پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          08 دی 1397 - 29 December 2018


معاون علمی فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه بیش از ۱۴۰۰ خدمت به استارت‌آپ‌ها ارائه می‌شود، گفت: مجموعه کتابی با ۷ برنامه مختلف برای پرهیز استارت آپ‌ها از ارائه پروژه‌های تکراری تدوین شده است.

پرتال دانشگاهی به نقل از سورنا ستاری معاون علمی فناوری ریاست جموری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به اینکه جدیدا مجموعه کتابی از سوی معاونت علمی منتشر شده است، اظهار کرد: مجموعه کتابی با ۷ برنامه مختلف در حوزه‌های آلودگی هوا، محیط زیست، خدمات بهداشتی، اصلاح مسائل اجتماعی و ... تدوین و به استارت‌آپ‌ها معرفی کرده‌ایم تا استارت آپ‌ها به جای کار در حوزه‌های تکراری در این حوزه‌ها کار کنند. 

وی ادامه داد: از حوزه‌های تکراری، استارت آپ موفقی خارج نمی‌شود و آن‌هایی که در ابتدا کارکرده و سرمایه گذاری کرده‌اند موفق هستند، اما بقیه کسانی که پیرو بوده و با الگوگیری از گذشته در حال راه اندازی کسب و کار جدید هستند موفقیت کمتری به دست می‌آورند.

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری افزود: ما در حوزه استارت آپی باید محیط مناسبی را آماده کنیم، این محیط راجع به تمام کسانی است که در این اکوسیستم فعالیت می‌کنند.

ستاری تصریح کرد: حمایت‌های مالی ما باید محدود باشد به طوری که فقط استارت آپ‌ها بتوانند از سرمایه گذاران خطرپذیر برای توسعه خود استفاده کنند، ولی باید محیطی داشته باشند که در این محیط شکوفا شوند.

وی با تاکید بر ایجاد یک محیط مناسب، تاکید کرد: محیط مناسب یعنی بحث‌های مالیاتی، کمرگی، بیمه، خدمات کسب و کار حل و رفع شود تا هزینه‌های آن‌ها پایین بیاید، همچنین محل کسب و کارشان بخش‌هایی است که عمدتا با سرمایه گذاری بخش خصوصی حل می‌شود.

ستاری گفت: ما بیش از ۱۴۰ خدمت به شرکت‌های دانش بنیان ارایه می‌دهیم که در حوزه‌های متعدد وجود دارد. ممکن است که فقط این بحث باشد که ما بخواهیم با حمایت مالی این شرکت‌ها را توسعه دهیم، اما بحث اصلی ما محیط کسب و کار است وقتی محیط درست شود استارت آپ‌ها از همین محیط حمایت مالی را جذب کنند و در واقع آن ۱۴۰ خدمتی که ارایه می‌شود همه در راستای این است که ما بتوانیم محیط مناسبی داشته باشیم تا یک جوان بتواند کسب و کار خود را راه بیندازد.

وی افزود: عناصر مختلفی وجود دارد که این محیط را می‌سازد و در ابتدا قوانین و مقررات باید اصلاح شود. اینکه استارت آپ با شکایت یک شرکت و یا بخش دولتی فیلتر شده یا جلوی کسب و کارش گرفته نشود، این‌ها ضوابط قانونی می‌خواهد که باید درست شود.

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: مسئله بعدی حمایت‌های مالی است که بخشی از آن به صورت وام و بخش دیگر آن توسعه بازار بورس است تا این استارت آپ‌ها بتوانند بخشی از خدمات خود را در بورس عرضه کنند.
 
وی تصریح کرد: بحث‌ دیگری که در توسعه بازار باید اتفاق بیوفتد، دسترسی به منابع انسانی مناسب است، در واقع شرایطی باشد تا  این استارت آپ‌ها بتوانند آدم‌های درست را در سیستم خود جذب کنند، همچنین دسترسی به محیط کسب و کار مناسب که شامل مواردی مثل بیمه و مالیات، تمام عناصری است که محیط کسب و کار را می‌سازد.

ستاری گفت: ما در حوزه دانش بنیان توانسته‌ایم یک محیط کسب و کار مناسب برای شرکت‌ها ایجاد کنیم، بحث فقط حمایت مالی نیست خیلی از این شرکت‌ها حمایت مالی به این شکل را نیاز ندارند بحث مالی همیشه در توسعه یک شرکت در رده فاکتور پنجم و ششم قرار دارد و دسترسی به محیط از همه چیز مهمتر است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: اینکه بچه‌های ما در ایران نمی‌توانند پیشرفت کنند، ولی در خارج از کشور پیشرفت می‌کنند به خاطر محیطی مناسب کسب و کار است که آنجا به وجود می‌آورند.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی