پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          20 آذر 1397 - 11 December 2018


مدیرکل دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشنامه فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی که مدارک کاملی ارائه کنند، در کمتر از یک هفته صادر می‌شود.

به گزارش پرتال دانشگاهی به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد، محمد عابدی، مدیرکل دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد با اشاره به اقدامات این اداره کل در یک سال گذشته، اظهار داشت: سال گذشته اعلام شد اداره کل دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی به سمتی برود که صدور دانشنامه فارغ‌التحصیلان بروز شود و اکنون می‌توانم بگویم قولی که سال گذشته داده بودیم عملی شده و دانشنامه فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی از زمان ورود به این اداره کل و در صورت کامل بودن مدارک در کمتر از یک هفته صادر می‌شود.

وی ادامه داد: فرآیند صدور دانشنامه در سازمان مرکزی بروز است و به محض ارسال مدارک به اداره کل دانش‌آموختگان، مراحل بررسی پرونده و صدور دانشنامه انجام می‌شود.

صدور بیش از ۶۰۹ هزار دانشنامه تائید شده از سال ۹۶
مدیرکل دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۳۹۶ تا ۳۱ شهریور امسال، ۶۰۹ هزار و ۵۵۶ دانشنامه تائید شده از سوی این اداره کل صادر شده است، گفت: یکی از طرح‌هایی که برای تسریع در صدور دانشنامه فارغ‌التحصیلان در دستور کار است، حذف روند فیزیکی ارسال مدارک است که چرخه کاری زمان بری دارد، به طوری که برای صدور مدارک قطعی دانش‌آموختگان، ابتدا پرونده تحصیلی دانشجو پس از بررسی در دانشکده مربوطه به اداره کل دانش‌آموختگان واحد ارسال شده و پس از بررسی مجدد، مدرک موقت برای دانشجو صادر می‌شود. برای صدور دانشنامه هم پرونده دانشجو از طریق دبیرخانه واحد به دبیرخانه سازمان مرکزی ارسال و پس از آن به اداره کل دانش‌آموختگان ارجاع داده می‌شود. این اداره کل هم پس از صدور دانشنامه، اصل مدرک را از طریق دبیرخانه سازمان به واحد مبدا ارسال می‌کند و دانشجو با مراجعه به واحد دانشگاهی خود دانشنامه را دریافت می‌کند.

عابدی با بیان اینکه علاوه بر بروز شدن صدور دانشنامه فارغ‌التحصیلان، درخواست ریزنمرات دانشجویان نیز بروز ارائه می‌شود، گفت: این در حالی است که پیش از این صدور ریزنمرات برای مراجعه کنندگان وقت‌گیر بود و روزانه در سه نوبت صادر می‌شد، دانشجویان پس از مراجعه به سازمان مرکزی برای دریافت ریز نمرات خود باید در یکی از این سه نوبت ریزنمرات خود را دریافت می‌کردند.

وی با بیان اینکه تکریم ارباب رجوع یکی از اصولی است که بر تحقق آن تاکید داریم، خاطرنشان کرد: اکنون رسیدگی به درخواست ریزنمرات برای افرادی که درخواست حضوری و البته ضروری دارند، در سه نوبت حذف شده و هر زمان از ساعت کاری متقاضیان به اداره کل فارغ‌التحصیلان مراجعه کنند، حداکثر ظرف مدت ۳۰ دقیقه ریزنمرات آنان صادر می‌شود.

عابدی با اشاره به برنامه‌های اداره کل دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی برای تسریع در انجام امور فارغ‌التحصیلان، اظهار داشت: روند بررسی تا ارسال و صدور دانشنامه‌ها پروسه زمان‌بری است که می‌توان با مکانیزه کردن آن، همه این مراحل را از طریق اتوماسیون امن و محرمانه اداری انجام داد و در کمترین زمان به دانش‌آموختگان خدمت‌رسانی کرد. با توجه به برنامه جامع فناوری اطلاعات حوزه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی و راه اندازی سامانه جامع ساجد، سامانه دانش آموختگان نیز در همین مجموعه راه اندازی خواهد شد.

حذف صدور مدرک موقت فارغ‌التحصیلان برای دانش‌آموختگان واجد شرایط
مدیرکل دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه حذف صدور مدرک موقت فارغ‌التحصیلان برای دانش‌آموختگان واجد شرایط در دستور کار این اداره کل گرفته، تصریح کرد: حذف مدرک موقت برای دانش‌آموختگان علاوه بر اینکه باعث می‌شود دانشنامه فارغ‌التحصیلان در کوتاه‌ترین زمان صادر شود، صرفه‌جویی چند صد میلیون تومانی نیز برای دانشگاه در بر خواهد داشت.

ایجاد سامانه جامع دانش‌آموختگان در دستور کار اداره کل دانش‌آموختگان
این مسئول دانشگاهی ایجاد سامانه جامع دانش‌آموختگان را یکی از برنامه‌های جدی اداره کل دانش‌آموختگان عنوان کرد و افزود: از سال گذشته و پیش از آن، طرح اولیه این سامانه نوشته شد و در این دوره جدید به صورت ویژه جزئیات این سامانه بررسی شده است. اجرای این سامانه میلیارد‌ها تومان صرفه‌جویی برای دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال خواهد شد.

مدیرکل دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی درباره خدمات و مزایای این سامانه، گفت: از صفر تا صد کار‌هایی که به صورت حضوری و فیزیکی در اداره کل دانش‌آموختگان انجام می‌شود، در سامانه جامع دانش‌آموختگان اجرایی خواهد شد. به عنوان نمونه برای استعلام از دانشنامه، دیگر نیاز به نامه‌نگاری یا حضور متقاضی نیست و درخواست کننده می‌تواند استعلام خود را با انجام و اعلام درخواست ثبت در سامانه جامع شروع کند و با این کار استفاده از کاغذ و ارسال و پست نامه‌ها حذف شده و کار‌ها با سرعت و امنیت بیشتری انجام می‌شود.

درآمدزایی و صرفه‌جویی از محل راه‌اندازی سامانه جامع دانش آموختگان
وی با بیان اینکه اداره کل دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی طرح‌های زیادی دارد که در صورت اجرایی شدن آن‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان درآمدزایی و صرفه‌جویی برای دانشگاه خواهد داشت، افزود: یکی از این طرح‌ها که در حوزه آموزش مصوب و در حال پیگیری است، در کنار راه‌اندازی سامانه جامع، ایجاد دارالترجمه رسمی در سازمان مرکزی است. از سال گذشته تا پایان شهریورماه امسال اداره کل دانش‌آموختگان برای بیش از ۴۴ هزار نفر ریزنمرات صادر کرده و می‌توان گفت سالانه هزاران دانش‌آموخته دانشگاه آزاد اسلامی با مراجعه به اداره کل دانش‌آموختگان ریزنمرات خود را برای ارسال به دانشگاه‌های خارج از کشور دریافت و پس از ترجمه آن در دارالترجمه‌های رسمی، ریزنمرات به دانشگاه مقصد ارسال می‌کنند. با ایجاد دارالترجمه در دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر تسریع در روند کاری دانشجویان، مزیت‌های دیگری نیز متوجه دانشگاه خواهد شد.

مدیرکل دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: سامانه جامع دانش‌آموختگان در این بخش هم می‌تواند کمک فراوانی به فارغ‌التحصیلان داشته باشد. به عنوان مثال شخصی که در شیراز ساکن است دیگر نیاز نیست برای دریافت ریزنمرات خود به سازمان مرکزی و دارالترجمه مراجعه کند و چند روز برای دریافت ریزنمرات وقت بگذارد، بلکه می‌تواند در منزل یا محل کار خود با مراجعه به سامانه جامع دانش‌آموختگان و واریز هزینه مربوطه، اصل ریزنمرات و نسخه ترجمه شده رسمی آن را بدون مراجعه حضوری و در شهر خود دریافت کند.

عابدی با بیان اینکه در یک سال و نیم گذشته ۶۱۰ هزار دانشنامه تائید شده از سوی اداره کل دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی صادر شده است، گفت: یکی دیگر از پیشنهاد‌هایی که برای ایجاد تحول در اداره کل دانش‌آموختگان مدنظر داریم، صدور دانشنامه‌های جدید با نماد‌های اسلامی ایرانی، لایه‌های امنیتی بالا و قابلیت‌های بروز است. یکی دیگر از طرح‌هایی که برای دانشنامه‌های جدید دانشگاه آزاد اسلامی داریم، ۲ زبانه شدن آنهاست که با این کار همه دانشنامه‌ها با زبان فارسی و انگلیسی صادر می‌شود تا دانش‌آموختگان دیگر نیاز به ترجمه انگلیسی مدرک تحصیلی خود نداشته باشند.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی