پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          11 شهریور 1397 - 02 September 2018


معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: افرادی که از ابتدای سال ۲۰۱۹ مشغول تحصیل در دانشگاه های خارجی می شوند تا پایان تحصیل نمی توانند به دانشگاه های داخلی منتقل شوند.

به گزارش پرتال دانشگاهی به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر باقر لاریجانی در افتتاحیه شصت و پنجمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی پزشکی گفت: افرادی که از ابتدای سال ۲۰۱۹ برای تحصیل از ایران خارج می شوند تا آخر دوره تحصیل نمی توانند به داخل کشور منتقل شوند و پس از تحصیل اگر در دانشگاه معتبر تحصیل کرده باشند می توانند به کشور بیایند.

وی گفت: برنامه هایی برای حذف کنکور سراسری در مجلس شورای اسلامی بحث شده، وزارت بهداشت همانند سایر دستگاه ها تابع قوانین کشور است و این قوانین را با برنامه ریزی برای حفظ کیفیت آموزش اجرا می کند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: اقدامات متعددی طی چند سال گذشته در راستای تحول در آموزش علوم پزشکی انجام شده که بخشی از این اقدامات در راستای تحول آموزش دستیاری بوده است.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی از برنامه های وزارت بهداشت برای دستیابی به مرجعیت علمی سخن گفت و اظهار داشت: کشور ما ظرفیت های بسیار خوبی در آموزش تخصصی و فوق تخصصی دارد و می تواند با برنامه ریزی هدفمند به یک مرجع آموزش تخصصی در منطقه تبدیل شود.

وی از راه اندازی مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی سخن گفت و اظهار داشت: در این مرکز از ابتدای تأسیس در طی ۲ سال تعداد قابل توجهی طرح تحقیقاتی تصویب شده و در حال اجرا است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت بر لزوم پاسخگویی حوزه آموزش به نیازهای جامعه سخن گفت و بیان کرد: برآورد نیروی انسانی مورد نیاز نظام سلامت تا ۵ سال آینده برای تمام مقاطع از جمله مقطع تخصصی و فوق تخصصی انجام شده است.

وی از بازنگری برنامه آموزشی رشته های مختلف با همکاری دانشگاه ها و اعضای هیات های ممتحنه خبر داد و گفت: به مناطق آمایشی کشور این اختیار داده شده تا متناسب با نیازهای بومی خود بتوانند ۲۰ درصد برنامه های آموزشی را تغییر دهند.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی با اشاره به توسعه ماموریت گرایی در دانشگاه های علوم پزشکی، خاطرنشان کرد: ماموریت های روشنی باتوجه به ظرفیت های دانشگاهها و مناطق به آنها واسپاری شده و باتوجه به ماهیت این ماموریت ها که توسعه دانش در زمینه های مختلف است اعضای هیات های ممتحنه می توانند نقش چشمگیری در اجرای این ماموریت ها در کشور داشته باشند.

وی بر اهمیت ارتقای اخلاق حرفه ای در گروه های علوم پزشکی، خصوصا در مقاطع تخصصی و فوق تخصصی تاکید کرد و گفت: برنامه راهبردی توسعه اخلاق پزشکی کشور تدوین و ابلاغ شده است و کمیته ملی اخلاق در آموزش پزشکی به منظور برنامه ریزی برای توسعه اخلاق حرفه ای در بین دانشجویان علوم پزشکی ایجاد شده و در حال فعالیت است.

لاریجانی با اشاره به اقداماتی که در زمینه توسعه مجازی سازی در آموزش علوم پزشکی، گفت: درصدد هستیم تا دانشجویان در تمامی نقاط کشور بتوانند از درس های اساتید برجسته در دانشگاههای مادر استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ دانشگاه علوم پزشکی و ۲۱۵ بیمارستان آموزشی اعتباربخشی شده اند گفت: آموزش های تخصصی نیز در کشور باید اعتباربخشی شود و سعی کنیم به سمت انطباق بیشتر این آموزش ها با استانداردهای بین المللی حرکت کنیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت از استقبال داوطلبان کنکور برای تحصیل در رشته های علوم پزشکی سخن گفت و اظهار داشت: بحث هایی در مجلس شورای اسلامی برای تغییرات در کنکور سراسری شده است. وزارت بهداشت نیز همانند سایر دستگاهها تابع قوانین بالادستی کشور است و با همکاری این مراجع بالادستی برنامه ریزی های لازم را برای اجرای قوانین می کند.

وی از تقاضای تعداد زیادی از دانشجویان رشته های علوم پزشکی که در دانشگاههای خارجی مشغول به تحصیل هستند برای ورود به کشور و ادامه تحصیل سخن گفت و افزود: ما باتوجه به تغییرات ارزی تسهیلاتی برای افرادی که از قبل مشغول به تحصیل شده اند فراهم کرده ایم. 

لاریجانی افزود: با تصویب شورای عالی برنامه ریزی افرادی که از ابتدای سال ۲۰۱۹ برای تحصیل از ایران خارج می شوند تا آخر دوره تحصیل نمی توانند به داخل کشور منتقل شوند و پس از تحصیل اگر در دانشگاه معتبر تحصیل کرده باشند می توانند با ارزیابی های ویژه و کسب شرایط لازم وارد کشور شوند.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی