پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          05 دی 1397 - 26 December 2018


دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با اشاره به تنزل ۴ رتبه‌ای ایران در شاخص سهولت کسب و کارها گفت: ایران در این شاخص از رتبه ۱۲۴ به ۱۲۸ تنزل پیدا کرده است.

به گزارش پرتال دانشگاهی به گزارش خبرنگار مهر، منصور کبگانیان در حاشیه جلسه یکصد و سیزدهم شورای ستاد راهبردی اجرای نقشه جامع علمی کشور با ارائه گزارشی اعلام کرد: در این جلسه ضمن ارائه گزارش علم و فناوری، شاخص‌های مرتبط با «علم و فناوری» و همچنین «سهولت کسب‌وکارها برای فارع التحصیلان دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان» مطرح و ارزیابی شدند.

رشد شاخص های علم و فناوری

وی با بیان اینکه در شاخص‌های علم و فناوری رشد داشته ایم افزود: درحالی در شاخص های علم و فناوری رشد داشته ایم که در شاخص‌های سهولت کسب و کارها تنزل رتبه یافته ایم که این امر یک هشدار جدی برای ما است.

دبیر ستاد راهبردی اجرای نقشه جامع علمی کشور خاطرنشان کرد: رتبه ایران در سال ۲۰۱۸ در شاخص‌های سهولت کسب و کار ۱۲۴ بوده که این عدد رتبه مناسبی برای کشور نیست ولی در سال ۲۰۱۹ با ۴ رتبه تنزل به رتبه ۱۲۸ رسیده است.

کبگانیان به شاخص‌های سهولت کسب و کار اشاره کرد و افزود: این شاخص‌ها شامل مواردی چون سهولت اخذ مجوز، سهولت تعطیل کردن شرکت‌ها، ورشکستگی شرکت‌ها، تعداد پرسنل، مالیات و حقوق مالکیت فکری است که کشور به غیر از برخی شاخص‌های خرد در اکثر این شاخص‌ها تنزل داشته است.

بررسی اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی

دبیر ستاد راهبردی اجرای نقشه جامع علمی کشور بررسی اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی را از دیگر موضوعات مطرح در این جلسه عنوان کرد و افزود: در جلسات قبل ستاد دستگاه‌های مختلف گزارش‌های خود را در این حوزه ارائه کردند و در این جلسه از وزارتخانه کار، تعاون و رفاه اجتماعی و مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری دعوت کردیم تا هر کدام گزارش‌های خود را در این حوزه ارائه دهند.

کبگانیان یادآورشد: با توجه به آمارهای ارائه شده از سوی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، بر توجه بیشتر به مشاغل مهارتی و ضرورت متناسب سازی حقوق و دستمزدها تاکید شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه از وزارت کار درخواست شد تا راهبردهای خود را در این زمینه ارائه دهد، خاطر نشان کرد: از سوی مرکز همکاری پیشرفت و تحول گزارشی در زمینه تناسب اشتغال با رشته تحصیلی ارائه شد، بر اساس گزارش ارائه شده برخی از افراد تحصیلکرده در حوزه‌هایی به غیر از رشته تحصیلی خود مشغول به فعالیت هستند که این امر از نظر ما اتلاف هزینه است.

وضعیت خوب اشتغال دیپلمه ها /بیکاری زیر ۲ درصد دکتری تخصصی

کبگانیان خاطرنشان کرد: براساس آمارهای ارائه شده وضعیت اشتغال افراد در حال حاضر در مقطع دیپلم بهتر از سایر مقاطع است حداقل آنها توقع کمتری دارند افرادی که فارغ التحصیل دانشگاه ها هستند بیشتر توقع دارند در شغل مناسب حضور داشته باشند. البته در دکتری تخصصی نیز بیکاری زیر ۲ درصد است همه جمع بندی نهایی خواهد شد.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی