پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          11 مهر 1397 - 03 October 2018


دانشگاه علوم پزشکی ایران در اقدامی ناگهانی فهرست دستیارانی که در آزمون دانشنامه کشوری حائز رتبه های برتر شده بودند را تغییر داد و در این تغییر نام دختر وزیر بهداشت حذف شد.

به گزارش پرتال دانشگاهی به گزارش خبرنگار مهر، آزمون دانشنامه تخصصی پزشکی ۱۵ شهریورماه ۹۷ با حضور بیش از ۳ هزار داوطلب در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد در حالی که گفته شده بود نتایج نهایی آزمون دانشنامه ۱۸ مهر اعلام می شود، دانشگاه علوم پزشکی ایران روز ۸ مهرماه فهرست دستیارانی که در آزمون دانشنامه کشوری حائز رتبه های برتر شدند را منتشر کرد.

در این خبر آمده بود که رئیس دانشکده پزشکی از این دستیاران برتر که دوران تحصیل خود را در دانشگاه علوم پزشکی ایران گذرانده اند قدردانی کرد.

این در حالی است که هنوز نتایج نهایی از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام نشده است.

در این میان نام دکتر «مریم قاضی زاده هاشمی» که پیش از این به دلیل تفاوت نمره های کتبی و شفاهی اش در آزمون دانشنامه، خبر ساز شده بود نیز در کنار سه دستیار دیگر به عنوان نفرات برتر آمده بود.

موضوع از آنجا آغاز شده بود که نمره کتبی و شفاهی مریم قاضی زاده هاشمی (دختر وزیر بهداشت) در این آزمون با حاشیه هایی همراه شد. تصویری از نتایج این آزمون منتشر شده است که نشان می دهد دختر وزیر بهداشت در میان ۱۰ درصد اول دوره ۶۵ دانشنامه تخصصی در رشته روانپزشکی و در ردیف هشتم قرار گرفته است.

در این فهرست «مریم قاضی زاده هاشمی» با نمره آزمون کتبی ۱۲۲ و نمره آزمون شفاهی بالاتر یعنی ۱۳۶.۸۲۵ و نمره نهایی ۱۲۶.۹۴۲ در رده هشتم قرار گرفت و در فضای مجازی پرسش هایی با این موضوع که آیا واقعا اساتید به صرف توانمندی فرد نمره شفاهی را داده اند یا می دانسته اند که نامبرده دختر وزیر است و این نمره را گرفته، مطرح شده است.

منتقدان تاکید کرده اند که «چطور انتظار دارید باور کنیم شما و همکارانتان هیچ فرقی بین فرزند وزیر و دیگران نگذاشته اید و هیچ فشاری هم برای نمره دادن بر شما نبوده است؟» و «چه تضمینی وجود دارد که در آزمون های شفاهی، عدالت رعایت می شود؟» دکتر نوربالا دبیر هیات بورد روانپزشکی وزارت بهداشت اما این موضوع را رد کرد و گفت اساتید تحت فشار نبوده اند.

با این وجود، دانشگاه علوم پزشکی ایران در هشتم مهرماه ۹۷ اسامی ۱۰ درصد اول دانشنامه تخصصی سال ۹۷ دانشگاه علوم پزشکی ایران را به تفکیک رشته ها منتشر کرد که در این میان نام «مریم قاضی زاده هاشمی» نیز به چشم می خورد ولی ناگهان در ویرایش جدید اسامی تغییر کردند و نام دختر وزیر بهداشت و رشته روانپزشکی نیز حذف شد!

تصاویر زیر دو فهرستی را نشان می دهد که از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران در یک روز منتشر شده است.

تصویر اولیه فهرست نفرات برتر

تصویر بعدی پس از تغییر و ویرایش

اسامی دستیاران رتبه برتر که در ویرایش جدید اعلام شده است به شرح زیر است :

رشته بیهوشی: دکتر سعید امنیتی

رشته داخلی: دکترامیرحسین میرحسینی

رشته پزشکی اجتماعی: دکتر ارغوان حاج شیخ الاسلامی

رشته پزشکی ورزشی: دکتر احمد نظری

رشته طب سالمندی: دکتر ژاله زندیه

رشته ارتوپدی: دکتر مهدی محمدپور

رشته کودکان: دکتر گلناز قره باغی

رشته طب فیزیک و توانبخشی: دکتر ناصح یوسفی

رشته طب کار: دکتر سمیه باقری کلایه

رشته جراحی مغز و اعصاب: دکتر حسام راحتلو

رشته گوش وحلق وبینی: دکتر یاسر نصوری

رشته قلب و عروق: دکتر محمد اسماعیل زنگنه فر  

رشته طب اورژانس: دکتر رسول صالح پور



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی