پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          11 بهمن 1397 - 31 January 2019


جستجوگر فارسی «نما» قدرتمندترین جستجوگر در زبان فارسی است که با سرچ هوشمند حتی آدرس‌های غلط را تصحیح و به کاربر ارائه می‌کند.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، رضا زرنوخی مدیرعامل صندوق مالی توسعه تکنولوژی ایران در نشست خبری که به مناسبت رونمایی از پلتفرم جستجوگر فارسی «نما» ظهر امروز برگزار شد؛ اظهار کرد: از آنجا که  پلتفرم نقشه و جستجو مهم است، به همین دلیل مجموعه صندوق مالی توسعه تکنولوژی تصمیم گرفت تا بر روی این اپلیکیشن سرمایه گذاری کند.
 
وی افزود: شاید ممترین دلیلی که باعث شد روی این پروژه سرمایه گذاری کنیم، این است که پلتفرم نما ماهیت اجرایی و پیاده‌سازی ریسکی دارد یعنی رویکرد ریسک‌پذیری دارد. کنسرسیوم ما با محوریت صندوق جسورانه آرمانی اقدام به سرمایه‌گذاری کرده است.
 
زروخی سرمایه گذاری در این حوزه را مهم ارزیابی کرده و ادامه داد: کلیدی بودن موضوع نقشه از سویی و از طرف دیگر نوسانات دلار، باعث شده تا این سرمایه‌گذاری دارای مزیت باشد. متاسفانه در شرایط تحریم شرکت‌های نوپا و استارت‌آپیبه دلیل عدم حمایت از سوی بخش‌های دولتی بیشترین آسیب را می‌بینند و ما باید با سرمایه گذاری بخشی از این خسارات را جبران کنیم.

مدیرعامل صندوق مالی توسعه تکنولوژی ایران تصریح کرد: بسیاری از نیروهای تحصیل کرده در اکوسیستم استارت‌آپی فعالیت می‌کنند، اما هزینه آن قابل مقایسه با هلدینگ‌ها نیست و بیشتر هزینه‌ها صرف توسعه زیرساخت‌ها می‌شود. ما برای این پروژه نزدیک به ۱۸ میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم که بخش عمده آن برای توسعه زیرساخت بوده است و باید این جسارت را داشته باشیم و بستر فرهنگ استفاده از محصولات داخلی را فراهم کنیم.
 

در ادامه این نشست محمدرضا فیروزآبادی، بنیانگذار و مدیرعامل نما در نشست خبری مراسم رونمایی از این پلتفرم اظهار کرد: امروز شاهد نتیجه هشت سال تلاش خود هستیم و سرویس جدیدی از نقشه نما یا ژئوکدینگ ارائه خواهیم کرد.
 
وی در توضیح و تعریف ژئوکدینگ گفت: ژئوکدینگ همان سرچ روی نقشه است که آدرس توصیفی را به موقعیت جغرافیایی تبدیل می‌کند و امروزه در بخش‌هایی همچون جستجو کردن آدرس در کسب و کار‌های آنلاین، حمل و نقل‌ها، یا مراکز تلفنی مانند پلیس و اورژانس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فیروزآبادی ادامه داد: در بسیاری از موارد شاهد آن هستیم که افراد در پیدا کردن آدرس‌ها با مشکل مواجه هستند زیرا آدرس ها به صورت توصیفی بوده و پسوند یا پیشوند‌هایی دارند و یا اعداد به صورت حروف ثبت می‌شوند که کار جستجو کردن را پیچیده می‌کند برای نمونه اگر کلمه ولی عصر را بدون پیشوند یا پسوند سرچ کنیم در کل کشور ۱۰۸۰ موقعیت  با این نام ثبت شده است و یافتن آدرس را مشکل می‌کند.

 بنیانگذار و مدیرعامل نما افزود: جستجوگر فارسی «نما» قدرتمندترین جستجوگر در زبان فارسی است که به عنوان یک موجود ترکیبی، سرچ هوشمند را انجام می‌دهد و آدرس را به صورت هوشمند تحلیل کرده و با یک کلیک دقیقا همان را به جستجوگر ارائه می‌دهد حتی آدرس‌های غلط را تصحیح می‌کند. همچنین در این نرم افزار امکان یافتن نام‌های قدیمی مکان‌نیز وجود دارد.
 
وی تصریح کرد: برخلاف همه بخش‌های موجود در کشور ما به جرات ادعا می‌کنیم که پلتفرم نسبت به نمونه‌های مشابه خود بی عیب است و امروز بسیاری از نمونه‌های خارجی به دنبال رقابت با این پلتفرم هستند.
 
فیروزآبادی با اشاره به اینکه نزدیک به صد نفر از برنامه نویسان و متخصصین حوزه GIS در طول این هشت سال همکاری مداوم داشته‌اند،  گفت: این نرم‌افزار تا پایان سال 97 علاوه بر تهران در شهر‌های مشهد، تبریز، اصفهان، قم، کرج، اهواز و شیراز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
 
بنیانگذار و مدیرعامل نما خاطرنشان کرد: تا پایان سال ۱۳۹۸ صد شهر بزرگ از امکانات این جستجوگر بهره‌مند خواهند شد. همچنین در حال حاضر برای کاربران و شرکت‌هایی که سرچ محدودی دارند خدمات به صورت رایگان در دسترس است و از روز شنبه این آمادگی را داریم تا به استارت‌های بزرگ در کشور API ارائه کنیم.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی