پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          18 بهمن 1397 - 07 February 2019


در جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران از رتبه‌های برتر کنکور و مدال‌آوران المپیادهای علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تجلیل شد.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در این مراسم با حضور دکتر محمد آقاجانی رئیس دانشگاه، دکتر سیدامیرمحسن ضیائی معاون آموزشی دانشگاه، دکتر مهدی کدخدازاده معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، از این نخبگان علمی تقدیر به عمل آمد.

در این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از رتبه‌های برتر کنکور سال ۹۶ و ۹۷ که در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند و همچنین مدال‌آوران طلا، نقره و برنز المپیادهای علمی دانشجویی کشور در سال‌های ۹۶ و ۹۷ تقدیر شد.

دکتر محمد آقاجانی - رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این مراسم با تشریح دستاوردهای نظام سلامت در طول چهار دهه گذشته، تصریح کرد: توسعه بی‌نظیری در حوزه علوم پزشکی اتفاق افتاده و آهنگ رشد علم پزشکی کشور مثال‌زدنی است و به جرات می‌توان گفت که در حوزه سلامت به خودکفایی دست‌یافته‌ایم.

وی اظهار داشت: در سال‌های پیش از انقلاب در بسیاری از روستاها و برخی شهرهای کوچک و متوسط بیشتر خدمات پزشکی توسط پزشکان خارجی بنگلادشی و پاکستانی ارائه می‌شد.

آقاجانی با بیان اینکه پیش از انقلاب اسلامی تعداد پزشکان محدود بود و بسیاری از مردم برای دریافت خدمات پزشکی به کشورهای اروپایی و آمریکایی سفر می‌کردند، یادآور شد: هیچ خدمت پزشکی در دنیای پزشکی پیشرفته امروز وجود ندارد که امکان ارائه آن در کشور فراهم نباشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: در سال‌های اخیر بر اساس مصوبات کمیسیون عالی پزشکی معاونت درمان وزارت بهداشت تعداد اعزام بیماران به خارج از کشور برای دریافت برخی از درمان‌های خاص به کمتر از ۳۰ نفر رسیده است و اغلب بیماری‌ها در داخل کشور درمان می‌شوند.

وی گفت: مردم در نقاط مختلف کشور به خدمات بهداشتی و درمانی دسترسی گسترده‌ای دارند؛ به‌نحوی‌که در روستاهای کوچک نیز خانه بهداشت، مرکز بهداشتی درمانی، پرونده سلامت، مراقب کودک و مادر باردار وجود دارد و این‌یک افتخار بسیار بزرگ است.

آقاجانی خاطرنشان کرد: شاخصه‌های بهداشتی و درمانی کشور پس از پیروزی انقلاب به کشورهای توسعه‌یافته نزدیک شد و سال‌ها در منطقه «EMRO» در بین کشورهای هم منطقه خود در رتبه اول در اکثر شاخص‌ها قرار داشتیم.

وی افزود: این امر مرهون تلاش‌های گسترده‌ای است که پس از انقلاب اسلامی برای توسعه شبکه‌های بهداشتی انجام پذیرفته است و در اقصی نقاط کشور و نواحی دورافتاده فارغ‌التحصیلان ما به ارائه خدمت می‌پردازند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته در مناطق مرزی کشور در مقایسه با مناطق هم‌جوار در کشورهای همسایه اظهار کرد: در شهرستان میر جاوه از توابع استان سیستان و بلوچستان با جمعیت ۴۵ هزارنفری، دارای بیمارستانی مدرن، ۱۲ متخصص، پلی کلینیک تخصصی هستیم که به‌صورت شبانه‌روزی اکثر خدمات بهداشتی و درمانی را به مردم ارائه می‌دهند و این مایه خوشحالی است که در کشور عزیزمان این توسعه خدمات بهداشتی و درمانی به‌ویژه برای مردم محروم در سراسر کشور پس از انقلاب فراهم‌شده است.

آقاجانی خاطرنشان کرد: به مدد طرح تحول نظام سلامت، بهره‌مندی مردم در روستاها و شهرها از خدمات سلامت بهبود یافت و مفتخریم که محروم‌ترین مردم کشور نیز برای دریافت خدمات پزشکی با کمترین مشکل مواجه هستند. هم‌وطنان ما در ۶۰۰ بیمارستان وزارت بهداشت با هزینه‌ای کمتر از ۵۰۰ هزار تومان می‌توانند تحت عمل جراحی قلب باز قرارگرفته و پیشرفته‌ترین خدمات را دریافت کنند و بیش از ۹۵ درصد از جمعیت کشور پوشش بیمه‌ای دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یادآور شد: البته به این معنا نیست که با جهان علم بی‌ارتباط باشیم، زیرا تبادلات علمی بین‌المللی باعث توسعه دانش خواهد شد ولی امروزه با داشتن بیش از ۶۰ دانشگاه و دانشکده پزشکی، اساتید برجسته، آزمایشگاه مدرن توانستیم در حوزه دانش، آموزش پزشکی و رشد تولیدات علمی رشد شتابانی داشته باشیم.

آقاجانی تأکید کرد: البته راه نپیموده هنوز بسیار است و باید قدرشناس دستاوردهای انقلاب باشیم.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی