پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          16 بهمن 1397 - 05 February 2019


رئیس دانشگاه خواجه نصیر گفت: طی مذاکراتی که انجام شده، احتمالاً موضوع تجمیع این دانشگاه در یکی از زمین‌های وزارت دفاع پیگیری خواهد شد.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، علی خاکی صدیق عصر امروز در نشست خبری اظهار داشت: با وزارت دفاع مذاکراتی داشتیم و قرار است در یکی از زمین‌های این وزارتخانه موضوع پروژه تجمیع دانشگاه آغاز شود.

وی افزود: وزارت دفاع آمادگی خود را برای واگذاری این زمین اعلام کرده و در حال انجام فرآیندهای اداری هستیم.

رئیس دانشگاه خواجه نصیر تصریح کرد: طی هفته‌های آینده جزئیات این موضوع اعلام خواهد شد.

رئیس دانشگاه خواجه نصیر در خصوص موضوع تجمیع این دانشگاه طی سالهای گذشته گفت: قرار بود دانشگاه خواجه نصیر در ساختمان سوهانک کمیته امداد امام (ره) تجمیع شود که به دلیل اینکه در آخرین لحظات بودجه مورد نیاز برای پرداخت اولیه تامین نشد این ساختمان را دانشگاه آزاد گرفت و امیدواریم که این دانشگاه در فعالیت های خود موفق باشد.

وی افزود: کنسل شدن موضوع تجمیع در ساختمان سوهانک، تجربه تلخی بود که دانشگاه دو سال بر روی پروژه کار کرده بود اما متاسفانه در دقیقه های ۹۰ حمایت لازم از دانشگاه برای تامین بودجه اولیه نشد.

علی خاکی صدیق خاطرنشان کرد: کل پروژه تجمیع دانشگاه خواجه نصیر نیازمند ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیارد تومان بودجه است که طبق بررسی های صورت گرفته بر اساس منابع و املاکی که دانشگاه به صورت پراکنده در نقاط مختلف شهر دارد می توانیم این میزان بودجه را پوشش دهیم اما برای ابتدای راه نیازمند کمک مالی هستیم تا بتوانیم از طریق فروش ساختمان های این دانشگاه هزینه تجمیع را تامین کنیم.

وی گفت: با معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه صحبت هایی کردیم و از آنها کمک خواستیم و قول های مساعدی نیز از سوی آنها به دانشگاه اعلام شده است.

رئیس دانشگاه خواجه نصیر خاطرنشان کرد: فرهادی وزیر سابق علوم در زمینه تجمیع ساختمان های دانشگاه خواجه نصیر فعالیت های زیادی انجام داد و قرار بود ۳۰۰ میلیارد اولیه این پروژه را تامین کند که به دلیل جابجایی های صورت گرفته در دولت، این موضوع به حاشیه کشیده شد.

دانشگاه خواجه نصیر کمترین بودجه را در میان ۵ دانشگاه صنعتی بزرگ کشور دارد

رئیس دانشگاه خواجه نصیر گفت: این دانشگاه کمترین بودجه را در میان ۵ دانشگاه برتر صنعتی کشور دارد و این امر به دلیل آن است که تعداد دانشجویان این دانشگاه نسبت به دیگر دانشگاههای صنعتی برتر کمتر است.

خاکی صدیق با توجه به اینکه بودجه به صورت سرانه ای تعیین و در اختیار دانشگاه قرار داده می شود بنابراین بودجه این دانشگاه نسبت به دانشگاههای برتر صنعتی کمتر است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه این دانشگاه پروژه تجمیع را دنبال می کند بنابراین طی سالهای گذشته بودجه عمرانی نداشته بنابراین نمی تواند طرح عمرانی انجام دهد و همین امر نیز باعث شده است که با کسر بودجه عمرانی، بودجه این دانشگاه کمتر از دیگر دانشگاههای صنعتی باشد.

وی گفت: ۶۹ درصد بودجه این دانشگاه تاکنون اختصاص داده شده اما  با توجه به اینکه۳۰ درصد باقی مانده است، کسری بودجه می تواند صدمات زیادی را به برنامه های دانشگاه بزند.

تحصیل ۷۵ دانشجوی بین لمللی در دانشگاه خواجه نصیر

رئیس دانشگاه خواجه نصیر گفت: در حال حاضر ۷۵ دانشجوی  بین المللی در این دانشگاه تحصیل می کنند که ۳۴ نفر آنها در مقطع کارشناسی، ۲۲ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۹ نفر در مقطع دکتری هستند.

وی اظهار داشت: این دانشگاه ۳۱۶ عضو هیئت علمی دارد که از این تعداد ۶۲ نفر در مرتبه استاد تمامی، ۹۷ نفر در مرتبه دانشیاری، ۱۴۰ نفر در مرتبه استادیاری و ۱۰ در مرتبه مربی قرار دارند.

رئیس دانشگاه خواجه نصیر گفت: در دهه ۶۰ بیش از نیمی از اعضای هیئت علمی این دانشگاه در مرتبه مربی بودند.

خاکی صدیق افزود: در حال حاضر ۱۷ استاد وابسته بین المللی در این دانشگاه فعالیت می کنند این افراد، اساتید دانشگاههای خارجی هستند.

وی گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، این دانشگاه دارای دانشجویان کاردانی و کارشناسی بود که در حال حاضر دانشجویان دوره دکتری این دانشگاه در ۴۵ رشته، دانشجویان دوره کارشناسی ارشد در ۷۱ رشته و دانشجویان دوره کارشناسی  در ۱۵ رشته مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه خواجه نصیر اضافه کرد: طی دو دهه گذشته فعالیت های بین المللی این دانشگاه رشد یافته و پروژه ها و دوره های مشترک میان این دانشگاه و دانشگاههایی خارجی انجام شده است.

رئیس دانشگاه خواجه نصیر با بیان اینکه دانشگاه خواجه نصیر بدنبال کیفی سازی فعالیت های خود است، گفت: در این زمینه روش های آموزشی و خدمات آموزشی را مورد بررسی قرار داده ایم.

وی اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس نیز این دانشگاه پروژه های دفاعی خوبی انجام داده است.

رئیس دانشگاه خواجه نصیر خاطرنشان کرد: این دانشگاه برنامه دارد پروژه های تحقیقاتی را با محوریت حل مسائل کشور در قالب قراردادهای پژوهشی انجام دهد. در این راستا طرح دفتر همکاری های آموزشی مهندسی با صنایع در دانشگاه خواجه نصیر مطرح شد که اکنون این طرح در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه خواجه نصیر گفت: یکی از این دفاتر در نیروگاه پرند راه اندازی  شده و امیدواریم الگوی خوبی برای دیگر دانشگاههای صنعتی باشد.

وی اظهار داشت: از سال ۹۲ موضوع بین المللی سازی دانشگاهها از سوی وزارت علوم در دستور کار قرار گرفت و دانشگاه خواجه نصیر نیز بدنبال اجرای این اولویت بود.

رئیس دانشگاه خواجه نصیر گفت: طرح مشترک این دانشگاه با طرف های بین المللی در حوزه های نقشه برداری، نیروگاه، مهندسی پژوهشی، مخابرات و شیمی است.

خاکی صدیق گفت: در مجموع تمام طرح های صنعتی و قراردادهای صنعتی این دانشگاه با مبلغی بالغ بر ۵۴ میلیارد تومان در حال انجام است.

وی با اشاره به آمار پایگاه استنادی اسکوپوس گفت: در اوایل دهه ۶۰ این دانشگاه مقاله چاپ شده ای نداشت و در سال ۶۸ تنها ۴ مقاله از آن منتشر شد.

خاکی صدیق گفت: در سال ۷۰ تعداد مقالات این دانشگاه به ۸ عنوان رسید و در ۷ بهمن ماه سال ۹۷ مقالات این دانشگاه به ۱۱ هزار و ۶۸ عنوان رسیده است.

رئیس دانشگاه خواجه نصیر تاکید کرد: جذب دانشجوی بین المللی، همکاری با اساتید بین المللی، اجرای پژوهش های مشترک، اجرای دوره های بین المللی مشترک و شرکت در مجامع آموزشی بین المللی از برنامه های این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه خواجه نصیر در خصوص فعالیت های بین المللی این دانشگاه نیز تصریح کرد: در حوزه بین المللی تردد اساتید و دانشجویان بسیار مهم است و باید بستری فراهم شود تا این قشر بتواند به راحتی در مجامع بین المللی و دانشگاهها حاضر شوند.

نوسانات ارزی برای رفت و آمد علمی و بین المللی مشکل ایجاد می کند

وی گفت: اما متاسفانه به دلیل مشکلات ارزی بخشی از این رفت و آمدها با مشکل مواجه شده و ممکن است برخی از فعالیت های بین المللی دانشگاهها تعطیل شود.

رئیس دانشگاه خواجه نصیر گفت: بودجه های فعلی دانشگاههای کفاف فعالیت های ارزی آنها را نمی دهد.

وی اظهار داشت: موضوع تحریم ها نیز زمینه ای را فراهم کرده که طرف های خارجی با مشکلات بیشتری وارد ایران شوند و در برخی موارد نیز این افراد متقاضی فعالیت های بین المللی مشترک نباشند.

رئیس دانشگاه خواجه نصیر تصریح کرد: به دلیل مشکلات مالی اگر نتوانیم تعهدات خود را در پروژه های مشترک بین المللی انجام دهیم  طرف مقابل دچار بی اعتمادی نسبت به ما می شود.

رئیس دانشگاه خواجه نصیر تاکید کرد: برای رفت و آمد اساتید خارجی به ایران مشکلاتی وجود دارد که باید با دستگاههای مربوطه آنها را حل کنیم.

خاکی صدیق گفت: معتقدیم در دوره تحصیلات تکمیلی بخصوص در دوره دکتری باید پذیرش دانشجو از طریق دانشگاهها صورت گیرد چرا که دانشگاهها باید تشخیص دهند که چه فردی شایستگی ورود به این مراکز را دارد.

رئیس دانشگاه خواجه نصیر گفت: نظرمان این بود که یک آزمون کلی مانند آزمون جی آر ای و یا تافل انجام شود و کارنامه به دانشجویان ارائه شود و پس از آن با بررسی پروژه ها و فعالیت های تحقیقاتی دانشجو در دانشگاهها، اساتید اعلام کنند که مایل به همکاری با کدام دانشجویان خواهند بود.

وی ادامه داد: در مقطع کارشناسی ارشد نیز با تست و کنکور نمی توان نیروی با کیفیت علمی جذب دانشگاهها کرد.

وی در خصوص افزایش ظرفیت در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه نیز گفت: در سال جاری حدود ۲۰۰ نفر در مقطع کارشناسی ارشد به صورت اضافه ظرفیت به این دانشگاه تحمیل شد که برای تامین خوابگاه، کلاس و آزمایشگاه برای این دانشجویان با مشکل مواجه بودیم.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی