پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          23 دی 1397 - 13 January 2019


رئیس دانشگاه پیام‌نور در خصوص حذف تکمیل ظرفیت در دانشگاه پیام‌نور با توجه به سیاست وزارت علوم گفت: تلاش خواهیم کرد که تکمیل ظرفیت نداشته باشیم.

به گزارش پرتال دانشگاهی به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، زمانی، رییس دانشگاه پیام نور در نشست خبری که در محل سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، در خصوص وضعیت جذب اعضای هیات علمی مشهور و دستیار علمی این دانشگاه گفت: این افراد حدود ۹۰۰ نفر بودند که عمدتا در سال‌های ۸۸ تا ۹۲ جذب دانشگاه پیام نور شده بودند؛ با این وجود باید کار پذیرش وجذب آن‌ها در آن سال‌ها انجام می‌شد، اما این کار صورت نگرفت؛ با این وجود سال گذشته پرونده تمام این افراد در دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت و تعیین تکلیف نهایی شدند، اما برای این که احکام آن‌ها صادر شود باید یک مرحله دیگر را در هیات جذب وزارت علوم طی کند.
 
وی با بیان اینکه ۱۵۰ نفر از افراد باقیمانده از اعضای هیات علمی مشروط هفته قبل در هیات عالی وزارت علوم تعیین تکلیف شدند افزود: افراد باقیمانده در مجموع ۴۰۰ نفر بودند که با تعیین تکلیف ۱۵۰ نفر از آن‌ها حدود ۲۴۰ نفر دیگر در نوبت بررسی هیات جذب قرار گرفتند که امیدواریم تعیین تکلیف شوند. البته تعدادی از این افراد یا بازنشسته شدند یا مشکلات خاص خود را داشتند که یک فرصتی را در اختیار آن‌ها گذاشتیم تا بتوانند کارنامه پژوهشی خود را ارتقا دهند.

زمانی با بیان اینکه حذف آزمون‌های کاغذی در پیام نور با هدف صرفه جویی و دقت اجرا می‌شود، تصریح کرد: نزدیک به ۱۴۰ هزار آزمون نفر الکترونیکی به مجموعه آزمون‌های الکترونیکی این دانشگاه افزوده شده است؛ با این وجود سرعت دانشگاه در برگزاری این آزمون‌ها خوب بوده از این رو امیدواریم مابقی آزمون‌ها نیز در آینده الکترونیکی شوند.

رییس دانشگاه پیام نور با اشاره به اینکه از حدود ۳ میلیون نفر آزمون نفر این دانشگاه بیش از ۵۰۰ هزار آزمون نفر به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، تصریح کرد: باید هر ترم ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار آزمون نفر به آزمون‌های الکترونیکی این دانشگاه افزوده شود.

وی همچنین در خصوص حذف تکمیل ظرفیت در دانشگاه پیام نور با توجه به سیاست وزارت علوم تصریح کرد: این موضوع سال گذشته هم مطرح بود، ولی با توجه به اینکه برخی زیرنظام‌ها آن را رعایت نکردند عملی نشد، ولی وزارت علوم از هم اکنون اعلام کرده سال آینده تکمیل ظرفیت وجود نخواهد داشت، ولی ما هم تلاش خواهیم کرد که تکمیل ظرفیت نداشته باشیم.

زمانی در خصوص عضویت یکی از اساتید این دانشگاه (مصطفی ملکی) به عنوان هیات علمی به صورت همزمان در دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد گفت: وقتی که این موضوع در رسانه‌ها مطرح شد ما بلافاصله دستور بررسی دادیم که مشخص شد خوشبختانه این فرد هیچ گونه ارتباط استخدامی با دانشگاه پیام نور ندارد و عضو هیات علمی دانشگاه دیگری است.

رییس دانشگاه پیام نور همچنین در خصوص ادغام دانشگاه پیام نور و دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: بحثی که از طرف مقام عالی وزارت در خصوص ادغام مطرح شد مربوط به ادغام واحد‌های کوچک پیام نور در خودشان بوده است.

وی همچنین در خصوص منطقه‌ای شدن دانشگاه پیام نور گفت: در این راستا دبیرخانه‌ای را در سطح کشور تشکیل داده ایم تا اطلاعات زمینه را برای اینکه بتوانیم کار ساماندهی را انجام دهیم جمع آوری کنند. در هر حال فقط بحث ساماندهی ساختار مطرح نیست و بحث ساماندهی مراکز و رشته‌ها را نیز پیش رو داریم.

زمانی با بیان اینکه در پذیرش سال جاری دانشگاه پیام نور به خوبی عمل شد و کاهشی را که سال گذشته با آن مواجه بودیم از بین رفت اظهار کرد: هم رشته‌ها و هم مراکز و ساختار دانشگاه پیام نور نیازمند ساماندهی است و در این راستا با بخش‌های مختلف مانند معاونت پژوهشی وزارت علوم، دانشگاه فنی و حرفه‌ای و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هماهنگ هستیم تا مراکزی را که فکر می‌کنیم می‌تواند در جهت خاصی ساماندهی شوند آن‌ها را ساماندهی کنیم.

رییس دانشگاه پیام نور اظهار کرد: درست است که ما در حال ساماندهی دانشگاه پیام نور هستیم، اما معنای این ساماندهی حتما ادغام و تغییر ماموریت نیست، چون ما در خیلی از جا‌ها ساماندهی را با هدف تقویت مراکز دنبال می‌کنیم. مثلا اگر یک مرکز در یک منطقه استراتژیک و یا محروم قرار گرفته ما خود را ملزم می‌دانیم که این مرکز را در جهت ساماندهی تقویت کنیم و این کار نیز براساس خصوصیات استانی، مرکز و مسائل اجتماعی که وجود دارد انجام می‌دهیم.

وی اظهار کرد: معتقدیم پیش از هر کاری باید مطالعات صورت بگیرد و بهترین روش و امکان برای ساماندهی هر مرکز به کار گرفته شود بنابراین معنای ساماندهی به هیچ وجه تعطیلی و ادغام مراکز نیست، اما ممکن است که بحث تغییر ساختار و ماموریت درجهت تقویت مطرح شود پس آن بحث منطقه‌ای شدن که مطرح شده اگر چه از الزامات قانونی وزارت علوم است، اما تا ما اطلاعات را جمع آوری نکنیم نمی‌توانیم کاری را انجام دهیم بنابراین ما هیچ قدم عملی برای منطقه‌ای شدن برنداشته ایم، چون هنوز مصوب نشده است.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی