پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          09 بهمن 1397 - 29 January 2019


رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای از آغاز اجرای طرح بازنگری سرفصل های درسی و به روز رسانی منابع درسی این دانشگاه با رویکرد شایستگی محوری از مهر ۹۸ خبر داد.

به گزارش پرتال دانشگاهی به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه فنی و حرفه ای، ابراهیم صالحی عمران افزود: دانشگاه فنی و حرفه ای دارای بیش از ۱۷۰ هزار دانشجو، هزار کادر آموزشی و ۲۰ هزار مدعو و نیز دربرگیرنده پراکندگی جغرافیایی و تعدد مراکز است که این شرایط ضرورت یکسان سازی و استانداردسازی منابع درسی و ارزشیابی را دو چندان می کند.

وی با تاکید بر اینکه منابع درسی این دانشگاه باید بومی نظام آموزشی و در ارتباط مستقیم با نیازهای صنعت و بنگاه های اقتصادی باشد، افزود: یکی از برنامه های دانشگاه که به واحدهای زیرمجموعه ابلاغ شده نیز تدوین منابع درسی بومی در کنار بازنگری سرفصل های تمام رشته هاست.

صالحی عمران افزود: متاسفانه برخی از منابع درسی دانشگاه فنی و حرفه ای نظری است و با نیاز دانشجویان مهندس حرفه ای و تکنیسین تطابق ندارد. به عبارت دیگر دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای منابع دانشگاه های دیگر کشور را مطالعه می کنند و دروس فعلی با رسالت های خاص این دانشگاه منافات دارد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۷ مطالعات جامع برای بازنگری منابع درسی دانشگاه فنی و حرفه ای آغاز شده است، گفت: این موضوع یکی از خواست های اصلی اعضای هیات علمی و نیز صاحبان بنگاه های اقتصادی بوده و با مشارکت صاحبنظران و متخصصان صنعت و اقتصاد در این زمینه مطالعه و نقشه راه نیز ترسیم شده است.

صالحی عمران با بیان اینکه از مهر ۹۸ نخستین کتاب های درسی و آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای با رویکرد شایستگی محوری و اولویت ۲۵ کتاب پرمخاطب ارایه و سپس در بازه زمانی سه ساله تمام منابع بهینه سازی می شود، افزود: دانشجوی فنی و حرفه ای باید در منابع درسی خود به کاربرد ملموسی از مطلب در صنعت برسد و نمونه ها و آزمایش ها برایش ملموس و کاربردی باشد.

رییس  دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: در کتاب های به روز رسانی شده مثال ها کاربردی هستند و حتی طراحی آزمایش ها با رویکرد بومی و استفاده عملی است.

وی با بیان اینکه برای به روز رسانی کتاب های دانشگاه فنی و حرفه ای از استادان این دانشگاه که در زمره مولفان برتر کشور هستند و نیز ظرفیت های برون دانشگاهی و بویژه از صنعت  استفاده می شود، گفت: در این راستا شورای انتشارات دانشگاه شکل گرفته و در این طرح معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه، مدیران ارتباط با صنعت، واحد برنامه ریزی درسی، اعضای هیات علمی و صاحبنظران حوزه تالیف و ترجمه مشارکت دارند.

وی ادامه داد: کتب ها فرایند داوری جامع را طی می کنند و از ظرفیت صاحبان صنایع و بنگاه های اقتصادی، خیران وچاپخانه های دولتی و دانشگاهی نیز برای کاهش هزینه نشر کتاب و  پایین آمدن قیمت کتاب برای دانشجو استفاده می شود.

صالحی عمران همچنین از رویکرد دانشگاه فنی و حرفه ای به سوی تولید نرم افزارهای آموزشی تحت وب خبر داد و افزود: اکنون تعدادی از آموزشکده های فنی و حرفه ای در حال تهیه شبیه سازهای سیستم های صنعتی هستند که گامی موثر در آموزش اثربخش به دانشجویان به حساب می آید.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی