلسات فشرده با حضور بیش از ۱۰ عضو هیأت اجرایی جذب دانشگاه (به عبارتی ۴ هزار ساعت کار) اقدام به انجام استعلام‌های سه گانه عمومی و انجام مصاحبه‌های علمی تخصصی کرده است.

پرونده‌های این افراد تشکیل و تا کنون بیش از ۸۵ درصد از پرونده‌ها تعیین تکلیف و کمتر از ۱۵ درصد از پرونده‌ها علیرغم اینکه فرصت‌های مکرر به آنان داده شده، در حال تکمیل مدارک برای رسیدگی مجدد هستند.

به عبارتی، احکام کارگزینی بیش از ۴۳ درصد آنها صادر شده است.

برای حدود ۴۲ درصد از آنها با پیگیری‌های مستمر و ارایه توضیحات و توجیهات لازم از سوی هیأت اجرایی جذب اعضای علمی دانشگاه، مجوز لازم از هیأت امنا اخذ و در عین حال صدور احکام کارگزینی مشروط سالانه آنها انجام شده است.

پس از تأیید مرکز جذب اعضای علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری احکام کارگزینی پیمانی آنها صادر خواهد شد.

کمتر از ۱۵ درصد نیز در حال طی مراحل گزینش و یا اعطای فرصت جهت تکمیل مدارک هستند.

بنابراین، تا کنون احدی از این افراد اخراج نشده‌اند و علی‌رغم مشکلات و نقص مدارک، دانشگاه با مساعدت مالی و اعطای اعتبارات پژوهشی مناسب زمینه ارتقا آنان را فراهم آورده است.

تا کنون علی‌رغم اینکه دانشگاه با چالش‌های مالی مواجه بوده، تمام حقوق و مزایای آنها تأمین و پرداخت شده است و قراردادهای سالانه مربوطه نیز مطابق مقررات جاری و تحت نظارت مراجع ذیصلاح نظارتی صادر شده است.

به گزارش مهر، اخیرا اعلام شده بود، بیش از ۸۰۰ عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور که در واحدهای مختلف این دانشگاه در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند و از زمان آغاز همکاری آن‌ها نزدیک به ۱۰ سال می‌گذرد، حالا و در پی برخی تصمیم گیری‌های سخت گیرانه وزارت علوم در سرگردانی کامل به سر می‌برند؛ مدرسانی که به بهانه عدم صلاحیت در آستانه اخراج از دانشگاه قرار دارند.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی