پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          22 شهریور 1397 - 13 September 2018


معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اولویت تامین خوابگاه برای دانشجویان کارشناسی و دکتری حرفه ای، گفت: عدم تعهد نسبت به ارائه خوابگاه به دانشجویان تحصیلات تکمیلی اعلام شده است.

به گزارش پرتال دانشگاهی به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر مهدی کدخدازاده معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره خوابگاه‌های این دانشگاه گفت: تامین خوابگاه برای دانشجویانی که مشمول قوانین اسکان هستند، ضرورت دارد. 

وی افزود: به علت کمبود ظرفیت خوابگاهی، دانشجویانی که مشمول قانون ارائه خوابگاه نیستند تنها در صورت وجود ظرفیت می توانند از ظرفیت های خوابگاهی استفاده کنند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یادآور شد: با توجه به اینکه طبق آئین نامه تامین خوابگاه برای دانشجویان کارشناسی و دکترای حرفه ای در اولویت است، لذا دانشگاه از طریق دفترچه راهنمای انتخاب رشته در کنکورهای سراسری و پذیرش دانشجو نیز، بر عدم تعهد نسبت به ارائه خوابگاه به دانشجویان دستیار و دکتری تخصصی (Ph.D) تاکید کرده است.

وی همچنین با استناد به ماده ۲۵ آئین نامه اسکان دانشجویان اذعان داشت: دانشجویان سنواتی در تمام رشته ها، دانشجویان مقاطع دکتری تخصصی (Ph.D) و رزیدنتی، مهمان، جابجایی و انتقالی از اولویت استفاده از خوابگاه برخوردار نیستند.

کدخدازاده با بیان اینکه براساس آیین نامه اسکان خوابگاهی، دانشگاه موظف است تنها در صورت داشتن امکانات لازم برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی شرایط اسکان خوابگاهی را فراهم کند، اظهار داشت: در چند سال گذشته مدیران قبلی دانشگاه برای تامین خوابگاه نسبت به اجاره دو خوابگاه اقدام کردند که اجاره این خوابگاه ها بار سنگینی برای دانشگاه ایجاد کرد.

وی گفت: حدود ۵ و نیم میلیارد در سال فقط هزینه اجاره این خوابگاه ها است که با اضافه کردن هزینه های جانبی سالانه حدود ۷ میلیارد تومان برای این دو خوابگاه هزینه می شود.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: دانشگاه در درجه اول نسبت به دانشجویانی که پس از کنکور، در مقطع کارشناسی و دکتری حرفه ای وارد دانشگاه می شوند متعهد است که آنها را در اولویت قرار دهد.
 
وی یادآور شد: بالطبع، دانشجویانی که نسبت به آن‌ها تعهد داریم در خوابگاه‌های تملیکی دانشگاه اسکان داده خواهند شد و تنها در صورتی که براساس اولویت، ظرفیت خوابگاهی مازادی داشته باشیم، به دیگر دانشجویان خوابگاه خواهیم داد.

کدخدازاده ادامه داد: با توجه به شرایط مالی موجود و براساس لغو قرارداد این دو خوابگاه، دانشگاه باید ابتدا تعهدات قانونی خود را پوشش دهد و هر دو خوابگاه ولیعصر و سرشار تخلیه شوند.

وی  درباره خوابگاه متاهلی این دانشگاه نیز گفت: در واقع ساختمان خوابگاه متاهلی دانشگاه، بسیار قدیمی است و بارها از آتش نشانی و شهرداری درخصوص ایمن نبودن این ساختمان اخطار گرفتیم و بنا داریم که این خوابگاه را تخلیه و بازسازی کنیم و پس از بازسازی کامل دانشجویان را اسکان دهیم، اما اینکه در آینده این خوابگاه در اختیار دانشجویان مجرد و یا متاهل قرار گیرد، هنوز قطعی نشده است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: با توجه به حمایت های ریاست دانشگاه، مقرر شد که برای دانشجویان متاهل دانشگاه، مبلغی را از طرف صندوق رفاه دانشجویان به عنوان ودیعه مسکن و به صورت وام تخصیص دهیم، تا گوشه ای از مشکلات دانشجویان مرتفع شود.

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در بحث خوابگاه و زیرساخت های آن با مشکلات بسیاری مواجه است و آخرین خوابگاهی که در این دانشگاه ساخته شده، مربوط به ۲۲ سال قبل است.

کدخدازاده افزود: در شرایط حاضر خوابگاه های موجود دانشگاه نیز، از شرایط مناسبی برخوردار نیستند و همین خوابگاه ها نیز، نیازمند بازسازی جدی هستند، اما شرایط مالی موجود این امکان را به ما نمی دهد که بتوانیم خوابگاه ها را بازسازی کنیم و یا اقدام به خرید خوابگاه جدید کنیم.

وی با اشاره به این موضوع که کمیته اسکان دانشگاه، از چند هفته پیش با برنامه ریزی های متعدد، اقدام به تشکیل جلسات، چینش و جانمایی افراد کرده است، اذعان داشت: دانشجویان ورودی جدید نگران اسکان خود نباشند و امیدواریم که بدون بروز مساله ای تمام ورودی های مهر ماه سال جاری را در خوابگاه ها اسکان دهیم.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی